Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
lajcik28

Megane I phI Stukanie w silniku

Recommended Posts

lajcik28    0

Czesc wlasnie kupilem renault megane z 97 roku 1.6 z automatem.Mam pewne obawy bo silnik "klekocze" jak disel slyszalem ze to normalne w renowkach czy to prawda a jesli ni comoze byc powodem tego "klekotania"

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2

nie normalne, ale tak jak opisujesz to ciężko coś usłyszeć :mrgreen: , jeżeli masz hydrauliczną regulacje zaworów stawiam na padnięte hydrostosy lub wymien olej, jeżeli bez hydrauliki to wyreguluj zawory. Mam nadzieje że to nie panewki :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrNO    6

a swiece? moze iskry spozniaja? cewki? - zobacz czy ktoras nie padla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lajcik28    0

Czy droga jest wymiana hydrostatow a jesli to panewki jaki koszt jest wymiany panewek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danielossss    2

Panewki to prawie jak generalka, więc parę tysiączków będzie kosztowało- trzeba wybebeszyć cały środek. Napisz dokładnie jaki masz silnik- może będzie trzeba wyregulować tylko zawory- nie wiem czy w 97 były w megankach 16V- obstawiam, że nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
Czy droga jest wymiana hydrostatow a jesli to panewki jaki koszt jest wymiany panewek

 

Panewki korbowodowe kupisz praktycznie wszędzie jakie bedziesz chciał. Koszt 30-40,- zł.

 

Panewki główne w Twoim silniku 1,6 sa najprawdopodobnie z "zamkiem", a te są NIE DO ZDOBYCIA. Ani w serwisie, ani nigdzie indziej. Mogą Ci sprowadzić, ale tylko bez zamka. A te strach zakładać. Tych pierwszych ponoć już nie produkują. Nie ma ich nawet w katalogu części Renault.

Wyjściem jest zrobienie całości kompleksowo w specjalistycznym zakładzie, gdzie zrobią szlif i jednocześnie dopasują panewki. Muszą też albo zregenerować, albo wymienić pompe oleju. Koszt całości....około 800-1000,- zł w najmniej skomplikowanym przypadku. Do tego prawdopodobnie dojdzie kompleksówka głowicy i być może sprzęgło, bo to przy okazji./o skrzyni nie wspomnę/. Ale za to otrzymasz prawie nowy silnik.

Całość może dojść do śr. 3000,- zł, wiec upewnij sie najpierw na 100%, czy to panewki tak klekocą.

I nawet nie myśl o naprawie w serwisie, bo puszczą Cie z torbami.

Jeżeli to panewki, to rozważałbym jeszcze opcję sprzedaży auta bez naprawy. Może być bardziej opłacalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

w tym silniku 1,6 z roku 97 nie występowała głowica 16 zaworowa wiec wystarczy ustawić zawory aby się o tym dowiedzieć co ci stuka czy ten dźwięk jest słyszalny jako pojedynczy stuk co okres czasu czy też hałas starego diesla.

w pierwszym przypadku jest źle bo to będzie świadczyło o uszkodzeniu w układzie korbowo tłokowym, w drugim przypadku skończy się na regulacji luzu zaworów, co do tego że renault tak klekocze no zauważyłem że dźwięk pracującego silnika odróżnia się od innych marek charakterystycznym "szumem" ale to moje własne spostrzeżenia i nie nazwałbym tego hałasem diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0

Możesz jeszcze zrobić tak...

Jadąc na piątym biegu zwolnij gdzieś do 50km i gwałtownie naciśnij pedał gazu. Jeżeli usłyszysz z silnika pewien terkot, to będą to raczej panewki. Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika. Zawory klekocą praktycznie cały czas.

Najlepiej niech posłucha tego mechanik.

Często już ruszając z miejsca na jedynce wytarte panewki zagrają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2
Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika.

 

Z opisu wynika że masz na myśli spalanie stukowe (zła mieszanka, przestawiony zapłon) a nie panewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0

Masz racje, ale zakładam, że jezdzimy na dobrym paliwie i spalania stukowego nie ma. Poza tym panawki zagrają krótko, tylko w momencie przeciążenia. Poprostu wtedy silnik zagrzechocze. Spalanie stukowe jeżeli jest, będzie "ćwierkać" dłużej. To dwa różne dzwięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lajcik28    0

co do tego sposobu to nie bardzo mam jak to sprawdzic bo to automat ale jak narazie to zauwazylem ze silnik stuka caly czas jest na odwrot jak silnik jest obciazony to grzechocze mniej najglosniejszy jest na wonych obrotach

:cry:

 

[ Dodano: 2007-02-18, 03:19 ]

Paliwo tez jest chyba ok tankuje na szelu 99 oktanow(anglia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Easy    1

Mnie auto klekotalo jak diesel i stracilo na mocy jak mialem przestawiony pasek rozrzadu po wymianie (o pol zabka).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

ustaw zawory i wymień olej powinno pomóc

post-263-1171786958_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arek_84    0

Mam taki problem - po wymianie paska rozrządu wydobywa się z silnika metaliczny dzwięk - stukot. Przy ruszaniu z jedynki, na półsprzęgle z zaciągnietym ręcznym, przy zmianie biegów. Próbowałem przełożyć pasek o jeden ząbek w jedną i drugą stronę i nic się nie poprawia. Co może być przyczyną. Do wymiany paska silnik chodził idealnie. A może dobrałem zły pasek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

typowe, źle ustawiony rozrząd, sam przekładałeś ten rozrząd ?? :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×