FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 16 stron +
  • « Pierwsza
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt

#181 Użytkownik nie jest zalogowany   Czacha 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 09
  • Skąd:Rybnik
  • Auto:Megane II CC
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 14 listopad 2010 - 19:47

W odwrotnej kolejności, ale mam nadzieję, że punkt 7 trochę zmodyfikowałeś i nie trzymałeś za bańkę nowej żarówki, bo inaczej źle z nią będzie...
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#182 Użytkownik nie jest zalogowany   rav85 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-listopad 08
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Auto:Megane II Ph I
  • Silnik:1.9 dCi + Chip
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 14 listopad 2010 - 20:10

Saddam napisał:

A ja właśnie wymieniłem H7 od strony kierowcy :mrgreen:


Nie wiem czy ktoś o tym już pisał ale ja wymieniałem żarówkę przy okazji wymiany filtra powietrza przez komorę silnika po wyjęciu akumulatora, wówczas dojście do żaróweczek jest pierwsza klasa.
--podpis usunięty--
0

#183 Użytkownik nie jest zalogowany   Saddam 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-wrzesień 10
  • Skąd:Puszcza Mariańska
  • Auto:MII ph1 2002
  • Silnik:1.9 DCI 120KM
  • Przebieg (tys.km):182

Napisano 14 listopad 2010 - 23:58

Czacha, starałem się trzymać za podstawę, niemniej na pewno co nieco bańki dotknąłem. Ale to nic, żarówa najzwyklejsza, planuję wymianę na lepsze, z tym, że dziś niedziela, nie było gdzie kupić. Poza tym wymieniłem tylko jedną więc tylko patrzeć jak druga poleci :)
rav85, wiem, że można wyjąć aku, nawet się do tego przymierzałem, ale po zastanowieniu stwierdziłem, że potrenuję standardową procedurę - żebym w razie defektu w trasie nie potrzebował pomocy :)
0

#184 Użytkownik nie jest zalogowany   Czacha 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 09
  • Skąd:Rybnik
  • Auto:Megane II CC
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 15 listopad 2010 - 01:52

Ja ostatnio postanowiłem sprawdzić, czy faktycznie z tą wymiana tak źle jak wszyscy piszą i z nudów w wolnej chwili wymieniłem dwie żarówki świateł mijania i dwie pozycyjne. Z nudów, bo wszystkie były od dwóch lat sprawne, ale mogły się zakurzyć, więc wymieniłem ;-)
Po pierwsze koła lepiej skręcić w stronę przeciwną niż się wydaje, tzn. przy obsłudze lewej strony w lewą. Żarówkę świateł mijania wymienia się bez problemów jedną ręką. Trzeba tylko uważać przy ściąganiu kostki (u mnie ciężko schodziła) oraz by nową żarówką nie przyhaczyć gdzieś po drodze. Ja sobie całą trasę od otworu w nadkolu do gniazda w reflektorze najpierw kilka -naście -dziesiąt razy przećwiczyłem ze starą żarówką - w którym miejscu o ile stopni trzeba zgiąć dany przegub w ręce aby nigdzie nie uderzyć bańką... i udało się. Żarówki świateł pozycyjnych już jedną ręką się nie wymieni, ale tutaj zastosowałem sposób podobny do sposobu kolegi Saddama - zdjąłem plastik od góry, jedną ręką uniosłem tam gniazdo a drugą wymieniłem żarówkę.
Myślę, że co najmniej na kolejne dwa lata mam spokój...

A tak mam jeszcze pytanie przy okazji, czy Wy też macie wrażenie, że światła mijania w M II phI świecą trochę za wysoko? Ja byłem na stacji już kilka razy, diagnosta twierdzi, że są ustawione idealnie. Co jakaś delikatna górka czy mała nierówność to świecę innym po oczach, którzy czasem odwzajemniają mi się długimi. Musiałbym jeździć z 1 na korektorze, ale z kolei trochę za nisko na trasie.

Saddam - lepiej zmień ją szybko. Tłuszcz z palców się na niej wykopci, a potem osadzi na lustrze albo kloszu. Spróbuj moim sposobem, nie trzeba kombinować od góry.
0

#185 Użytkownik nie jest zalogowany   raskolnik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-maj 11
  • Skąd:Legionowo
  • Auto:Renault Megane Grandtour
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 05 wrzesień 2011 - 18:42

Witam serdecznie, przeglądając już kilka razy forum nie mogę uwierzyć w to, że nie ma problemu z wymianą postojówki W5W przód od pasażera. Dwa podejścia po 20 min i kicha. Pytanie do wymieniających: czy oprawka z żarówką ma jakieś naciskające zabezpieczenie? ja za cholery nie mogę wyciągnąć tylko pociągając za wtyczkę. Za same kabelki bym nie ryzykował bo mogą się urwać. Być może u mnie jest coś urwane bo nic nie wystaje co można wcisnąć i pociągnąć, a samo szarpanie za wtyczkę nic nie daje, czuć jedynie niewielki luz na tej oprawce i nic więcej. Proszę o pomoc jeszcze przed zimą - chciałbym to zrobić sam gdyż nie należę do tych, co z byle czym jadą do serwisu czy mechanika. Z góry dziękuję. Właściciel Megi II.
0

