Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży pobór prądu


Rekomendowane odpowiedzi

W skrzynce przy aku jest biały moduł z bezpiecznikami to to jest uch czy usm? Czytając inne posty jedni piszą że to uch a inni że usm

 

Dodano: 13 lut 2016 - 16:21

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Ten moduł przy aku to jest usm (tak napisane ns obudowie) i tam wygląda że wszystko jest ok tzn. suche brak zimnych lutów na płytce.

A uch gdzie się znajduje i czy może powodować że co 15 min. w module usm zadziała przekaźnik i elektroniczny przepływomierz powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi moduł jest nad pedałem sprzęgła. Trzeba plastiki rozebrać. Możesz też w niego popatrzeć. Z tego co piszesz to odzywa ci się przepustnica zespolona z silnikiem krokowym. Spróbuj jeszcze odłączyć 3 wtyczki z komputera silnika - ten za akusiem. Zamknij auto - zrób pomiar.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega elwik1984 ma rację, po odpięciu tego komputera za aku z trzema wtyczkami (wystarczy że odepnę środkową i górną) pobór prądu spada do 0,01÷0,02 A.

Czy ten komputer jest jakoś naprawialny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie ten komputer silnika jest uszkodzony. Trzeba by według rozpiski jego pinów sprawdzić czy nie dostaje sygnału włączenia z samochodu. Wtedy będzie gdzie indziej problem. Na forum są schematy, znajdź wszystkie napięcia po stacyjce tego sterownika.( może któreś się nie wyłącza )

 

Centralka wtrysku jest to element o kodzie 120, jest opis wszystkich trzech wtyczek :D :)

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu kolega elwik1984 ma rację, podłączyłem inny komputer i usterka zostaje więc komp ok

To jest sterowane masą i gdzieś tą mase dostaje (chyba na lewo). Przy odpinaniu masowych przewodów z akumulatora jeden iskrzy przy wypiętym komputerze a przy wpiętym dwa iskrzą.

Według mnie masowe przewody nie powinny iskrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masowe przewody nie powinny iskrzeć

Jeżeli obwód jest obciążony to zawsze iskrzy w miejscu przerwania obwodu, nie ma znaczenia czy to jest odpięcie od strony zasilania czy od masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika jest załączany plusem po stacyjce. Ale ma też dwa główne zasilania po przekaźniku. To musisz sprawdzić.

pin D1,035mm2 - plus po zapłonie, pin G1,2mm2 - plus wtrysku po przekaźniku. Te dwa zasilania masz w jednej wtyczce, a w drugiej jest jeszcze jeden plus wtrysku po przekaźniku - pin M2 1.4mm2.

Zdjęcia wtyczek która jest która są w schematach na forum do ściągnięcia. Reasumując, wydaje mi się że trzeba podmienić sterownik w czarnej skrzynce. A potem jak będzie dobrze to kodowanie sterownika.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Meganka naprawiona.

Przyczyną takiego poboru prądu i zachowania się samochodu był mostek na zasilaniu komputera silnika.

Powinien być plus po zapłonie a ktoś kiedyś czemuś założył ten mostek i plus podawany był na stałe, ale dzięki Panu Tomkowi z serwisu Renault w Bełchatowie, którego mogę polecić, udało się naprawić megi

Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie uważam że temat można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!