Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

W MI najczęściej powodem świecenia tych kontrolek są złączki od bocznych poduszek pod fotelami.

 

W Citoroenie Ojca też tak jest...

A najlepsze było że kolega się skarżył na podobne objawy w takim samym Citroenie tylko mniejszym, siadłem powiedziałem podwieź mnie pod mój samochód (na parkingu pod pracą), Zgaś silnik. Wysiadłem. Powiedziałem Zapal silnik - lampki zgasiły się. I był w szoku że to zrobiłem międzyczasie. :mrgreen:

Docisnąłem kostkę pod fotelem pasażera. Wiem że się powinno robić na odpiętym aku, ale zawsze robiłem bez odpinania. Tylko dociskałem nie odpinałem... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam030, chyba zbieg okoliczności, .....

 

Wielkie dzieki za odpowiedz ... troszke mnie uspokoiles bo juz myslalem ze cos upierd.. jak walczylem z tym filtrem

Posprawdzam jeszcze te kostki pod fotelami ... moze tam cos jest zwalone :/

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

tak wlasnie zrobie ... odepne aku ... zapale papieroska i biore sie za te kostki pod siedzeniami

 

mam nadzieje ze po tym zabiegu auto odpali :mrgreen:

 

Proszę nie cytować 1:1 postu, na który się odpowiada bezpośrednio pod nim - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Oto wizja lokalna:

1 - ściągamy poduszkę – kierownica odwrócona „do góry nogami” zablokowana, w otwór z tyłu włożyłem imbus 5, ale poduszkę trzeba ciągnąć w dół a nie do siebie.

 

2 – odpinamy wtyczki niebieską i zieloną, aby je odpiąć wysuwamy 2-3mm żółte zabezpieczenia ( potrzebny cieniutki płaski śrubokręt i ewentualnie cienkie szczypce ), poduszka odłączona

 

3 – odkręcamy masę – czarny przewód i klakson jasnoszare kostki – odkręcamy śrubę centralną – kierownica schodzi – przewody wraz z kostkami przewlekamy po kolei przez otwór

 

4 – odkręcamy plastiki dolny i górny

 

5 – odkręcamy i odpinamy pilot ( na dole pilota mały zatrzask )

 

6 – odpinamy element zawierający taśmę – 3 malutkie zatrzaski na górze i 2 na dole i mamy zwijacz w ręku ( uwaga na 5 wystających z tyłu styków aby nie połamać lub pokrzywić )

 

7 – zwijacz można rozebrać – małe zatrzaski wokół centralnego otworu – mniejsze kółko wyciągamy i taśma jest na wierzchu – mierzymy miernikiem cyfrowym krańce taśmy czy jest przewodność ( 7 ścieżek ) + mierzymy przewodność na wtyczce niebieskiej, zielonej i czarnej ( 5 ułożonych obok siebie ścieżek )

 

8 – taśmy nie da się zwinąć w przypadkowy sposób – oplata biały wieniec od mocowania do ponad połowy obwodu i trafia do środka wieńca gdzie owija mniejsze czarne kółko

 

9 – uwaga na mały szary element pomiędzy mniejszym wew. kółkiem a podstawą zwijacza – jest luźno zamocowany i może niepostrzeżenie wypaść

 

10 – układ scalony wraz z manetkami zostaje w samochodzie ( do gniazda w lewym dolnym rogu wchodzi te 5 bolcy z obudowy zwijacza

 

11 – przyczyną świecenia kontrolki airbag i service było prawdopodobnie brak styku na masie ( czarna wtyczka ) – należy odkręcić torxem blaszkę od odlewu kierownicy i wyczyścić miejsce styku jak i samą blaszkę

 

12 – taśma jest dobra, przewodzi w każdy możliwy sposób, kontrolka po zmontowaniu całości zgasła, pierwsze kręcenie kierownicą w położenia max lewo max prawo wykonywałem bardzo powoli i delikatnie

 

Nr zwijacza 820021645916B4

post-2933-1199491211_thumb.jpg

post-1-1199491211_thumb.jpg

post-1-1199491212_thumb.jpg

post-1-1199491213_thumb.jpg

post-1-1199491214_thumb.jpg

post-1-1199491215_thumb.jpg

post-1-1199491216_thumb.jpg

post-1-1199491217_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie - chwała Ci za to...

 

czyli wygląda na to, że wystarczy wymienić samą "górę" tego modułu - więc nie musi być ona z dokładnie takiej wersji jak mam do tej pory - kwestia taśmy coby miała tyle samo żył - chyba tylko wersja z tempomatem ma inna taśmę, więc spokojnie mogę wymienić z wersji sedan...

 

jescze raz dzięki, aha no i nie wpsomniales o tym ze trzeba jeszcze śrubki wykrecic (4szt) przed podwazeniem zatrzaskow bo są tam takowe przy przełącznikach...

 

[ Dodano: 2008-01-10, 20:24 ]

No i po sprawie...

zamowilem z allegro zwijacz do sedana - z przesylka 122zl !!!!! :mrgreen:

rozebralem tak jak w tutorialu - zalozylem i smiga jak zloto - dzieki bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!