Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiązki kabli z ECU


biuro74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Po wczorajszym CLIPie Lala odpalała się raz w jednym trybie awaryjnym (tym, gdzie wysokie obroty dawały się jeszcze zwiększyć, a jej komputer pokładowy mówił: Injection system faulty bez wywalania błędu na pomarańczowo), raz w drugim (tym, gdzie obroty sa "stale" 2200 i jakby lekko falujące, a jej komputer pokazuje Injection fault plus ESP fault na pomarańczowo). W międzyczasie CLIP nie mógł się połączyć kilka razy z lalowym komputerem, a na wyświetlaczu Lali pokazywały sie tez tylko 2 wykryte kolka - zawsze pokazywała 4 bez wyjatku. CLIPa trzeba było kilka razy uruchamiać, a nawet nie czytał (nie widział) błędów Lali - pomimo wielokrotnych skanów i restartów samego silnika Lali. Widziałem ustawienia przepustnicy w CLIPie, która miała zawsze 18% uchylenia i była bez reakcji na gaz. Ustawienia pedału gazu były właściwe - czyli była reakcja w całym zakresie.

Mechanik orzekł niesprawność przepustnicy i polecił ją wymienić (pomimo, ze właśnie wymieniłem na inną - tyle, że używaną - w/g sprzedawcy miała być 100% sprawna, no i tylko 1 rok jeżdżona - ja nie mam problemu z zaufaniem sprzedawcy na słowo - mieszkam w UK).

 

Jednak ja w międzyczasie - w oczekiwaniu na przesyłkę - tak z ciekawości mam kilka pytań, bo właśnie wróciłem z trochę dłuższego pomiaru miernikiem połączeń z kostek ECU:

 

Mierzyłem z podpiętym akumulatorem, na zapłonie, odpiąwszy wtyczkę od przepustnicy (na tejże wtyczce mierzone):

1) przy włączonym zapłonie mam 5V na liniach dochodzących do pinów 1-5 przepustnicy (to ma być zasilanie potencjometrów 5V),

2) przy włączonym zapłonie brak jakiegokolwiek napięcia na liniach dochodzących do pinów 3-4 przepustnicy (to ma być zasilanie jej silniczka 12V), jednocześnie nie ma zwarcia pinów 3-4 z inną linią złącza B,

3) przy włączonym zapłonie na liniach dochodzących do pinów 1-6 przepustnicy (Pot_2 i jego masa - ale od strony ECU) mam napięcie 0.4V

4) przy włączonym zapłonie na liniach dochodzących do pinów 1-2 przepustnicy (Pot_1 i jego masa - ale od strony ECU) nie mam w ogóle napięcia.

 

W szczególności interesuje mnie porównanie punktu 3 i 4 (no bo 2 jak rozumiem może nie być bez startu silnika) - czy to możliwe, by oba potencjometry były nieco inaczej obsługiwane przez sam ECU ?

 

Dalej tez mam ciekawie - to już po wyjęciu aku i sprawdzaniu dwóch końców wiązki:

5) Wtyczka po lewej stronie kolektora, idąca pionowo w dol, z dwoma kabelkami... nie wiem, od czego ona jest - manual pokazuje, ze to może być elektrozawór koła zmiany rozrządu - sprawdziłem oba kabelki miernikiem na test sygnału (zwarcia) i okazuje się, ze piszczy mi pomarańczowy kabelek na złącze C ECU w lokalizacjach E1, G1, G2 i G3 (???),

6) ta sama wtyczka, ale biały kabelek idzie na złącze C ECU do pozycji E2 (sterowanie kata zmiany wtrysku),

7) wtyczka z 3 pinami, która jest pewnie czujnikiem ciśnienia kolektora jest OK i odpowiada swoim odpowiednikom (złącze B ECU, piny H2, H3 i H4),

8. wtyczka powyżej, dopięta w takim gumowym kółku (czyli lewy górny róg), manual mi mówi, ze to elektrozawór recyrkulacji oparów paliwa, jeden kabelek piszczy na złączu C ECU na pozycjach G1, G2, G3 i E3,

9) ta sama wtyczka, ale drugi - szary kabelek - idzie na złącze C ECU do pozycji E1 (ale tam przecież tez idzie kabelek z punktu 5),

10) Cylinder - nazywam go #4 - ten od prawej, ma wtyczkę z dwoma kabelkami: brązowy idzie do złącza C, pinu H2

11) .. a biała linia piszczy na złączu C pinach H1 i H3 (masa mocy i sterowanie obydwoma innymi cewkami ???)

Poza tym widzę, ze cewki 1 i 4 (te tylko sprawdzałem) są połączone w szereg, jak odepnę wtyczkę od jednej, to druga traci kontakt.

 

 

Macie pojęcie, co to za cuda ? Byłby ktoś uprzejmy z takimi doświadczeniami, żeby się podzielić swoją wiedzą, czy to Renault w swoim geniuszu opracował plan nie do rozgryzienia przez zwykłych śmiertelników, czy tez może najzwyczajniej porobiły mi się zwarcia z jakiegoś tytułu gdzieś w wiązkach, a może jeszcze bardziej zwyczajnie - tak się nie sprawdza, jak ja to zrobiłem ?

 

Dzięki za wszelkie sugestie, bo męczę się już z tą lalą 5 dzień.

 

Dodano: 17 lut 2016 - 14:39

Wynika, ze niektore urzadzenia maja wspolna mase i sprawdzajac przejscie sygnalu bez odpinania dokladnie wszystkich urzadzen od wiazki okazuje sie nagle, ze z kilku pinow wychodzi sygnal dla jednego urzadzenia.

Wymienilem ECU i problem znikl, czyli to nie byla wiazka. Temat mozna zamknac.

Edytowane przez biuro74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!