#186 Użytkownik nie jest zalogowany   rav85 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-listopad 08
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Auto:Megane II Ph I
  • Silnik:1.9 dCi + Chip
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 05 wrzesień 2011 - 22:26

Wtyczka ma do ściśnięcia dwa zabezpieczenia po przeciwległych stronach, po delikatnym ściśnięciu wychodzi bez problemu
--podpis usunięty--
0

#187 Użytkownik nie jest zalogowany   bukowe 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 26-grudzień 10
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Megane
  • Silnik:DCI
  • Przebieg (tys.km):150987

Napisano 23 wrzesień 2011 - 21:57

Ściągnąć ten metalowy drucik jest w miarę łatwo, gorzej go później założyć "na czuja". Chodzi mi o sytuacje od góry, mam w miarę dobry dostep, jednak nie mogę zaczepić tego drucika. Ma ktoś jakiś "patent"? Dodam, że żarówka jest dobrze włożona. Powinno działać po założeniu z obu stron "na docisk" ale nie da rady, domyślam się, że trzeba to zrobić jakoś patentem. Proszę o rady osoby, które przez to przeszyły
0

#188 Użytkownik nie jest zalogowany   miebor53 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-maj 11
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):82

Napisano 05 październik 2011 - 22:53

Witam, a czy ktoś dysponuje fotką, jak ma być założona sprężynka na żarówkę H7 z lewej strony (Megane II, PhI)? Wypadła mi przy wyjmowaniu żarówki i nie wiem, jak ją założyć, czy zaczepić najpierw od góry, czy od dołu? A jak zaczepić z dołu?
Z góry dziękuję.
0

#189 Użytkownik nie jest zalogowany   piotrzokolic 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-czerwiec 11
  • Skąd:okolice częstochowy
  • Auto:Megane II phI
  • Silnik:1,5 dci K9K D7
  • Przebieg (tys.km):151000

Napisano 01 grudzień 2011 - 11:15

miebor, sprężynka , czy drucik ? jak drucik który podtrzymuje żarówkę to zaczepem do góry . Wczoraj padła żarówka od posażera ( tym sposobem jestem po wymianie z dówch stron)w sumie to bardzo szybko od strony pasażera. Od góry wszystko ładnie , tylko trzeba odgiąć wlew płytu do spryskiwacza i jakis gumowy przewód.
0

#190 Użytkownik nie jest zalogowany   jaskul12 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-grudzień 11
  • Skąd:Inowrocław
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,9 DCI
  • Przebieg (tys.km):180000

Napisano 07 grudzień 2011 - 16:01

Witam wszystkich to moze ja opowiem swoja dzisiejsza przygode z żarówkami H7 i ich wymiana. Swiatła mijania. Może się komus przyda ten opis jak mi. Wczoraj wracając z Bydgoszczy zauważyłem że nie mam prawego oczka więc wieczorkiem spokojnie otwieram forum i czytam jakie zarowki najlepsze jak to sie robi . Oczywiscie odpowiedzi jak to na forum multi niektore przydatne rozsadne inne bzdurne i wymyslone. Jednak nic to drukuje sobie najciekawsze i najbardziej moim zdaniem rozsadne kupuje żarówki tez po opinii forumowiczow i udaje sie do garażu. Zarowki X-tra H7 made in carefour

http://www.autocentr...-vs-x-tra-1953/

tak zaryzykowałem zobaczymy cena 46 zł za komplet.

Odpalam auto skrecam kolami maksymalnie w lewo (prawy reflektor) gasze silnik demontuje oslone w nadkolu. Wkładam reke i juz mozna namacac gniazdo zarowki przy okazji dowiaduje sie ze z prawej str nie mam nakretki osłaniajacej gniazdo zarowki. No ale nic sciagam kostke z żarówki, sprezynke trzymajacą żarówke dociskam w kierunku jazdy i odchylam ją w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara minimalny ruch gdzieś 0,5 cm. Sprezynka swobodnie odpuszcza i żarówka już jest do wyjęcia. Jednak wyjmując zwracam uwagę jak była zamocowana (prowadzeniem -dziubkiem do góry) poniewaz robie to pierwszy raz. Wyciagam żarówe. Wkładając nowa patrze w reflektor (od czoła) delikatnie wsuwając żarówke żeby jej nie zbić. I teraz jest sztuka przytrzymując żarówke nakładam sprezynke w doslownie odwrotny sposób (tj. dociskam ją juz czuje że żarówka jest dobrze osadzona i przesuwam sprezynke w lewo puszczm ją i siedzi wszystko pieknie na swoim miejscu. Druga rzecz z cyklu problem trafic -kostka w żarowke tez nie jest to skomplikowane troszke cierpliwosci i wyobraźni żarówka ma tylko dwie wsówki. Praktycznie jest po robocie teraz tylko założyć nakrętke osłaniającą gniazdo żarówki (gdybym ja mial) i osłone w nadkolu. Sugerujac sie rada i doswiadczeniem innych robie dokładnie to samo z drugiej strony. ( bo żaróweczki lubią być wymieniane parami)
Teraz ide umyc rece wcale nie pokaleczone i nie poobdzierane i śmigam do sklepu po browarki za zaoszczedzone pieniadze. Jeśli komuś pomogłem tom rad jeśli nie trudno. Napewno można się obyć beż ściągania kół demontowania akumulatora czy osłon silnika ...chociaż to też kwestia gustu i techniki nikogo nie krytykuje. W razie pytań GG 9422071
0

