Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekaźnik świec żarowych 1.5 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nastały mrozy -10 i klapa auto nie odpala. Kręci, kręci, kręci i czasem jakby chciał, ale nie mógł. Przy -5 miał już problemy, ale kręcił, kręcił i jakoś dawał radę.

Wtedy podjąłem kroki w celu poprawienia tej sytuacji i wymieniłem: filtr paliwa i wszystkie świece żarowe. Nic to nie dało, więc teraz jak auto w ogóle nie odpala. Postanowiłem wymienić przekaźnik świec żarowych tylko nie wiem gdzie się on znajduje?

 

Czy któryś z kolegów wie gdzie on się chowa?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem już u dwóch, wszystko jak dla nich ok. Tylko rączkę wyciągają po kasę.

Za takie porady to dziękuję, to dopiero cenzura... kasy dla tych darmozjadów.

Jak myślę o tych wszystkich mechaniorach cwaniaczkach to mi zaraz ciśnienie skacze!

Teraz interesuje mnie tylko gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych.

A i jeszcze jedno pytanie do posiadaczy dci ile czasu podgrzewa wam świece bo mi tylko 2s czy ciepło czy jak teraz -10. U was też?

Edytowane przez aston76
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest pewnie tam gdzie w MII czyli pod lewą lampą. Na początek weź kontrolkę (2 przewody i żarówka, 1 przewód dajesz na masę 2 dotykasz przyłącza świecy i próbuj odpalić jak kontrola się świeci (napięcie to nie wszytko) to trzeba by sprawdzić jaki amper idzie na świece do tego przydał by się multimert cęgowy) jeśli to jest ok to trzeba problemu szukać gdzie indziej. Może podgrzewacz paliwa, problem z ciśnieniem na szynie trochę wróżenie z fus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem już u dwóch, wszystko jak dla nich ok. Tylko rączkę wyciągają po kasę.

Za takie porady to dziękuję, to dopiero cenzura.. kasy dla tych darmozjadów.

Jak myślę o tych wszystkich mechaniorach cwaniaczkach to mi zaraz ciśnienie skacze!

Który z nich podłączył auto do CLIPa, a nie po prostu pod zwykłego ELMa?

Który z nich sprawdził takie parametry jak: korekty na wtryskach, ciśnienie paliwa na rampie przy odpalaniu, obroty silnika przy odpalaniu?

Będziesz wymieniał części do skutku, a finalnie może się okazać, że któryś wtrysk popuszcza paliwo, albo świece nie są wysterowane ze względu na odczyt temperatury.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro albo w poniedziałek wysunę lampę i sprawdzę czy tam jest.

To raczej nie problem z ciśnieniem na szynie, gdyż jak jest ciepło odpala dobrze. Więc uważam że to mogą być tylko rzeczy które mają wpływ na odpalanie w warunkach zimowych.

Podgrzewacz paliwa - tego jeszcze nie przerabiałem.

Gdzieś czytałem też o zabrudzonych wtryskiwaczach ale czy zabrudzone wtryski odzywały by się tylko w minusowych temperaturach?

Muszę poszukać w Pabianicach jakiegoś uczciwego mechanika od Diesla - ciężka sprawa

 

Dodano: 02 sty 2016 - 20:55

Który z nich podłączył auto do CLIPa, a nie po prostu pod zwykłego ELMa?

Który z nich sprawdził takie parametry jak: korekty na wtryskach, ciśnienie paliwa na rampie przy odpalaniu, obroty silnika przy odpalaniu?

Będziesz wymieniał części do skutku, a finalnie może się okazać, że któryś wtrysk popuszcza paliwo, albo świece nie są wysterowane ze względu na odczyt temperatury.

NO nie, chyba nie. Podłączali kompa a co tam dalej to nie wiem.

Jakieś testy tam robili, trwało to może z 20 min.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niskich temperaturach daje o sobie znać słabe ciśnienie sprężania i niskie ciśnienie wtrysku.

Jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece.

Warto też się przyjrzeć filtrowi powietrza, bo on też potrafi utrudnić odpalanie.

Na początek sprawdź czy jest napięcie na świecach w powyżej opisany sposób.

Jeżeli jest, to na jak długo się pojawia.

 

Dodano: 02 sty 2016 - 20:58

Przed odpaleniem napompuj paliwo pompką do oporu.

Sprawdź jaki wtedy będzie efekt.

Nie zaszkodzi sprawdzić woltomierzem jak nisko schodzi napięcie na akumulatorze przy włączonym rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też max 2 s, ale auto odpalało bez zająknięcia przy -36. A to że masz spalone/uszkodzone świece to sprawdzisz testerem za 50 zł. Ja miałem jedną przepaloną po 135 tyś km i na takim testerze mi to wyszło. Zawsze taniej niż u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Auto naprawione, winny był przekaźnik świec żarowych.

Faktycznie Przekaźnik jest pod lampą, ale zakryty jest rurą dolotu powietrza (dlatego ciężko go dostrzec). By się do niego dostać trzeba zdjąć koło i nadkole.

Po wymianie Megane odpala bez problemu.

 

Dziękuje kolegą za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!