Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w identyfikacji "rurki"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie.

Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji rurki, która wystaje mi pod prawym przednim kołem. Sprawdziłem, dokąd ona prowadzi i znalazłem jej drugi koniec w komorze silnika. Nie jest ona do niczego przyłączona i wygląda jak jakieś doprowadzenie powietrza. Może jest jakieś miejsce gdzie powinna być wpięta?

W załączniku zdjęcia.

Dziękuję

Pozdrawiam Rafał

post-93161-0-21782000-1469786606_thumb.jpg

post-93161-0-00638800-1469786631_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak odpowietrzenie akumulatora.

 

Edit:

Przepraszam, nie odświeżyłem strony i nie widziałem postu powyżej :(

Edytowane przez Tomecky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka jest nie potrzeba do akumulatorów wykonanych w aktualnej technologi.

Ciekawe rzeczy piszesz... Ciekaw jestem czemu nadal są sprzedawane akumulatory z wyprowadzenia pod tą rurkę. Spokojnie jeszcze troszkę czasu minie zanim ta technologia zostanie uśmiercona... puki co nadal jest na nią popyt (CCC - skrót ;) ) i koncerny muszą zarobić na niej jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba zwidy... powtórzę co napisałeś:

Rurka jest nie potrzeba do akumulatorów

a post dalej piszesz że tego nie napisałeś...

Nie napisałem że już jest nie potrzebna

Też nie napisałem że: trzeba ją wyrzucić!!!

A ja bardzo chętnie bym poczytał o tej "aktualnej technologi" gdzie ta rurka nie jest potrzebna wedle ciebie, może skusze się na takowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczniesz cytować to dodawaj całe zdanie, a nie pasujące tobie słowa.

Po drugie chodziło mi o to że akumulatory które są przeważnie sprzedawane w sklepie nie mają już wyjść na tą rurkę.

Z tego co wiem aktualnie sprzedaję się przeważnie akumulatory bezobsługowe które są trochę inaczej zbudowane i nie mają już odpowietrzników.

Jak pokażesz mi gdzie ową rurkę mam podłączyć pod akumulator bezobsługowy który mam u siebie to uznam twoją racje.

 

Akumulator który wykorzystywał by rurkę może i można kupić ale i tak na specjalną twoją prośbę że chcesz akurat taki model.

Mnie w sklepie nikt się nie pytał czy chce taki czy siaki. Kupiłem taki aby zgadzały mi się parametry, był dobry i tyle.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Temat stary, ale pozwolę sobie udzielić innej odpowiedzi niż wszystkie. Może ktoś to potwierdzi.

 

Przy okazji prac przy termostacie znalazłem właśnie taką rurkę, podłączoną do krućca w obudowie termostatu. Drugi koniec rurki jest wyprowadzony do dolnej części zderzaka, tuż przy lewym kole.

 

post-95799-0-26349200-1488061655_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, czarna plastikowa karbowana rurka. Ale u mnie wychodzi z obudowy termostatu (moje foto) i biegnie w pobliże lewego koła.

Może w kombi jest inaczej. Akumulator mam bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na termostacie króciec wygląda jak odpowietrzenie i raczej nim jest. Ta rurka jest tym co pisze gojgien i bardzo możliwe że ktoś nie wiedział co zrobić z tą rurką i szukał dla niej miejsca podpięcia i trafiło na to odpowietrzenie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rurka ma trochę inną końcówkę - jest zwężona do średnicy krućca odpowietrzenia (w obudowie termostatu) i montuje się ją wewnątrz otworu z mojego zdjęcia. Na zdjęciu kolegi ta rurka wygjąda jakby miała być na coś nałożona.

 

Być może różnica przeznaczenia/zastosowania tej rurki wynika z różnych modeli samochodów (Scenic, Megane). Może ktoś kto ma Megankę potwierdzi moje wywody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniałem akumulator w zeszłym roku z oryginalnego Tudora od nowości na Centrę - 2016 rok produkcji. Była w kołnierzu akumulatora zaślepka i otwór z drugiej strony odpowietrzający.Po przełożeniu zaślepki można było podpiąć ten przewód odpowietrzający więc nowe akumulatory mają w dalszym ciągu odpowietrzenia.Kątowa część jest przy przewodzie karbowanym (jeżeli nie ucięto) i pasowała do otworu w akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kupiłeś akumulator kwasowy (najprawdopodobniej) z odprowadzeniem oparów. Pewnie też jest to akumulator obsługowy, ma korki na wierzchu? Może też być jednolita zakrywa, wygląda jakby nie dało się sprawdzić/uzupełnić stanu elektrolitu ale jak się przyjrzysz dokładnie to zauważysz jednolitą zaślepkę.

Oczko wskazuje tylko stan w jednej celi a nie ogólny stan akumulatora, więc trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!