Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w silniku


lajcik28

Rekomendowane odpowiedzi

nie normalne, ale tak jak opisujesz to ciężko coś usłyszeć :mrgreen: , jeżeli masz hydrauliczną regulacje zaworów stawiam na padnięte hydrostosy lub wymien olej, jeżeli bez hydrauliki to wyreguluj zawory. Mam nadzieje że to nie panewki :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki to prawie jak generalka, więc parę tysiączków będzie kosztowało- trzeba wybebeszyć cały środek. Napisz dokładnie jaki masz silnik- może będzie trzeba wyregulować tylko zawory- nie wiem czy w 97 były w megankach 16V- obstawiam, że nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy droga jest wymiana hydrostatow a jesli to panewki jaki koszt jest wymiany panewek

 

Panewki korbowodowe kupisz praktycznie wszędzie jakie bedziesz chciał. Koszt 30-40,- zł.

 

Panewki główne w Twoim silniku 1,6 sa najprawdopodobnie z "zamkiem", a te są NIE DO ZDOBYCIA. Ani w serwisie, ani nigdzie indziej. Mogą Ci sprowadzić, ale tylko bez zamka. A te strach zakładać. Tych pierwszych ponoć już nie produkują. Nie ma ich nawet w katalogu części Renault.

Wyjściem jest zrobienie całości kompleksowo w specjalistycznym zakładzie, gdzie zrobią szlif i jednocześnie dopasują panewki. Muszą też albo zregenerować, albo wymienić pompe oleju. Koszt całości....około 800-1000,- zł w najmniej skomplikowanym przypadku. Do tego prawdopodobnie dojdzie kompleksówka głowicy i być może sprzęgło, bo to przy okazji./o skrzyni nie wspomnę/. Ale za to otrzymasz prawie nowy silnik.

Całość może dojść do śr. 3000,- zł, wiec upewnij sie najpierw na 100%, czy to panewki tak klekocą.

I nawet nie myśl o naprawie w serwisie, bo puszczą Cie z torbami.

Jeżeli to panewki, to rozważałbym jeszcze opcję sprzedaży auta bez naprawy. Może być bardziej opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku 1,6 z roku 97 nie występowała głowica 16 zaworowa wiec wystarczy ustawić zawory aby się o tym dowiedzieć co ci stuka czy ten dźwięk jest słyszalny jako pojedynczy stuk co okres czasu czy też hałas starego diesla.

w pierwszym przypadku jest źle bo to będzie świadczyło o uszkodzeniu w układzie korbowo tłokowym, w drugim przypadku skończy się na regulacji luzu zaworów, co do tego że renault tak klekocze no zauważyłem że dźwięk pracującego silnika odróżnia się od innych marek charakterystycznym "szumem" ale to moje własne spostrzeżenia i nie nazwałbym tego hałasem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze zrobić tak...

Jadąc na piątym biegu zwolnij gdzieś do 50km i gwałtownie naciśnij pedał gazu. Jeżeli usłyszysz z silnika pewien terkot, to będą to raczej panewki. Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika. Zawory klekocą praktycznie cały czas.

Najlepiej niech posłucha tego mechanik.

Często już ruszając z miejsca na jedynce wytarte panewki zagrają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wyrażniej to usłyszysz jadąc pod górke. Panewki odzywają sie przy dużych obciążeniach silnika.

 

Z opisu wynika że masz na myśli spalanie stukowe (zła mieszanka, przestawiony zapłon) a nie panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale zakładam, że jezdzimy na dobrym paliwie i spalania stukowego nie ma. Poza tym panawki zagrają krótko, tylko w momencie przeciążenia. Poprostu wtedy silnik zagrzechocze. Spalanie stukowe jeżeli jest, będzie "ćwierkać" dłużej. To dwa różne dzwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego sposobu to nie bardzo mam jak to sprawdzic bo to automat ale jak narazie to zauwazylem ze silnik stuka caly czas jest na odwrot jak silnik jest obciazony to grzechocze mniej najglosniejszy jest na wonych obrotach

:cry:

 

[ Dodano: 2007-02-18, 03:19 ]

Paliwo tez jest chyba ok tankuje na szelu 99 oktanow(anglia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki problem - po wymianie paska rozrządu wydobywa się z silnika metaliczny dzwięk - stukot. Przy ruszaniu z jedynki, na półsprzęgle z zaciągnietym ręcznym, przy zmianie biegów. Próbowałem przełożyć pasek o jeden ząbek w jedną i drugą stronę i nic się nie poprawia. Co może być przyczyną. Do wymiany paska silnik chodził idealnie. A może dobrałem zły pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!