Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło alternatora


Joolio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od miesiąca posiadam Megankę II PHI w kombiaku 1.6 16V 115KM. I mam pytanie o koło pasowe alternatora, a dokładnie jakie? Chodzi mi o producenta i kształt. Które wy byście polecili, bo jest bardziej niezawodne.

Przykłady:

1

2

3

 

Obecnie zamontowane mam (podobne, lub takie same) 1, Ale skłonny jestem do zakupu 2. Może macie jakieś doświadczenia, które jest lepsze, czy to nie ma znaczenia?

 

Po co tak krzyczysz w tym temacie :?: Poprawiłem - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy możesz je stosować zamiennie dla tego samego alternatora, mogą mieć inny sposób zamontowania na wałku altka, inne średnicę etc... choć różnie to bywa i trzeba byłoby pasować. To że piszą że dla danego silnika jeszcze nic nie znaczy. Najprędzej będziesz musiał kupić identyczny. Częściej zamieniają całe alternatory z innymi kołami, napinacz paska sobie poradzi jak będzie najwyżej inny naciąg paska (mniejszy lub większy chociaż wielkiej różnicy bym się nie spodziewał), ale może być problem jeśli będzie pasek przesunięty w prawo/lewo bo zamontowano inne koło - jeśli oczywiście się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie jakieś doświadczenia, które jest lepsze, czy to nie ma znaczenia?

Jakie to ma znaczenie? Jeżeli pasuje na gwint wirnika alternatora, ma tą samą średnicę i ilość rowków, to nad czym się zastanawiać?

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, ze w przypadku uszkodzenia tej rolki należy zawsze dokładnie sprawdzić mechanicznie alternator.

Uszkodzenie sprzegiełka głównie spowodowane jest zatartymi łożyskami alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i wreszcie wymienione (1)! Ale niestety to nie to powodowało buczenie przy ok 1000 obr./min. Szkoda 200 zł na chodniku nie leży.

 

Trochę czasu już minęło. Ale zacząłem wpis to i skończę. Buczało i buczy nadal, łożysko kompresora klimy.

 

Łożysko kompresora klimy to też nie było (no może nie do końca, metaliczne zgrzyty ustały). Pozostała rolka napinacza, ale zapewne to też nie będzie to. Jak lepiej się przysłuchać to czasami słychać to na środku silnika,  a czasami z prawej strony (stojąc przodem przed otwartą maską), ale jak to w samochodzie dźwięk jest przenoszony.  Najgorsze jest to, że ten dźwięk jest głośniejszy od samego silnika. Słychać jeszcze dodatkowo klekot z lewej strony. Może to rozrząd się przestawił (nie znam się na tym). Jak na razie na szukanie przyczyny poszło ponad 500 zł, ciekawe do ilu dobiję.

Edytowane przez Joolio
uaktualnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!