Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
bruk

Megane II phII test przelewowy renault 1.9 dci

Recommended Posts

bruk    0

Zrobiłem test przelewowy w Renault Trafic 1,9 dci 101 KM.

W ciagu 4 minut wyszły takie wyniki:

1. 25 mml (od rozrządu)

2. 35 mml

3. 31 mml

4. 25 mml

Czy te wyniki mieszczą sie w normie ?

Zwłaszcza ten drugi ?

Drugi raz zrobiony test:

1. 30 mml

2. 38 mml

3. 36 mml

4. 32 mml

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Skoro powstał taki temat to podpytam, bo nigdy nie robiłem takiego testu, ba jak na razie jeżdżę swoim pierwszym dieslem ;)

Ile powinien trwać ten test? 1 min, 2 min czy może 5 min?

Zakładając że test trwa 1 min( na youtube większość testów trwa właśnie 1 min) jak powinna być dopuszczalna ilość paliwa w przelewie?

Np. max 5 ml jest ilością dopuszczalną czy nie?

Rozumiem, że np skoro 3 wtryski "leją" po ok 5ml/1min a czwarty 10-15 ml/min to z nim właśnie jest problem?

Do samego przeprowadzenia testu nie mam pytań, zorganizowanie sobie takich rureczek i pojemniczków nie stwarza problemu.

Bardziej interesuje mnie interpretacja tego co taki test pokazał.

PS

Co to za jednostka?

1. 25 mml (od rozrządu)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bruk    0

Dlatego pytam, by się upewnić. Wyczytałem, że tolerancja wynosi 30 %.

A co do jednostki zamiast mml ma być ml (pomyliłem się).

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Wyniki wtryskiwaczy nie są najgorsze, ale przy podwyższonych obrotach może być już kiepsko.

Co do norm, to niestety każdy podaje inaczej.

Literatura podaje, że dla CR I i II generacji powinno być nie więcej jak 15 ml po 1 min na biegu jałowym.

Ford dla systemów Delphi jako wartość graniczną podaje 30 ml po 4 minutach, ale dla silników od PSA normy już nie podaje.

Jednak Ford podaje jeszcze jedną normę, 45 ml po teście przeprowadzonym za pomocą testera diagnostycznego.

Test trwa około 5 min i jest wykonywany przy różnych obrotach (nawet bliskich max).

W przypadku Renault pomiary są jeszcze bardziej skomplikowane.

Silnik musi mieć minimum 60C i być odpalony 2 min, wtedy włącza się w CLIPie test szczelności układu wysokiego ciśnienia.

Po wybraniu tej opcji silnik kilka razy wejdzie na wysokie obroty, po zakończeniu procedury uruchamiamy ją jak najszybciej ponownie.

Dopiero po drugiej próbie odczytujemy ilość paliwa w naczyniach, nie powinna ona przekraczać 35 ml.

Cały cykl pomiarowy trwa chyba niecałe 4 min, ale robiony jest też na podwyższonych obrotach.

Wydaje mi się więc, że owe 30 ml po 4 min na biegu jałowym jakie podaje Ford, można przyjąć za pewien wyznacznik.

W zależności od producenta podawane jest, że dopuszczalny rozrzut między wtryskiwaczami nie powinien być większy jak 30-40%.

Test Renault wymusza pracę na podwyższonych obrotach i też warto kontrolnie taki przeprowadzić.

Kolega miał właśnie taki przypadek, że auto co jakiś czas wyrzucało błąd układu wtryskowego.

Korekty wtryskiwaczy nie odbiegały od siebie mocno, ale przy próbie przelewowej z obrotami 2000-3000 obr/min po chwili zapełniła się cała menzurka przy jednym z wtryskiwaczy.

Edited by Pawel
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    134

Co do silnika 1,9 dci to trudno znaleźć jakieś fabryczne normy odnośnie wydatku powrotnego na wtryskiwaczach. Co innego 1,5 dci gdzie norma jest dokładnie określona. W przypadku układu bosch chyba bardziej miarodajne jest określenie rónomierności wypływu z czterech wtryskiwaczy gdzie ta nierównomierność jak niektórzy podają może wynosić max 30%.

Poniżej podaję za serwisówką Renault sposoby oraz normy próby przelewowej w zależności od zastosowanego systemu wtrysku:

Bosch

KONTROLA RÓWNOMIERNYCH WYDATKÓW POWROTNYCH WTRYSKIWACZY:

– Rozgrzać silnik do temperatury > 80°C.

– Wyłączyć zapłon.

– Odłączyć przewody powrotne wtryskiwaczy.

– Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

– Wraz z pompą wysokiego ciśnienia CP3:

– Odłączyć regulator ciśnienia paliwa,

– Włączyć zapłon i przeprowadzić sekwencję rozruchu (naciśnięcie przycisk start lub 15 s przy działaniu rozrusznika),

– Przepływ paliwa w układzie powrotnym jest zwykle bardzo słaby, nie powinien występować w postaci strumienia.

W przeciwnym wypadku, wymienić wtryskiwacz.

 

Delphi

Użyć 4 przewodów o średnicy wewnętrznej 4 mm i długości około 50 cm oraz 4 probówek z podziałką.

Procedura

– Upewnić się, że temperatura płynu w silniku jest wyższa niż 60°C.

– Wyłączyć zapłon

– Odłączyć przewody zwrotne od 4 wtryskiwaczy.

– Założyć korek na kanalik zwężki pompy, aby uniknąć odpowietrzenia obwodu niskiego ciśnienia.

