FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Stukanie w silniku - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Stukanie w silniku

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   lajcik28 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 07
  • Skąd:Daventry
  • Silnik:2000dm3
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 14 luty 2007 - 22:53

Czesc wlasnie kupilem renault megane z 97 roku 1.6 z automatem.Mam pewne obawy bo silnik "klekocze" jak disel slyszalem ze to normalne w renowkach czy to prawda a jesli ni comoze byc powodem tego "klekotania"
Pozdrawiam
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 15 luty 2007 - 00:01

nie normalne, ale tak jak opisujesz to ciężko coś usłyszeć :mrgreen: , jeżeli masz hydrauliczną regulacje zaworów stawiam na padnięte hydrostosy lub wymien olej, jeżeli bez hydrauliki to wyreguluj zawory. Mam nadzieje że to nie panewki :-/
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   DrNO 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-wrzesień 06
  • Skąd:Kraków
  • Auto:MeganeII 1.5dCi SportWay 3d
  • Silnik:K9K722@100,5KM/220,5Nm
  • Przebieg (tys.km):92

Napisano 15 luty 2007 - 00:24

a swiece? moze iskry spozniaja? cewki? - zobacz czy ktoras nie padla?
avatar tymczasowy
nowy: LOADING...
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   lajcik28 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 07
  • Skąd:Daventry
  • Silnik:2000dm3
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 15 luty 2007 - 00:53

Czy droga jest wymiana hydrostatow a jesli to panewki jaki koszt jest wymiany panewek
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 15 luty 2007 - 10:05

Panewki to prawie jak generalka, więc parę tysiączków będzie kosztowało- trzeba wybebeszyć cały środek. Napisz dokładnie jaki masz silnik- może będzie trzeba wyregulować tylko zawory- nie wiem czy w 97 były w megankach 16V- obstawiam, że nie było.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 15 luty 2007 - 18:05

lajcik28 napisał:

Czy droga jest wymiana hydrostatow a jesli to panewki jaki koszt jest wymiany panewek


Panewki korbowodowe kupisz praktycznie wszędzie jakie bedziesz chciał. Koszt 30-40,- zł.

Panewki główne w Twoim silniku 1,6 sa najprawdopodobnie z "zamkiem", a te są NIE DO ZDOBYCIA. Ani w serwisie, ani nigdzie indziej. Mogą Ci sprowadzić, ale tylko bez zamka. A te strach zakładać. Tych pierwszych ponoć już nie produkują. Nie ma ich nawet w katalogu części Renault.
Wyjściem jest zrobienie całości kompleksowo w specjalistycznym zakładzie, gdzie zrobią szlif i jednocześnie dopasują panewki. Muszą też albo zregenerować, albo wymienić pompe oleju. Koszt całości....około 800-1000,- zł w najmniej skomplikowanym przypadku. Do tego prawdopodobnie dojdzie kompleksówka głowicy i być może sprzęgło, bo to przy okazji./o skrzyni nie wspomnę/. Ale za to otrzymasz prawie nowy silnik.
Całość może dojść do śr. 3000,- zł, wiec upewnij sie najpierw na 100%, czy to panewki tak klekocą.
I nawet nie myśl o naprawie w serwisie, bo puszczą Cie z torbami.
Jeżeli to panewki, to rozważałbym jeszcze opcję sprzedaży auta bez naprawy. Może być bardziej opłacalne.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 15 luty 2007 - 22:47

w tym silniku 1,6 z roku 97 nie występowała głowica 16 zaworowa wiec wystarczy ustawić zawory aby się o tym dowiedzieć co ci stuka czy ten dźwięk jest słyszalny jako pojedynczy stuk co okres czasu czy też hałas starego diesla.
w pierwszym przypadku jest źle bo to będzie świadczyło o uszkodzeniu w układzie korbowo tłokowym, w drugim przypadku skończy się na regulacji luzu zaworów, co do tego że renault tak klekocze no zauważyłem że dźwięk pracującego silnika odróżnia się od innych marek charakterystycznym "szumem" ale to moje własne spostrzeżenia i nie nazwałbym tego hałasem diesla.
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 15 luty 2007 - 23:17

Możesz jeszcze zrobić tak...
Jadąc na piątym biegu zwolnij gdzieś do 50km i gwałtownie naciśnij pedał gazu. Jeżeli usłyszysz z silnika pewien terkot, to będą to raczej panewki. Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika. Zawory klekocą praktycznie cały czas.
Najlepiej niech posłucha tego mechanik.
Często już ruszając z miejsca na jedynce wytarte panewki zagrają.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 16 luty 2007 - 10:36

janksz napisał:

Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika.


Z opisu wynika że masz na myśli spalanie stukowe (zła mieszanka, przestawiony zapłon) a nie panewki.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 16 luty 2007 - 13:44

Masz racje, ale zakładam, że jezdzimy na dobrym paliwie i spalania stukowego nie ma. Poza tym panawki zagrają krótko, tylko w momencie przeciążenia. Poprostu wtedy silnik zagrzechocze. Spalanie stukowe jeżeli jest, będzie "ćwierkać" dłużej. To dwa różne dzwięki.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   lajcik28 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-luty 07
  • Skąd:Daventry
  • Silnik:2000dm3
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 18 luty 2007 - 05:18

co do tego sposobu to nie bardzo mam jak to sprawdzic bo to automat ale jak narazie to zauwazylem ze silnik stuka caly czas jest na odwrot jak silnik jest obciazony to grzechocze mniej najglosniejszy jest na wonych obrotach
:cry:

[ Dodano: 2007-02-18, 03:19 ]
Paliwo tez jest chyba ok tankuje na szelu 99 oktanow(anglia)
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 18 luty 2007 - 10:18

Mnie auto klekotalo jak diesel i stracilo na mocy jak mialem przestawiony pasek rozrzadu po wymianie (o pol zabka).
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 18 luty 2007 - 10:22

ustaw zawory i wymień olej powinno pomóc

Załączone pliki


Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Arek_84 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-kwiecień 07
  • Skąd:Lubartów
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 kwiecień 2007 - 21:28

Mam taki problem - po wymianie paska rozrządu wydobywa się z silnika metaliczny dzwięk - stukot. Przy ruszaniu z jedynki, na półsprzęgle z zaciągnietym ręcznym, przy zmianie biegów. Próbowałem przełożyć pasek o jeden ząbek w jedną i drugą stronę i nic się nie poprawia. Co może być przyczyną. Do wymiany paska silnik chodził idealnie. A może dobrałem zły pasek?
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   bronius 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-listopad 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MII, V40 i MX-5
  • Silnik:2x 1.9dci
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 01 kwiecień 2007 - 21:39

typowe, źle ustawiony rozrząd, sam przekładałeś ten rozrząd ?? :shock:
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 6755 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Radio - Trzaski na działajacym silniku. Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) Rafaltp 
  • 4 Odpowiedzi
  • 3559 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Ciśnienie w silniku 1.4 benz. olisko84 
  • 2 Odpowiedzi
  • 2135 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka