Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swap silnika 250KM 874 do Laguna II


kadziela

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie podjąłem się tematu przekładki silnika 2.0T 874 250KM z Megane III RS do Renault Laguny II Ph1. Auto już wcześniej miało wymienioną skrzynie biegów na PK 018 z półosiami więc mechanicznie jest przygotowane. Większy problem mam z tematem instalacji elektrycznej. Moje pierwsze założenie było aby kupić sterownik EMS 3110 (dedykowany do RS`a), wyłączyć w nim immo i przystosować do starej wiązki elektrycznej Laguny ale niestety nie ma możliwości wyłączenia w tym sterowniku immo.

 

Aktualnie koncepcja jest taka aby wykonać pełną przekładkę instalacji elektrycznej z Megany tzw. zestawy startowy ECU, BSI, karta, blokada kolumny kierowniczej + instalacja elektryczna.

 

Chciałbym kupić ten zestaw i oddać ECU do tunera aby wgrał do niego mapę z 250KM Po rozmowie z tunerem dostałem sugestie, że sterownik od wersji 2.0 16v wolnossącej (taki początkowo chciałem kupić) mimo, że nazywa się Continental EMS3110 to może różnić się od sterownika z wersji turbodoładowanej osprzętem - płyta główna, ilość elektroniki obsługującej czujniki doładowania etc. Problem polega na tym, że ciężko dostać taki dedykowany zestaw z wersji RS ale jest taki zestaw z wersji 2.0 TCE 180KM - link i teraz pytanie czy ktoś posiada informację czy te sterowniki się różnią i czy da radę podmienić w nich mapę ?

 

Numery sterownika Continental EMS 3110 2.0T 250KM - 237100854R link

Numery sterownika Continental EMS 3110 TCE 2.0T 180KM - 237100584R

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co sobie utrudniasz życie, skoro robisz taki duży SWAP.

Sterowniki w Megane III współdziałają z CANem, w Lagunie II PH I CAN jest szczątkowy.

Zastanów się nad programowalnym ECU, do którego można wrzucić każdy wsad.

Takie sprzęty produkuje się nawet w Polsce.

Z Ecumasterem można wręcz robić cuda, nieco mniej zaawansowany, ale i tańszy jest EasyEcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje z propozycje z EasyEcu i EMU ale z pierwszym problem jest taki, ze nie będzie obsługiwać elektroniczny moduł przepustnicy i prawdopodobnie zmienne fazy rozrządu (sprzedawca nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ) a z EMU jest koszt montaż i kalibracja ponieważ impreza zamyka się w okolicach 5k zł.

Dlatego też zrezygnowałem ze stand alone na rzecz fabrycznego sterownika z opcja przekładki wiązki elektrycznej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!