Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem na zimno


FazerMegane2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! :)

Mam problem, a mianowicie z Meganką II (phII) 2.0DCI 2006r. - problem opiera się na tym, że na "zimnym" cała próba rozruchu wygląda jak na filmiku poniżej:

Auto kopci chwilę po odpaleniu i czuć ropę. Odpala po 2'im lub 3'cim cyklu :(

Jedne mistrzuniu koluniu czyt. mechanik ręce rozłożył. Wymienił: świece na białe ringi, jakąś "gruche", filtr paliwa, sprawdzał wtryski.

Sam już nie wiem co może być przyczyną.

Będę zobowiązany za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym obrażać tego "mechanika" ale weź go zmień... Zacznij od sprawdzenia szczelności układu paliwowego do pompy oraz układu odprowadzającego nadmiar paliwa z wtrysków czyli przelewy warto też zrobić profesjonalną próbę przelewową wtrysków.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba, spoko już się nie wybieram :) ... Dzięki za spostrzeżenia - zanotuje sobie.

Pawel, Meggi była podpinana pod jakieś dwa "komputery" (co kolwiek to oznacza) i żadnego błędu nie wywaliło.

Elektromechanik też nie wiedział za bardzo co może być przyczyną.

Edytowane przez FazerMegane2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na obniżone ciśnienie na listwie wtryskowej.

Sprawdź za pomocą CLIPa ciśnienie i obroty przy odpalaniu.

Jeżeli przy kręceniu jest poniżej 240-250 obr/min i ciśnienie mniejsze niż 140 Barów, to będzie problem z uruchomieniem.

Rozumiem, że akumulator sprawdzony i jest sprawny?

Filtr paliwa też jest wymieniony, żeby go wykluczyć i zatankowane co najmniej pół baku świeżego paliwa?

Jeżeli nie, to warto od tego zacząć.

Resztę rzeczy do sprawdzenia podał Merkaba.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, Filtr paliwa wymieniony, a paliwa po korek ;) ---> komputer faktycznie pokazuje, że nie może na "zimnym" osiągnąć 250obr./min. o ciśnieniu nie wiem chwilowo nic, bo mechanik nie miał czujnika czy czegoś. Akumulator nowy.

Listwa wtryskowa powiadasz? Też zanotuję.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na obrotomierz.

Obroty i ciśnienie paliwa są do odczytania w CLIPie.

Nie dam sobie ręki uciąć, ale zwykłymi testerami OBD nie da się chyba odczytać ciśnienia paliwa przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!