Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny problem z wypadaniem zapłonów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam od jakiegoś czasu dziwny problem z moją Meganką - postaram się opisać wszystko po kolei.

Po wymianie przez mechanika sprzęgła zaczął pojawiać się problem z wypadaniem zapłonów. Poniżej 2500 obrotów wszystko było ok, ale jak przekroczyłem te granicę to zaczynała mrugać kontrolka silnika, a po chwili wyskakiwały komunikaty "Check injection" oraz "ESP/ASR System fault". W tym momencie samochód zaczynał pracować jak traktor, obroty skakały, a moc spadała praktycznie do zera. Wystarczyło zgasić silnik, zapalić ponownie i znów było dobrze. Mechanik stwierdził, że to świece - wymienił komplet. Jednocześnie stwierdził, że cewki są w porządku.

 

Niestety, po wymianie świec problem nadal występuje ale objawy są inne. Teraz silnik cały czas jest dosyć słaby, obroty minimalnie falują, spalanie jest wysokie, a w całkowicie losowych momentach pojawiają się komunikaty "Check injection" oraz "ESP/ASR System fault". Gdy pojawią się komunikaty silnik pracuje równo, ale delikatne muśnięcie gazu powoduje, że obroty rosną jakbym wdusił gaz do dechy. Podobnie jak na początku, wystarczy zgasić i zapalić silnik żeby kontrolki zgasły, a samochód wrócił do stanu początkowego.

 

Na obecne problemy nie ma wpływu to czy silnik jest zimny czy ciepły. Raz kontrolki zapalają się na wyjeździe z parkingu, a innym razem przejeżdżam 100 km i nic się nie dzieje.

Tyle udało mi się samemu ustalić:

  • ELM pokazuje błąd P0300 - "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"
  • Wtyczki przy cewkach są czyste, ani trochę zaśniedziałe, dobrze siedzą w cewkach
  • Wszystkie wtyczki jakie widziałem pod maską siedzą dobrze w gniazdach i nie są zanieczyszczone
  • Rezystancja wszystkich cewek wynosi ok. 12,4 kΩ
  • Na jednej z cewek był rudawy tłusty nalot, który usunąłem ale problem nie zniknął
  • Filtr powietrza jest w dobrym stanie

Mechanik podejrzewa, że problemem może być "lewe powietrze" - cokolwiek to znaczy...

Czy ktoś ma jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrNeo takich problemów było wiele, zanim zaczniesz wydawać majątek na części i fachowca podjedz do kogoś obcykanego na clipa.

Skoro masz elm sprawdź na początek czy chodzą sondy lambda, map i inne czujniki temperatury-to sprawdzisz elm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chodzi o sondę lambda to nie tak dawno mechanik zakładał mi nówkę bo w starej zerwałem przewody na wysokim krawężniku :(

 

Możesz polecić jakiś dobry program do ELMa?

 

Update/10.06.2016:

 

Problem sam praktycznie zniknął - samochód pali tyle ile palił, moc taka jak wcześniej, zero komunikatów o błędach. Jedyne co, to czasami w całkowicie przypadkowych momentach wyrzuca komunikat o błędzie ESP i problemie z wtryskami. Samochód dostaje wtedy kopa (delikatne muśnięcie gazu powoduje mocny skok obrotów) i skacze do góry spalanie. Wystarczy wtedy uruchomić silnik ponownie i jest spokój na dłuższy czas.

 

Dodano: 23 lis 2016 - 10:57

Od czerwca problem praktycznie nie występował, ale teraz niestety wrócił. Zwykle po przejechaniu ok. 1-2 km zapala się serwis, a na wyświetlaczu pojawia się błąd ESP i wtrysków.

 

Mój mechanik podpiął samochód pod komputer i stwierdził następujące błędy:

  • P0105 - Czujnik ciśnienia absol. kolektora / ciśnienia atmosferycznego - sygnał poza zakresem.
  • P0606 - Procesor modułu sterującego ECM / PCM - usterka.
  • P0638 - Sterownik przepustnicy - zakłócenia działania.

 

Przeczyścił przepustnicę i posprawdzał przewody ale problem nie ustąpił. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może generować taką sytuację?

Edytowane przez MrNeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł to przede wszystkim zobaczyć na który cylinder -dry nie pracuje w tym krytycznym momencie , dlatego proponuję od razu wykręcić świece i obejrzeć je i po kolorze - nie mogą być mokrawe i czarne można zawęzić poszukiwania do konkretnego cylindra -ów. Do tego nie potrzeba CLIPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Samochód dostaje wtedy kopa (delikatne muśnięcie gazu powoduje mocny skok obrotów)

Włącza się tryb serwisowy. Miałem tak samo, razem z błędem tak jak u Ciebie przepustnicy P0638. Pomogła tylko wymiana przepustnicy. Dokładnie tak samo jak zgasiłem i zapaliłem samochód wszystko wracało do normy, ale do pewnego czasu, aż znowu dostawał "kopa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!