– Podłączyć 4 przezroczyste przewody w miejsce przewodów zwrotnych.

– Zanurzyć te 4 przewody w 4 probówkach z podziałką.

Po zakończeniu czynności wstępnych, uruchomić silnik i pozostawić przez 2 min na biegu jałowym.

– Wprowadzić polecenie AC029 "test szczelności układu wysokiego ciśnienia", wówczas silnik wykona automatycznie 1 cykl obejmujący 4 zwiększenia prędkości, w celu zwiększenia ciśnienie w rampie i wykonania pomiaru w tych warunkach wewnętrznych wycieków z wtryskiwaczy.

– Zaraz po zakończeniu cyklu, wprowadzić po raz drugi polecenie AC029, by móc prawidłowo odczytać wielkość wydatku zwrotnego każdego wtryskiwacza.

Na zakończenie obu cykli, wielkość wydatku zwrotnego każdego wtryskiwacza powinna wynosić maksymalnie 35 ml.

Jeżeli wielkość wydatku zwrotnego jednego z wtryskiwaczy jest większa niż 35 ml, wymienić uszkodzony wtryskiwacz.

– Odłączyć 4 przezroczyste przewody i podłączyć układ zwrotny wtryskiwacza.

Siemens

Oddzielić złącza powrotne na wysokości wtryskiwaczy i szczelnie zamknąć przewody.

Podczas działania silnika na biegu jałowym, sprawdzić wydatek powrotny na wysokości wtryskiwacza.

W ciągu 5 min objętość paliwa w układzie powrotnym powinna wynosić maksymalnie 20 ml na wtryskiwacz.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
masay    0

Panowie oceni ktoś moje wtryski? Wywala mi też P0089 i nie wiem co dalej robić. Moje wtryski trochę leja ale w miarę równo na wszystkich więc nie wiem dlatego czy wszystkie do remontu czy szukać gdzie indziej przyczyny. W teście przelewowym na biegu jałowym po 4 min wyglądało to tak:

1 wtrysk - 50 ml

2 wtrysk - 46ml

3 wtrysk - 36ml

4 wtrysk - 46ml

Wg danych podanych wyżej nie powinno przekroczyć 30 ml i to by oznaczało że wszystkie leją?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Niestety w tym przypadku tylko wtryskiwacz nr 3 jeszcze jakoś daje radę.

Do przebiegu wpisanego na forum, możesz dodać spokojnie prawie 100 tyś km, bo w tym modelu wtryskiwacze są dość trwałe.

Czas na regenerację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
masay    0

Ale to możliwe że auto będzie super odpalać, silnik równo pracować jak wszystkie są do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej-2010    62

Nie do wymiany a do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
masay    0

Czyli teoretycznie wystarczy same zaworki powymieniac na wytryskach? Mogę spróbować wymienić dwa zaworki i sprawdzić co się będzie działo? Czyli zrobić znowu test przelewowy i zobaczyć czy będzie roznica, czy zalecacie wymienić od razu komplet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej-2010    62
Posted (edited)

Wg danych podanych wyżej nie powinno przekroczyć 30 ml i to by oznaczało że wszystkie leją?

Nad czym tu się zastanawiać!!!! Chyba nad przebiegiem auta ????

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.5, 5.11 -Prezes

Edited by Prezes
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
masay    0
Dnia 3.07.2017 o 13:35, Andrzej-2010 napisał:

cięcie

No i mistrzu przez ciebie bym był 2 tysie w plecy. Także na przyszłość jeżeli nie jesteś pewny to się lepiej nie udzielaj bo kogoś w koszty wpędzisz. W moim przypadku okazało się że miałem złą pompe wtryskową założoną. Miałem od 120 konnego motoru. Nie wnikam w szczegóły czemu przy takim przebiegu ktoś ją wymieniał, ale po wymianie na pompę z końcówką numeru 087 czyli od 131 koni wszystko chula aż miło. W dowodzie mam moc silnika 88 kw czyli 120 koni i dlatego ktoś tak dał dupy. A mam silnik 131 koni

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. Zbyteczne i nie estetyczne jest przepisywanie tego samego bezpośrednio pod oryginalnym postem. - mireczek01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej-2010    62

Kolego, co  Ty  widzisz   niewłaściwego   w  zdaniu   "  Nad   czym  tu  się  zastanawiać !!!!   Chyba  nad  przebiegiem  auta ???? " 

Chciałem  dać  Tobie  do  myślenia ,  że   przy  tak  niskim  podanym  przebiegu  auta   coś  jest   nie  TAK  z  silnikiem ;

-  albo  przebieg   zaniżony   i   dlatego   wtryski   już   leją  -   patrz  uwaga   kolegi  Pawel ,

- albo   inne  przyczyny ;  niewłaściwe  paliwo , niewłaściwa  eksploatacja ,  nieprawidłowy   filtr  paliwa ,  niewłaściwa  pompa wtrysku , niewłaściwe  wtryski ,

Skoro  silnik   był  wymieniony   na   mocniejszy  ( 130 KM ) ,  to   mogło   być   kilka  wersji   zmian ;

 - zostawiona   góra   z   silnika  120 KM , czyli  stara  ;  głowica ,  pompa   wtrysku,  kolektory ,  turbina , wtryski ,

 - zmieniony   kpl.  silnik  plus ;  vacu   pompa ,  odma ,  kolektor  wydechowy  i  turbina  ;  z   silnika  130 KM

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×