Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do przeglądu klimatyzacji.

W poprzednich autach nic z tym nie robiłem (wykonywałem tylko odgrzybianie i wymianę filtra, pomiar temp z kratek(5-6C) i było ok.) a teraz posiadając M3 chciałbym to zrobić

Z tego co wiem polega to na

Odciągniecie płynu z układu klimy

- odseparowanie wody (jeżeli jest)

- wpompowanie odpowiedniej ilości ok 500g (ew wykonanie testu szczelności przy znacznym ubytku)

- wymiana filtra kabinowego (z tym raczej nie mam problemu)

- odgrzybianie (ozonowanie) układu wentylacji (różne opinie )

- traktowanie pianką elementów klimatyzacji (bez kanałów nawiewnych)

Proszę o sugestie na temat w/w przeglądu co jeszcze mogę zrobić

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przegląd klimatyzacji polegał na

-odciągnięciu płynu (210gr) wpompowaniu 480gr z barwnikiem UV

-wymianie filtra

-odgrzybianiu

-ozonowaniu

Temperatura przed przegladem z nawiewu 4C. Po nabiciu 1C :rolleyes:

Reasumując w 5-latku ubytek ponad połowę (podobno nie ma się co martwić tak mnie zapewnił znajomy-znajomego mechanik który robił przegląd )

Co o tym sądzicie?

<piwko>

Edytowane przez piwakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ na Twoim miejscu poszukałbym gdzie ucieka czynnik, nie jest to normalne, żeby rok do roku uciekało połowę czynnika.

Po 5 latach bez obsługi klimatyzacji mogę się z tym zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto zakupiłem w październiku w zeszłym roku. Wpisy z przeglądów są w książce ser. ale nie wiem kiedy był sprawdzany czynnik

W standardowym przeglądzie raczej na ASO tego nie robią. Kolejny przegląd wykonam na jesieni lub za rok ew sprawdzę UV. Tak więc nie wiem przez jaki czas to był ubytek.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Bardzo proszę o jakieś sugestie w kwestii jak niżej.

Od nowości, tj. od pięciu lat nic nie robiłem z klimatyzacją. Działa i chłodzi, choć subiektywnie wydaje mi się, że mogłaby nieco bardziej schładzać wnętrze. Jednak zastanawia mnie to, że nie widzę, żeby kapało z rurki pod samochodem. Do tej pory jak zaglądałem - ostatnio wprawdzie dawno, bo w ub. roku) zawsze była zauważalna strużka wody z rurki odprowadzającej pod samochodem. Odpływ jest na pewno drożny i czysty - czuć w nim wyraźny podmuch, ponadto sprawdzałem elastycznym paskiem plastikowym. W samochodzie jest sucho, nigdzie nie ma śladów wody, która ewentualnie mogłaby wyciekać przy zapchanym odpływie. Żadnych zapachów też nie ma i nigdy nie było (zawsze po używaniu klimatyzacji daję jej parę minut na osuszenie przez wyłączenie jej przed końcem jazdy). Wiadomo, że skroplona para wodna na schłodzonym parowniku musi mieć ujście w odpływie. I tu moje pytanie: co może być przyczyną, że nie ma wycieku skroplin? Może to wynikać z tego, że np. po pięciu latach czynnika jest za mało i parownik nie jest dostatecznie zimny, żeby zebrało się na nim dużo skroplonej pary wodnej, a to co się skrapla po prostu odparowuje? Mam zamiar udać się na ewentualnie dopełnienie czynnika, ale mam małe obawy, bo klimatyzacja działa i chłodzi, a poza tym jak nie ma potrzeby nie chciałbym, żeby otwierać układ.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

Jest może ktoś z użytkowników, u kogo też nie kapie pod samochodem (ale też i nie do wnętrza), a klimatyzacja chłodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić klimę i ewentualnie uzupełnić czynnik nie zaszkodzi. Diagnozowanie klimatyzacji na podstawie ilości wody z odpływu jest bez sensu. Oczywiście temperatura parownika ma istotne znaczenia. Ale to, ile pary się skrapla na parowniku zależy też od wilgotności powietrza i różnicy temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Auto mam od nowości - produkcja listopad 2014.
Nigdy z klimą nic nie robiłem (nie mówię o wymianach filtrów kabinowych i odgrzybianiu)

Co ile powinno się wymieniać olej w klimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Olej w klimie jest częściowo wyciągany przy ściąganiu czynnika i uzupełniany przy nabijaniu (jeśli robione jest to na maszynie). Jeśli nie nastąpiło rozszczelnienie układu to nie ma potrzeby wymieniać oleju w sprężarce.  Z tego co pamiętam to Megane 3 ma 550g a nie 480g czynnika jak znalazłem kilka postów wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!