Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K9K-636 nierówna praca i skaczące obroty przy temp. poniżej -4 stopni


norbert.ch

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

Niestety, ale mam problem z moim 1.5 dCi, a nie znalazłem odpowiedzi w już istniejących tematach. Proszę o pomoc.

 

Parametry mojego auta:

Megane3 ph2, 1.5 dCi 110 FAP, K9K-636, przebieg 85k km, filtr paliwa zmieniany 16k km temu (oryginalny Renault)

 

Problem:

Zaczyna się przy temperaturach poniżej -4 stopnie, gdy samochód postoi kilka godzin (np. po nocy). Odpala bezproblemowo, przez pierwsze kilka sekund obroty delikatnie falują w okolicach 950RPM, ale to mi nie przeszkadza.

Po przejechaniu około 1km zaczynam czuć, że silnik pracuje nierówno, tak jakby na 3 cylindrach. Słychać trochę przerywaną pracę - jakby się dławił. Jak się zatrzymam na chwilę, to czuć to jeszcze bardziej, a obroty na biegu jałowym skaczą w zakresie około 600-1000RPM, a silnik wydaje nieprzyjemny dźwięk i wpada w drgania.

Dopiero po kilku(-nastu) sekundach normalnej jazdy około 2000RPM problem ustaje i silnik pracuje tak jak powinien.

 

Co już zrobiłem:

- OBD2 ELM327 nie pokazuje żadnych błędów,

- Silnik nagrzewa się liniowo i potem trzyma temperaturę 75stopni, więc to raczej nie termostat,

- Paliwo zawsze tankowałem na Orlenie, ale przed problemami raz zatankowałem na Statoil. Na pewno miałem ON zimowe w baku,

- Problem się pojawił, jak miałem około 2/3 baku ON - dolałem do końca na BP i po tym jakby poczułem poprawę, ale i tak wciąż problem występuje,

- W krakowskim "serwisie aut francuskich" przy Opolskiej - podpięli auto pod komputer - nic nie wykazało,

- Sprawdzili mi świece żarowe - też są w porządku (zgarnęli 50pln za diagnostykę, ale nie określili żadnego źródła problemu).

 

Bardzo mnie to niepokoi, bo auto ma dopiero niecałe 3 lata i tylko 85k km.. Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej przy następnym tankowaniu na pełny bak ON ok. 250 ml dobrego oleju do dwusuwów np. Ravenol Scooter 2 Takt półsyntetyk, albo ELF Moto 2 Off Road.

Warto by było podejrzeć korekty na wtryskiwaczach zaraz po odpaleniu.

Błędy mogą nie wyskakiwać, ale wtryskiwacz może niedomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel, @mrarek - dziękuję za ciekawe pomysły

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem... Zdania są jak zawsze podzielone. Alternatywnie może spróbować po prostu zalać cały bak Vervy/Ultimate/etc? Tylko najpierw muszę wyjeździć pełny który mam teraz, a przy spalaniu 1.5dCi to będzie z 1200km :).

 

Z tymi korektami wtryskiwaczy popatrzę w weekend, mam nadzieję że prosty ELM327 zaraportuje mi coś o tym. Macie jakieś sprawdzone programy na Androida/Win/Linux które by mi ładnie odczytały korekty wtryskiwaczy z OBD2 i zapisały do pliku, żebym mógł później zrobić z tego wykresy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do tego silnika leję LIQUY MOLY 2T

Szkoda pieniędzy, dystrybutor Liqui Moly oszalał z cenami, dla odmiany ja ostatnio za 5l Ravenola zapłaciłem 95 zł razem z przesyłką.

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem...

Ravenol po spaleniu praktycznie nie zostawia popiołu, więc ilość popiołu w spalinach będzie taka sama z olejem i bez.

Ja u siebie FAPa mam, zresztą Mrarek też :)

W moim przypadku dolewanie oleju wyszło na plus, bo filtr wypala się co najmniej dwa razy rzadziej :D

Olej 2T redukuje ilość sadzy zawartej w spalinach, widać to też po oleju w silniku.

Mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej.

Alternatywnie może spróbować po prostu zalać cały bak Vervy/Ultimate/etc?

Daj sobie z tym spokój, to paliwo niczym nie różni się od zwykłego.

Więcej efektów daje ON + 2T, niż paliwo premium.

Jak chcesz innego paliwa, to zimą możesz zatankować na Lotosie Dynamica, bo jest to wtedy paliwo arktyczne IZ-40.

http://megane.com.pl/topic/64092-orlen-vs-shell/

Z tymi korektami wtryskiwaczy popatrzę w weekend, mam nadzieję że prosty ELM327 zaraportuje mi coś o tym. Macie jakieś sprawdzone programy na Androida/Win/Linux które by mi ładnie odczytały korekty wtryskiwaczy z OBD2 i zapisały do pliku, żebym mógł później zrobić z tego wykresy?

Żaden uniwersalny program tego nie odczyta.

Jedynie CLIP, lub MaxiECU.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się boję dolewania oleju dla 2suwów, internet mówi że mogę mieć po tym problemy z DPFem... Zdania są jak zawsze podzielone.
nie dygaj, bądź tfardy a nie mientki! nic sie nie stanie! :)

 

Dodano: 22 sty 2016 - 20:29

Szkoda pieniędzy, dystrybutor Liqui Moly oszalał z cenami, dla odmiany ja ostatnio za 5l Ravenola zapłaciłem 95 zł razem z przesyłką.
podasz linkę bo nie widzę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest obniżka w oficjalnym sklepie Ravenola.

Przy zakupie powyżej 90 zł wysyłka jest gratis.

Ja kupowałem bańkę 4l i do tego butelkę 1l, razem mnie to wyniosło 97 zł (pomyliłem się o 2 zł) :)

http://sklep.ravenol.pl/motocykle-i-skutery/101-RAVENOL-SCOOTER-2-Takt-Polsyntet-4L.html

http://sklep.ravenol.pl/motocykle-i-skutery/1-RAVENOL-SCOOTER-2-Takt-Polsyntet-1L.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz nie teoria tylko info z forum, że paliwa premium wolniej schodzą. I może się okazać, że w zbiornikach mają olej napędowy jeszcze przejściowy. I najlepiej kupować olej tam gdzie tankują się tiry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc wyjeżdżę cały bak i do następnego tankowania doleję któryś z polecanych przez Was olejów 2T i zobaczymy jakie będą efekty.

 

Oczywiście prawda - do OBD2 nie znalazłem programu który by podawał korekty na wtryskach.

 

Dodam nowe obserwacje z tego weekendu:

- Temp. -12st -> po odpaleniu obroty ~1050 RPM, delikatnie falują i po 5sek. spadają do ~900 RPM i się utrzymują gładko (potem po rozgrzaniu już będzie standardowe 850 RPM na biegu jałowym). Ruszam, przejeżdżam 300m, staję na wyjeździe z ulicy -> silnik delikatnie przerywa, da się to usłyszeć. Przejeżdżam kolejne 600m na około 2000 RPM -> czuć lekkie szarpanie. I po przejechaniu ~1km od startu do końca -> wszystko jest już ok, przejeżdżam bezproblemowo 130km.

- Temp. 0st -> od odpalenia do końca -> wszystko w porządku, przejeżdżam bezproblemowo 130km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!