#191 Użytkownik nie jest zalogowany   klimmaster 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-kwiecień 12
  • Skąd:lubelskie
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):100000

Napisano 02 kwiecień 2012 - 21:39

Pierwsza wymiana reflektor lewy około 35 minut.
Dobrze wiemy co najpierw...
-skręcamy maksymalnie koła,
-odkręcamy zaślepkę nadkola, gdy ciężko to oboma rękami
-odkręcamy zaślepkę reflektora
-robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej
-ściągamy kostkę, ruszamy w lewo w prawo lekko ściskając góra dół, sami się domyślicie
--robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej
-sprężynkę dopychamy lekko górą do przodu i lekko w prawo , zobaczycie na zdjęciu, i wyciągamy żarówkę,
--robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej
- dalej już dużo łatwiej, wszystko odwrotnie.
0

#192 Użytkownik nie jest zalogowany   Foktrok 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-marzec 11
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.5 dci 63KW
  • Przebieg (tys.km):113500

Napisano 08 czerwiec 2012 - 09:49

a ja mam problemik, mianowicie urwało mi się mocowanie na czubku żarówki to na kabelek (takie dwie blaszki) i teraz nie da się wyciągnąć żarówki, nie mam jej za co złapać, macie może jakiś pomysł co teraz? megane II phII, wiem że jest na wcisk w moim modelu, gdyby była na zatrzaskową blaszkę to nie byłoby problemu, a tu...trochę lipa
0

#193 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 08 czerwiec 2012 - 16:41

Jeżeli to po prawej stronie, to spróbuj wyciągnąć od góry, bo jest lepszy dostęp i widok, ale po wyciągnięciu wlewu od zbiornika spryskiwaczy.
Z lewej strony już trzeba wyciągnąć akumulator, więc jak nie masz kodu do radia, to najpierw by go trzeba było zdobyć.
Wersja najgorsza: trzeba ściągnąć zderzak i wyciągnąć lampę.

Użytkownik Pawel edytował ten post 08 czerwiec 2012 - 16:43

:)
0

#194 Użytkownik nie jest zalogowany   Foktrok 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-marzec 11
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II sedan
  • Silnik:1.5 dci 63KW
  • Przebieg (tys.km):113500

Napisano 11 czerwiec 2012 - 08:02

Wyświetl postUżytkownik Pawel dnia 08 czerwiec 2012 - 16:41 napisał

Papuga ;)

dzięki, tak to jest niestety od strony kierowcy, mam kod do radia więc podziałam z wyciągnięciem akumulatora. Zastanawia mnie tylko czy robić to na siłę, bo z tego co wiem to żarówka jest "na wcisk", ale z tego co czytałem to trzeba ją lekko obrócić i wyciągnąć. Dam znać czy mi się udało, a żarówka od której odpadły metalowe blaszki na kabel to UNITEC H7, nie polecam. Dodam tylko, że przepaliła się po dwóch miesiącach.
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.13 -Prezes
0

#195 Użytkownik nie jest zalogowany   MaWo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-maj 12
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1500 dCi
  • Przebieg (tys.km):199000

Napisano 27 sierpień 2012 - 08:52

A propos wymiany H7 - sposób znaleziony na YT - wczoraj przetestowałem, poszło wyśmienicie.
1) żarówka od strony kierowcy
- koła skręcić w lewo
- zdejmujemy plastik nadkola : odkręcić dwa wkręty (torx), wyjąć dwa kołeczki
- odgiąć nadkole, poświecić latarką :notacrook:
- odkręcić pokrywkę lampy
- wyjąć kostkę
- odpiąć drucik - "na dwunastej" pchnąć do przodu jednocześnie lekko manewrować na boki - po odpięciu drucik opadnie na zawiaskach na dół
- wyjąć żarówkę zapamietując jej pozycję np. patrząc od przodu lampy na ustawienie żarnika (w zasadzie chyba nie można sie pomylić , wcięcie blaszanego cokolika jest na górze)
- włożyć żarówkę nie dotykając jej części szklanej (z racji tego że robi się to po omacku i z pamięci, warto potrenować starą żarówką)
- zmontować w odwrotnej kolejności

2) żarówka od strony pasażera (trochę trudniej - zawadza zbiornik płynu spryskiwaczy)
- koła skręcić w prawo
- reszta jw

Zdaję sobie sprawę że część opisu powtarza sie w innych postach, jednak kluczowe w tym przypadku jest odkręcenie plastików nadkoli.

Użytkownik MaWo edytował ten post 27 sierpień 2012 - 08:55

0

Udostępnij ten temat:


  • 16 stron +
  • « Pierwsza
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 415 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 22285 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 10954 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress