Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Najbardziej popularne i pożądane Megan wg.forum to ; 1,5dCi oraz 1,4Tce.

Zrobiłem symulację zakupu aut Megan z tymi silnikami na stronie www.mobile.de/pl przy założeniu; rok produkcji 2012–2013; przebieg do 70 000 km, cena do 14000 EUR;

Wyniki ofert; benzyna było = 21 szt ( ilość ofert trzyma cenę ) , ON = 90 szt .

 

Co ma kupić osobnik, który potrzebuje auta w większości do dojazdu do pracy – na krótkim odcinku do 10 km i to w większości po mieści. Większość odpowie; benzyna, bo auto z ON - to problemy z turbiną, wtryskiwaczami, kołem dwu-masowym. Jest to standardowa odpowiedź - czy prawidłowa??

 

Prawdy Objawione dla silnika doładowanego.

Lej dobre paliwo, zmieniaj olej i filtry oleju i paliwa co 10000 -12000 km, studź turbinę, nie katuj zimnego silnika, nie jeździj na pół-sprzęgle, od czasu do czasu wyjedź na trasę i daj autu w przysłowiową d- - ę na wysokich obrotach, a problemów z Renówką nie będziesz miał wcale.

 

Wnioski po przestudiowaniu forum na temat Fap-a ;

1 Wersja 1,5 dCi/110 KM ma FAP jest bezobsługowy i nie ma z nim problemów nawet w mieście, nie wymaga też żadnego specjalnego traktowania jak w innych markach Niedoświadczony użytkownik nawet nie zauważy faktu jego posiadania .Zakup Megane 1,5 dci (105) 110KM prośba o informacje

2/Po dłuższej jeździe po mieście mam wrażenie, że zaczyna zamulać. Pomaga dynamiczna jazda w trasie tak ze 400 km.Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II

 

3/Jeśli tylko spalanie wzrasta, ok.7,5 litra jeżdżąc głównie po mieście ; To przeganiam auto i wszystko wraca do normy. Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II

4/Przez to,że robię stosunkowo krótkie trasy to przepalanie następuje częściej niż na długich odcinkach! Pokonuje codziennie odcinki 10 km w jedną stronę + w dni wolne wyjazdy do 30 – 50 km.

5/Nie wymaga żadnego specjalnego traktowania jak w innych markach,FILTR DPF - czy on sie dopala na wolnych ?

 

6/Jak sprawdzić czy auto ma sprawnego FAP?

Jeśli końcówka rury wydechowej jest czysta w środku, to FAP jest i działa.

Jeśli końcówka rury wydechowej jest czarna w środku, to FAP nie ma lub nie działa.

7/Filtr wypala się zdecydowanie rzadziej, jeżeli jeździmy na ON z dodatkiem oleju 2T do paliwa

8/Kontrolka filtra Fap w Megan nie świeci się w czasie wypalania.

 

9/Kontrolka filtra zapala się, jak filtr jest już b. mocno zapchany. FILTR DPF - czy on sie dopala na wolnych ?

Nieszczelny przewód turbosprężarki był przyczyną częstego komunikatu o pełnym filtrze cząstek stałych. Niestety, kiedy już serwis znalazł faktyczną przyczynę zawalania FAP-a,ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi. Po wymianie FAP-a,komunikat zniknął

10/Zrobiłem 20 tys km od maja, (Laguna 1,5 dCi) większość po mieście i jest w porządku.

 

11/Jak auto lata po trasach to praktycznie można o tym wynalazku zapomnieć.

12/ Krótkie odcinki jazdy,to większe zużycie paliwa: benzyny, ON

13/ Na POSTOJU Fap,Też się wypali;

Jeśli wcześniej osiągnął temperaturę odpowiednią do wypalania ( 500-600 C ),to można wypalanie dokończyć na postoju. Można ,zgasić silnik a wypalanie ulegnie dokończeniu w późniejszym czasie. Z moich obserwacji wynika, że FAP średnio potrzebuje 10-15 km na zakończenie procedury wypalania.

 

14/FAP u mnie wypala się co 1500-2000 km, gdzie połowa to miasto Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

15/ Zapychanie się filtra cząstek stałych jest wynikiem niesprawnej ;

- turbiny , wtrysków , jednostki sterującej FAP , EGR ,

- pobierania przez pojazd sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego ,

- oraz stylu jazdy, długości pokonywanych tras,

- uszkodzenia FAP powstają z winy użytkownika,bo jeździł z usterkami ( no przecież auto jedzie do przodu ) a że na desce kolorowo i jest przyjemniej,

16/Należy dbać o prawidłowy stan samochodu,korzystać z paliwa wysokiej jakości i oleju silnikowego właściwego dla danego silnika, przeprowadzać właściwy serwis ,

 

17/Jeżeli w aucie zapaliły się ;lampka service + komunikat sprawdź wtrysk i mechanik twierdzi, że Fap do wymiany to mamy następujące możliwości; (zobacz wersje z dnia 16.09.2016 r)

I stąd pytanie: Czy używane 4/5 letnie Megan 1,5 dCi /110 KM, nie nadaje się do jazdy na krótkich odcinkach??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno 5 letniego 1.5 dci 110KM FAP. Przejechane 4000km na razie spokój. Udaje się spalać 5,5l/100km jazda w cyklu mieszanym z przewagą jazdy po mieście. Lekkie zapocenie przy odmie(muszę skontrolować) Moim zdaniem dostać pięciolatka z tym silnikiem poniżej 150000 w niskiej cenie to mało prawdopodobne. Mam na blacie 170kk i pewnie za jakiś czas będę robił wtryski albo turbo. Teraz brałbym benzynę z gazem bo przy 120km/h wzwyż ten silnik przestaje być ekonomiczny. Spalanie wzrasta ogromnie nawet do 8.5l. Jednym słowem jak się jeździ do 110km/h to jest oszczędnie, tyle w temacie. Do pracy jeżdżę codziennie 15km silnik bez mrozów szybko się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...1.5 dci 110KM FAP (...) przy 120km/h wzwyż ten silnik przestaje być ekonomiczny. Spalanie wzrasta ogromnie nawet do 8.5l.

Mi przy tej prędkości pali max. ok. 5 do 5,5.

8,5 to raczej w okolicach >160 km/h.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy 120km/h zamyka się jeszcze w 6l, ale przy np. 140km/h poniżej 7 nie zejdzie i tutaj nie widzę już ekonomii w porównaniu z gazem, więc albo szybko jeździć i cieszyć się z auta albo ekonomicznie, tak to niestety wygląda. Wg. mnie 1.9dci jest ciekawszym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do tego co piszesz, to mój pali ok. litr mniej. Także nie wiem, sprawdź może ciśnienie w oponach, może sprawdzałaś w miejscu, gdzie było lekko pod górkę, może z wiatrem od przodu. Wiadomo, że na gazie zawsze wyjdzie taniej, ale coś za coś. W dCi przynajmniej jest względna cisza przy takich prędkościach w porównaniu do 1.6 16v.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę. Ale i dokonam dokładniejszych pomiarów, jak pisałem wcześniej na razie trzymam się wyniku 5.5l :) jeśli chodzi o opony nie wiem jak duży ma to wpływ ale są 17"225/45 słyszałem, że może to trochę zwiększyć spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To dobry wynik jeśli jechałeś głównie powyżej 130km/h. Ja do tej pory się nie doczytałem jakie najlepsze ciśnienie dla 225/45 R17, może to ma wpływ na spalanie. Filtry wtmionione, paliwo mam nadzieję też dobrej jakości. Ja przejeżdżam 2000km miesięcznie i mój ostatni wynik 70% miasto 30% trasa to 5.9l więc też nie uważam go za wynik wysoki biorąc pod uwagę miejskie korki.

Edytowane przez wszystkozajeli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja przejeżdżam 2000km miesięcznie i mój ostatni wynik 70% miasto 30% trasa

 

Jak Ci się sprawdza 1.5 dCi przy takiej jeździe? Widzę masz wp rofilu przebieg 170kkm, robiłeś już jakieś typowe dla diesla naprawy?

Edytowane przez Teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Użytkownik wszystkozajeli napisał ; kupiłem 5-letnie Megan 1,5 dCi /Fap z przebiegiem 166.000 km. Przejechane 4000 km, na razie spokój. Udaje się spalać 5,5 l/100 km, jazda w cyklu mieszanym z przewagą jazdy po mieście. Do pracy jeżdżę codziennie 15 km, silnik bez mrozów szybko się nagrzewa. Ja przejeżdżam 2000 km miesięcznie i mój ostatni wynik to ; 70 % miasto, 30 % trasa - co daje spalanie na poziomie 5.9 l/100 km. Więc nie uważam go za wynik wysoki biorąc pod uwagę miejskie korki. Pytanie z  nagłówka "Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ? czy się nadaje . Jak z wypalaniem Fapa ??

 

 

Dodano: 21 lip 2016 - 15:27

Obecne auta reno-megan z Fapem , nie sprawiają kłopotów użytkownikom, ponieważ zainteresowanie problemem jest,

lecz nie ma negatywnych uwag co do eksploatacji auta na krótkich trasach i w mieście

 

Dodano: 16 wrz 2016 - 16:27

Jeżeli w aucie zapaliły się ; lampka service + komunikat sprawdź wtrysk i mechanik twierdzi, że Fap do wymiany to mamy następujące możliwości;

( Sprawdź wtrysk - może oznaczać wiele spraw, np; Fap, egr, przepływomierz, czujnik ciśnienia na listwie, słabe wtryski, czujnik ciśnienia doładowania, świece żarowe i wiele wiele innych)

1. Zmiany mechanika ,

2. Przegonić auto i dać mu w przysłowiową d..ę , na odcinku 150 km do 200 km z wysokimi prędkościami ,

3. Przy dużym przebiegu auta ( > 150.000 km ), dużym udziale jazd po mieście czy na krótkich dystansach ( 70 % miasto, 30 % trasa ) - częstotliwość wypalania  fap-a  spada z wielkości  co 1500 km - 2000 km  do  400 km - 500 km ,

co prowadzi  w konsekwencji  do konieczności zmiany fap-a na nowy lub zmiany charakteru jazdy, zmiany auta na benzynowe.

