Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy to aby tylko Odma?


gavorek

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Jestem tu nowy i jak mam dostać zjebki od adminów bo się powtórzę albo coś takiego już było to przepraszam, ale mam czas tylko do poniedziałku, żeby ogarnąć temat, a może ktoś mi podrzuci jakieś pomysły.

 

Więc zaczynamy - Megana kombi w 1.9 120kucy 05rok sprawuje się bez problemów, troszkę się poci, ale raczej nie zostawia śladów na chodnikach ;) , turbina powoli zaczyna czasem świszczeć, spalanie zaczęło w mieście wzrastać, czasem jakieś pierdoły się spsują, ale ogólnie śmiga u mnie już 3 rok.

Zabieram się za wymianę filtrów i oleju. Filtry wymienione i wlewam olej, który przez pomyłkę (naprawdę,ale mniejsza o to) zalałem inny niż poprzednio. Megi ma 170tyś, był lany elfik 10w40 a ja teraz wlałem 5w40. No i dobra. Zaczynamy jazdę po odświeżeniu.

Drugi dzień, smród w kabinie. Myślę gdzieś się olej grzeje i idzie smród do nawiewu. Ale zlałem to.

Trzeci dzień, odpalam furmankę, zakopcił jak by się zapalił, biały, siwy dym pól ulicy zadymione i nagle przestaje.

Od tego czasu co drugie odpalenie auta tak kopci, smród przepalonego oleju. (do kabiny też się dostaje podczas jazdy)

Zaczynam zaglądać pod maskę, i widzę że bebechy bardziej spocone niż zwykle. Ale pomyślałem sobie że to może przez to że zalałem rzadszy olej i takie będą tego skutki, ale za to zimą lepiej będzie odpalał ;)

Mijają kolejne dni, oleju od cholery na chodniku pod domem, na bagnecie co raz mniej. No to zaczynamy szukać.

Wydaję mi się, że to z zaworku odmy. Na odpalonym jak stoi, nie widzę nigdzie wycieku. Dodaje gazu i z zaworka małą dziurką zaczyna lecieć jak krew z nosa. Myślę,że zaczyna się robić za duże ciśnienie i wywala właśnie tą odmą.

Odpinam, rozbieram go, zaglądam a tam tylko sprężynka i nic więcej.

 

Pytanie 1. - czy w tym zaworku nie powinno być jakiejś membrany? Jakiegoś filterka czy coś? bo gdzieś na forum podobne tematy były i coś takiego widziałem

2. - czy takie duże wycieki oleju mogą być spowodowane zmianą na rzadszy? czy jednak zbieg okoliczności i to ta odma.

3. - smród to po prostu rozgrzewany wyciekający olej?

4. - skąd to kopcenie?

 

W poniedziałek jak się z tym nie uporam to oddaje wózek do serwisu, ale wolałbym chociaż mieć więcej info co by się nie dać na koszty.

 

EDIT.

dziś stwierdziłem, że praktycznie na 100% cały olej ucieka przez tą odmę. Wystarczy, że trochę się auto nagrzeje, parę razy gazu doda i wszystko pływa w oleju. Wystarczy wymiana tego zaworu?

EDIT 2

w odmie powinna być membrana ale to pewnie wszyscy wiecie

Odma zapchana, to powód spierdzielania oleju.

Świece żarowe 3 spalone - prawdopodobnie stąd kopcenia

Zobaczę jak dalej będzie

Edytowane przez gavorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

nie jestem pewien ale w odmie nie ma żadnej membrany...chyba że chodzi o zawór odmy, to faktycznie, tam powinna być membrana...zastanawiam się dlaczego ten element jest tak cholernie drogi w zakupie ? To przecież nieporozumienie. Od dłuższego czasu myślę, jak sam mogę wykonać taką membranę, ale póki co nie mam patentu na to :rolleyes: do czasu :D

Czy ktoś ma zdjęcie zaworu odmy przedstawiające sprawną membranę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzi o zawór odmy. Fakt drogi i ciężko dostępny. W ASO u mnie w Zielonej zaśpiewali 423zł.

Właśnie dziś odebrałem zamiennik za 180. Ale sory narazie go nie będę rozbierał. Idę go zamontować. Jeśli dalej olej będzie mi z tam tąd uciekał to ewentualnie wtedy otworze i zrobie Ci foto.

 

EDIT

rozebrałem, zrobiłem zdjęcia, chcesz ?

Edytowane przez gavorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Powiem z własnego doświadczenia z ostatnich dni.

Turbina zaczyna świszczeć i kopcić na obrotach ? Spalanie wzrasta ? Zaczyna kopcić ?

Problemem będzie po prostu zużyta turbina, można powiedzieć jej żywot zbliża się do końca ( Polecam odrazu coś z tym zrobić, ciągła jazda na z takim stanem prowadzi do totalnego jej zużycia, oraz w niektórych przypadkach gdy już nie wytrzyma, do samozapłonu { Silnik na 8000 obrotów i nie idzie zgasić } ).

Co jest powodem ? Zaworek odmy, po pewnym przebiegu coś tam się w nim kruszy i dostaje do wirnika turbiny, no i zaczynają się robić takie rzeczy.

Należałoby wymienić zaworek odmy, lecz nie widzi mi się zapłacić tyle pieniędzy za kawałek plastiku ja będę próbował przełożyć od innego auta lub dac jakies filtry na tym wężyku.

Miałeś wlany 10w40 a wlałeś 5w40 ? Powiem, tak, skoro był wlany 10w40 to wlewaj ten sam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!