Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyjac pedal hamulca ORAZ obudowe filtra powietrza ?


biuro74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem, chyba z tych bardziej znanych - przepustnica i te sprawy (tzn. CLIP podaje błąd siłownika przepustnicy - nie wiem, jak się tłumaczy na prawidłowy "polski mechaniczny" zwrot THROTTLE VALVE ACTUATOR - może chodzi o silnik krokowy w przepustnicy).

 

W związku z tym mam 2 pytania, jako że próbuję odnaleźć usterkę z ciągu pedał gazu (a właściwie potencjometry się tam znajdujące) - wiązka kabli (jeszcze nie wiem, dokąd idzie) - wtyczka na silnik krokowy - silnik krokowy (mechanizm + potencjometr) - przepustnica.

 

Jak wyjąć pedał gazu? Mam niby PDFy "Sam naprawiam Renault Laguna", ale czasem mi się wydaje, że większej kichy nie mogli odstawić z niektórymi rozdziałami, jak np. ów pedał gazu. Piszą, żeby go wyciągnąć - należy wyjąć wtyczkę i odkręcić 3 śruby. Proste, jak budowa cepa. A tymczasem ja mogę odkręcić tylko jedną śrubę, bo drugiej już nie daję rady - tuż obok są 2 potężne wiązki kabli, a trzeciej śruby nawet nie widzę, lol. Wtyczki też mi się nie udało wyciągnąć - powód ten sam, za mało miejsca na paluchy. Zważcie, że mam Anglika, więc wszystko jest po drugiej stronie... chyba to jest problem.

 

A przepustnicę wyjąłem i wyczyściłem - wszystko według świetnego przepisu w PDFie, który skądś ściągnąłem lata temu. Problem jest tylko taki, że nie mogę wyciągnąć obudowy filtra powietrza w swojej lali - ni huhu nie wyłazi. Zdążyłem w międzyczasie odkręcić zbiorniczek z płynem hamulcowym - bo myślałem, że jak go trochę odsunę wraz ze zbiorniczkiem chłodziwa, to się uda - a tymczasem ta franca, jak się okazało, jest nasadzona jak korek na takie metalowe "coś", no i płyn się wylał. Szczęście w nieszczęściu, że .... podstawiłem minutę wcześniej odwróconą nakrywkę od plusa z akumulatora... hehe - to na wypadek, jak [wykręcałem śrubkę, żeby mi w razie czego nie uciekła - no i cały płyn poleciał do tej pokrywki właśnie, a nie na dol, lol. Niemniej - próbowałem wszystkiego, jak widać (oprócz wyjmowania silnika), włącznie z obracaniem, ale bezskutecznie. Obudowa - dokładnie ta część, która nachodzi na przepustnicę z takimi dwoma o-ringami, bo przecież nie chodzi mi o ten mały kawałeczek z samym filtrem powietrza - tylko właśnie o całe pudło znajdujące się tuż za nim. Ma ktoś jakiś pomysł, jak tę francę wyciągnąć ? Chciałem przeczyścić dla świętego spokoju, bo widać, że usyfioną mocno.

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pilnie i mocno ich potrzebuję :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić, ale o ile dobrze pamiętam to obudowa filtra przykręcona jest do głowicy za pomocą dwóch dość długich śrub.

Śruby znajdują się po obu stronach przepustnicy, ustawione pionowo.

Mam nadzieję, że o to chodzi, napisałeś tego posta tak, że nie bardzo wiem o co Ci chodzi,

Może też być tak, trzeba odkręcić jakieś elementy podszybia, żeby wyjąc tą puszkę. Nie pomogę bo nie przyglądałem się tak dokładnie Lalom i niem wiem co i gdzie poodkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ładnie i z polskimi literkami :)

Dzięki za odpowiedź - ale mi chodzi o to, jak wyciągnąć (nie odkręcić, bo przecież pisałem, że przepustnica jest wyjęta) obudowę filtra na zewnątrz. Chcę ją umyć, a po prostu nie ma miejsca nigdzie, którędy mógłbym tę krowę wielką wyjąć, bo się nigdzie nie mieści - wyjmowałem wszystkie kolejne części przy demontażu przepustnicy, za wyjątkiem obudowy filtra powietrza (która składa sie z dwóch puszek - mniejsza zawierająca filtr wyszła, choć kiedyś mi sie wydawało, że to dopiero jest ciężka robota, a druga, następna - ta, która przykręcana jest do przepustnicy - została na kablach i rurkach, bo nie da się jej wyjąć).

Edytowane przez biuro74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na obrazkach ładnie to wygląda i pomimo, że wszystko zrobiłem, to 2 gumowe węże (widoczne na pierwszym obrazku) po prostu mi to uniemożliwiają - bo filtr jest od dołu trochę długi i od pewnego miejsca zawadza o te węże.

 

Nic, dzięki za pomoc - idę do wozu i będę rwał na sile ;-)

 

UPDATE:

Nie wyjąłem go w końcu, a przyjechał mechanik, sprawdził i też powiedział, że tego się nie da wyjąć. Q.

UPDATE-2

Wyczyscilem przepustnice i dalej to samo. Kurde. Obroty od razu sa wysokie (2.400, czasem 3.200), ale mimo to auto reaguje na pedal gazu - w sesie ze dodaje nowych obrotow, ale juz z nich nie schodzi, albo schodzi bardzo powoli.

Macie jakies pomysly ?

 

Dodano: 17 lut 2016 - 14:43

Zmienilem ECU i czujnik cisnienia w kolektorze.

Niemniej jakby ktos wiedzial, jak wyciaga sie ta przekleta obudowe filtra powietrza (na przyszlosc), byloby fajnie wiedziec.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!