Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci ale bardzo słabo odpala


Obiboc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję podpowiedzi.

Od jakiegoś czasu borykam się z rożnymi problemami z moją meganką.

Samochód dość długo kręcił przy odpalaniu ale odpalał za pierwszą próbą. Po odpaleniu jechał praktycznie normalnie ale poszarpywał w przedziale 1600-2000 obrotów, wyczytałem że szwankuje EGR ( rok temu wstawiłem nowy bo poprzedni zakończył żywot a czyszczenie nic nie dawało). Odpięłem wtyczkę od EGR i samochód przestał szarpać. No i fajnie. Teraz uwaga spalanie spadło i to znacznie ale zmieniłem tez styl jazdy, po ekspresówce przy dośc szybkiej i agresywnej jeździe było 6/100 teraz jazda na emeryta tempomat 90 km/h bez butowania poniżej 4/100. Ale to raczej historia poboczna. problem jest inny. Auto paliło za 1 kręceniem ale tak od dwóch czy trzech tygodni czas do odpalenia się wydłuża, było 2 potem 3 a teraz nawet za czwartym czy piątym. W miniony piątek wcale się nie udało. Dziś chyba z 7 razem , prawie wykończyłem aku. Pompowanie gruszką nic nie zmienia. Wnioskuję że silnik się nie zapowietrza ponieważ jeżeli wyłączę silnik i próbuję odpalić jest to samo!!

Dla tych co od razu odsyłają do clipa. Podaję błędy z maxiecu.

DF02X coś tam EGR ( logiczne bo odpięty)

DF025 Moduł świec żarowych

DF053 Nie pamiętam treści ale coś z ciśnieniem z dopiskiem sporadycznie( ale to wydaje się logiczne bo podczas długiego kręcenia czasem wyskakuje injection deflaut ) jak auto odpali od razu ginie i podczas jazdy butowania i ogólnego męczenia silnika się nie pojawia.

 

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miałem podobny problem ale w innym autku (Peugeot 406 HDI)

Tam nałożyły mi się dwie awarię naraz:

-pompa paliwa w zbiorniku i zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail

Objawy były identyczne. Komputer pokazywał błąd EGR, przepływomierza i potencjometr gazu. Ale trafiłem do fachowca co nie patrzał na błędy tylko na parametry pracy silnika i tam ciśnienie paliwa tak skakało że masakra a powinno być na stałym poziomie.

Sprawdź na początek tą pompkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Żeby silnik zaskoczył ,musi mieć odpowiednią prędkość obrotową .Wygląda z tego opisu ,że to bendix rozrusznika jest zużyty .

Rozrusznik kręci bardzo szybko ale nie kręci się z odpowiednią prędkością wał korbowy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wału ? miałem u siebie podobnie, z tym że u mnie losowo odpalała, za 1, 5, 3 it razem. Nie ma sensu kręcić do oporu, jak widzisz, że nie odpala to wciskaj sprzęgło żeby przerwać i od nowa, szkoda akumulatora i rozrusznika. No i po wymianie czujnika jest ok.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

sKarlosMegane

Tyle że u mnie w aucie od przeprowadzenia generalnego remontu układu wtryskowego samochód nigdy nie odpalał tak jak przed awarią czyli na 1 czy 2 obroty, trzeba było troszkę pokręcić z 2-3 sekundy.

Spróbuję dziś ponownie podpiąć auto pod kompa. Zobaczę dokładnie spis błędów. Tylko strach go gasić.

Zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail- to brzmi drogo nie pamiętam ile ale już go wymieniałem z półtorej roku temu.

Rozrusznik może to być to-* jak to sprawdzić ?

Czujnik położenia wału- może.. jakoś strasznie drogi to on nie jest ale czy to to nie powinno wywalać błędu?

Dodatkowe informacje nie wiem czy ważne.

Wyjąłem czujnik MAP (ten na plastikowej rurze) - jest pochlapany olejem silnikowym. Więc zajrzałem też do miejsca w którym pracuje EGR olej szlam i ... masakra.

Teraz jeszcze jeden myk, podczas prewencyjnego ściśnięcia gruszki ( pompki ręcznej paliwa) słychać delikatny dźwięk uchodzącego powietrza... ale ni diabła nie mogę dojść skąd to to mam wrażenie że gdzieś z okolicy pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!