Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie opony letnie wybrać ?


theon74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jako że 15.04 już niedaleko i będę mógł zmienić w końcu zimowe oponki, to chciałbym poprosić doświadczonych użytkowników o poradę w wyborze.

Rozmiar standardowy 195/65 R15, zastanawiam się nad Dunlop Sport BluResponse 95H albo Michelin Energy Saver + 95T lub Continental EcoContact 5. Jednakże nie mam wielkiego doświadczenia w tej materii i być może w ogóle żadne z nich nie są odpowiednie, ewentualnie nie są warte swojej ceny. W sumie opieram się na teście OAMTC 2016.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.

pozdrawiam

theon74

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nowe opony - przez pierwsze kilkadziesiąt/sto kilometrów uważaj:) Pływają. To cecha, o której na wielu forach pisano, ja sam kilka razy prawie zawału dostałem. Jest to tylko odczucie, bo opona mimo wszystko się idealnie trzyma drogi. Po jakimś czasie się "układają", wtedy są rewelacyjne. Ja je kupiłem ze względu na jazdę w deszczu z dużymi prędkościami. Poruszam się przeważnie po ekspresówkach - więc chcę jak najlepszą ochronę przed aquaplaningiem - a tu lepszych opon nie widziałem od Rainsporta. Może są inne oszczędniejsze opony, cichsze, bardziej przyczepne na suchym - ale na mokrym rządzą w tej cenie. Nie wiem, czy kilka razy nie uratowały mi życia:) Niecka z wielką kałużą na ciasnym zakręcie na autostradzie, 130km/h - podejrzewam, że na innych oponach bym poleciał. Te przejechały bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecka z wielką kałużą na ciasnym zakręcie na autostradzie

Bez przesady, nigdzie w Polsce nie widziałem takich zakrętów, a już wszystkimi chyba jechałem. :)