4.Przyczynami pogarszającymi trwałość i skuteczność filtrów są wszelkie uszkodzenia doprowadzające do ;

...- zwiększenia dawki paliwa,

...- zmniejszenia ilości powietrza dostarczanego do silnika,

...- spalanie dużych ilości oleju .

...a/Typową przyczyną jest niesprawny ;

  • przepływomierz ,

  • nieszczelność w układzie dolotowym,

  • lejący wtrysk,

  • zużyte pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworów,

...b/ nieszczelna turbosprężarka była przyczyną częstego komunikatu o pełnym filtrze cząstek stałych.

Po wymianie w/w komunikat zniknął; http://www.espacepl.org/f/viewtopic.php?f=31&t=10630

...c/z powodu długo nie wykrytej dziury w gumowej rurze od intercoolera ( myszy lub inne gryzonie ) mój FAP kilka razy jeździł do serwisu na wypalenie (lampka service + komunikat sprawdź wtrysk ), niestety kiedy już serwis znalazł faktyczną przyczynę zawalania FAP a, ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi . http://megane.com.pl/topic/24619-samodzielna-regeneracja-czyszczenie-fap/ 

...d/FAP w sposób niezamierzony pełni w samochodzie rolę wskaźnika jakości pracy silnika, stanu technicznego silnika. http://megane.com.pl/topic/42624-wrazenia-z-uzytkowania-fap-a-w-megane-iiiii/page__st__15,

5. Po pojawieniu się komunikatu "Zregeneruj filtr FAP" należy nie dłużej niż 80-100 km jeździć bez wypalenia, bo później tylko CLIP pomaga. Jak zapali się dodatkowo kontrolka " SERVICE ", to tylko wizyta w serwisie reno pomoże .

6. Czyszczenie serwisowe - podpięcie pod CLIPa i uruchomienie programu czyszczenia FAPa ( koszt ok.300 zł/1 cykl + wymiana oleju i filtra oleju, obniżenie poziomu sadzy do ok.3 gr ) .Wypalanie filtra FAP clipem trwa ok 45 - 50 minut w zależności od zasyfienia filtra .Jeżeli po 1 cyklu ilość sadzy jest za duża, to ponowny cykl wypalania.

Dla przypomnienia - wartość graniczna 35 g sadzy – samochód uruchamia procedurę czyszczenia spontanicznego, natomiast po przekroczeniu 45 g sadzy – konieczne czyszczenie serwisowe .Nie wszyscy mechanicy są za tą opcją ,mimo że jest ona zalecana przez ASO Reno ( auto stoi, a Fap i przyległe elementy osiągają wysokie temperatury ),

7.Czyszczenie chemiczne fap-a uszkadza strukturę filtra ( warstwy wierzchniej ), nie jest zalecane przez reno.

8. Wymiana FAP- a, jeżeli ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 co to za chaotyczne posty? Mieszasz wpisy o FAP-ie z poprzedniej generacji z obecną, a to zupełnie inne rozwiązanie. Zdjęcie też wstawiłeś z MII. Nie bardzo rozumiem sens tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Proszę o b.szczegółowe uwagi aby je ewentualnie poprawić lub usunąć.Dziękuje

 

Dodano: 18 sty 2017 - 10:08

Auto ma 6 rok i nic nie traci ze swoich walorów w porównaniu do innych marek. Autem poruszam się po mieście, po dziurawych drogach i absolutnie nic się nie dzieje, nadwozie zdrowe, silnik odpala przy -20 C. Na trasie też daje rade . Nic nie cieknie, nie stuka, silnik pracuje poprawnie, oleju nie ubywa. Auto prowadzi się b.dobrze, zużywa mało paliwa, nie jest drogie w utrzymaniu, ma sporo miejsca w środku i duży bagażnik. Koszty utrzymania są akceptowalne

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem 3,5 roku temu 1,5 dci 105km, bez FAP.

Aktualnie zrobilem 65 tys. km, najdrozsza usterka byl simmering za 450~ ( z wymiana)

Olej wymieniam co 12tys km.

Spalanie 5.5-6l styl mieszany

Polecam te silniki - jak dla mnie niezawodny !

Na jesien 2016 wymieniłem sworzeń wachacza od strony pasażera, a z drugiej strony jest jeszcze oryginał,

z reszta zawieszenia jeszcze nie robiłem, jedynie powymieniałem raz klocki

aktualny przebieg 150tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dla miłośników aut o małej wiedzy technicznej, korzystniejszą - mniej awaryjną formą i mniej kosztowną są auta benzynowe.

Brak w nich awaryjnych i drogich ;

-kół dwu-masowych,

-turbin ,

-wtrysków,

-pomp wtryskowych

 

Dodano: 28 cze 2017 - 12:46

Prawidłowa eksploatacja silnika i żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!