Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, brak zasilania


xml

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem i szczerze liczę na pomoc. A więc od początku.

Padł alternator i musiałem go wymienić. Przy okazji zmieniłem kompletny rozrząd (bo pompa wody puszczała, a i tak pół samochodu było rozbebeszone). Po wymianie alternatora megi odpaliła normalnie ale po 10 km zgasła. Do domu na sznurku.

Okazało się, że nie było ładowania, alternator nie dostawał prądu wzbudzenia. Wyczyściłem z zieleni skrzynkę bezpieczników i było ok przez tydzień. Teraz silnik kręci ale nie odpala. Po unieruchomieniu zmieniłem cewkę, bo valeo rozpadła się przy ściąganiu ze świecy. Wszystkie cewki mają oporność ok 6.4 kOhm.

Dotychczas zdiagnozowałem:

1. błędów brak (był wprawdzie P0420 ale po skasowaniu nie wrócił, ale nie pali, więc katalizator nie robi)

2. po wciśnięciu start pojawia się napięcie na pompie paliwa 12,8V i dosłownie po sekundzie jest 0V

3. po wciśnieciu start silnik kręci, ale instalacja gazowa sygnalizuje wyłączenie zapłonu (tak samo jak przed awarią po wciśnięciu stop).

4. po wciśnięciu start dioda immo gaśnie, po chwili świeci światłem ciągłym przez kilka sekund i znowu gaśnie, po czym zaczyna migać w trybie normalnym (czyli co 1 sek.)

5. sprawdzone wiązki i kostki, prąd przechodzi, zwarcia nie wykryłem.

Dioda immo sugeruje awarię komputera wtrysku (tego przy akumulatorze), ale czy to może być przestawiony rozrząd?

Wielkie dzięki za pomoc

 

Aktualizacja:

Rozrząd wykluczony, sprawdzony na przyrządach i jest ok. Akumulator podmieniłem na nowy, ale nie tu problem.

Pojawił się natomiast nowy objaw: pisk z okolic przepustnicy.

Edytowane przez xml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany - samochód żyje.

Zaczęło się niewinnie od pompki paliwa. Nie dopilnowałem poziomu benzyny w zbiorniku i pompka zassała trochę szlamu. Zapchał się filtr i pompa zatarła. Przy okazji pociągnęła za sobą przekaźnik, który odpowiada za sterowanie cewkami i wtryskiwaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej

Miałem i mam problemy z odpalanie, z pompą paliwa też miałem. XML - możesz mnie naprowadzić gdzie się temu przekaźnikowi od wtryskiwaczy i cewek należy przyjrzeć??? Chętnie bym u siebie też to sprawdzić.

Dz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!