Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny dzwiek przy lekkim skrecie


Rekomendowane odpowiedzi

jestem swierzym posiadaczem meganki coach 1,6 96 r

mam pewien problem przy lekkim skrecie w lewo wydobywa sie podczas jazdy dziwny dzwiek

czy moze byc to lozysko

drugi problem pojawil sie niedawno i jak widze po postach bardzo powszechny a wiec gasniecie

silnika na biegu jalowym ale raczej dzieje sie to na zimnym silniku i zauwazylem ze dzieje sie to przy wiekszej predkosci

tz nie dzieje sie to przy manewrach na parkingu

slyszalem ze lekiem na to jest regulacja zaworow ale nie chcial bym sie osmieszyc przed mechanikiem wiec chcialem sie zapytac czy w tym typie silnika tj renault megane 1,6 z 96 sa regulowane zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tez byc uszkodzony drazek (atak zmutowanej dziury) albo wytluczona galka. przy skrecie "ciagnie" kolo inaczej niz zbieznosc i "przeskakuje" na luzie. podnies kolo na lewarku i poruszaj prawym i lewym kolem, jak sa luzy to juz wiesz na ktorym kole, potem tylko co? masz trzy rzeczy: lozysko, galka, drazek. ale pewnie lozysko. na forum juz byla o tym gadka, jak dobrze pamietam, polecano Optimal'e (popraw mnie ktos jak sie myle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się podpinam pod temat. Ale jeden problem mam. Mianowicie pukanie podczas wjazdu na nierówności, teraz tylko jak mogę stwierdzić, czy to sworzeń kulowy wahacza, czy też jest to guma stabilizatora ? Podobne objawy były jak pamiętam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stuka na nierownosciach? myszkuje, nie jest do konca precyzyjny w kierowaniu? wystarczy ze jedziesz 5kmph po nierownym betonie i ciagle glucho stuka? sprawdz galki. pewnie wytluczone. dokladnie tak bylo w LII ojca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny przypadek przy skrecie w prawo, ale dopiero jak skrecilem powiedzmy ponad polowe mozliwosci skretu. Tez mysalem ze to jedno łozysko, a to byla peknieta sprezyna, ktora ocierlala sie o opone podczas skretu. mialem na tyle szczescie ze nie rozwalilo mi opony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba z luzami jest wszystko ok bo jestem swiezo po przegladzie i zadnych luzow nie stwierdzili

a szum jest przy juz malej predkosci i juz przy malym skrecie w lewo

wlasnie w tym tygodniu wymienie chyba na poczatek lozyska nie jest to duzy koszt

najbardziej martwi mnie gasniecie teraz samochodu

najprawdopodobniej po wylaczeniu ssania auto na sprzegle gasnie tz spadaja obroty do zera

jak sie nagrzeje wszystko jest ok

ciekawe co to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny problem. Wymieniłem sworznie wahacza, końcówki drążków, gumy stabilizatorów, łożyska w obu kołach. Przez pierwszy miesiąc było ok. Po przejechaniu ok 2000 km stukanie pojawiło się znowu. Przejrzałem wszystkie wymienione części i nie ma żadnego luzu a auto po najechaniu na nierówność wydaje dziwny "głuchy" dzwięk. Zastanawiam się nad jedną rzeczą - łożyska amortyzatorów - mogą się zacierać a sprężyny przy skręcie i nierównościach naprężają się i może ten dzwięk własnie stąd???

 

A tak na marginesie - w jaki sposób wyciągnąć czujnik prędkości ze skrzyni? Przękręcam go i po ok 45 stopniach stawia opór. Do góry nie chce iść - nie chciałbym czegoś urwać. A może jest tam jaka spinka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Wymieniłem sworznie wahacza, końcówki drążków, gumy stabilizatorów, łożyska w obu kołach. Przez pierwszy miesiąc było ok. Po przejechaniu ok 2000 km stukanie pojawiło się znowu. Przejrzałem wszystkie wymienione części i nie ma żadnego luzu a auto po najechaniu na nierówność wydaje dziwny "głuchy" dzwięk. Zastanawiam się nad jedną rzeczą - łożyska amortyzatorów - mogą się zacierać a sprężyny przy skręcie i nierównościach naprężają się i może ten dzwięk własnie stąd???

łożyska mcphersonów oraz górne mocowania amortyzatorów - tak było w moim przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

A ja mam taki problem:

chrupanie i obcieranie w lewym przednim kole/zawieszeniu, ktore przenosi sie az na pedały. Odczuwalne od momentu ruszenia, szczegolnie wyczuwalne przy malych predkoscach, przy duzych juz nie czuc. Obciera przy dowolnie skreconych kołach, bez hamowania lub przy hamowaniu (wiec hamulce nie maja tu nic do rzeczy), na prostej, zakretach, na dziurach lub gładkim - słowem - chrupie i odciera zawsze.... :-/

Czy to lozysko? (wiem, moze banalne pytanie, ale niektorzy sie nie znaja... :-) )

 

dzieki z gory

Tommi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!