Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłbym, tak jak koledzy sugerowali, od sprawdzenia czy nie brakuje czynnika oraz sprawdzenia (w przypadku stwierdzenia ubytku) szczelności układu - i tak okresowo trzeba to robić. Potem, jeżeli problem nadal by występował, szukałbym dalej, np. presostat itp.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mam jeszcze tydzień zanim będę mógł podjechać do fachmana klimiarza...

poczyniłem więc mały test; klima włączona jadę i działa, po parunastu minutach słabnie z lewej środkowej dziury, prawa chłodzi normalnie.

Po zatrzymaniu patrzę pod maskę; brak jakiegokolwiek lodu na przewodach itp. górny przewód zimny ale dolny za to bardzo gorący.

Czy dolny powinien być tak bardzo gorący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możliwe, że osuszacz kwalifikuje się do wymiany.

Niestety są dwa typy, jeden zintegrowany z chłodnicą i niewymienny.

Drugi też zintegrowany z chłodnicą, ale jest pokrywa, którą można zdemontować i wymienić wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima już normalnie działa :), okazało się, że zostało w układzie zaledwie 180gr czynnika...

Pod koniec było już wyraźnie słychać w kabinie specyficzne dźwięki rozprężania towarzyszące małej ilości czynnika w układzie.

Trochę dziwne bo rok temu był układ napełniany, próba szczelności tym razem też wyszła pozytywnie a pomimo tego przez rok uciekło 300gr czynnika...

Zapewne jest mały wyciek ale nie udało się zlokalizować.

Tak jak Koledzy aston76 i tomgrandtour sugerowali przyczyna problemu dość prozaiczna tylko ja byłem przyzwyczajony, że raz nabity układ wystarcza na przynajmniej kilka lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mam pytanie i nie będę zakładał nowego tematu, czy w MIII są jakieś newralgiczne miejsca gdzie można spodziewać się wycieku czynnika z układu??? Bo próba szczelności wychodzi ok a jednak z czasem gdzieś ucieka czynnik zaaplikowany z barwnikiem.

Podpowie ktoś czy są jakieś miejsca na które szczególnie zwrócić uwagę.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam drugi rok z rzędu nieszczelność na oringu na dolnym wejściu do skraplacza. Może ktoś zna wymiary tego oringu mój miał w oryginalnym jaki zdjąłem wew.6.9 gr.1.9 i zew.10.8, zakładam taki wymiar i nie trzyma być może ktoś jaz go wcześniej wymieniał, i jakiś inny założył. Teraz dodatkowo nowy oring skleiłem silikonem odpornym na ozon i na razie trzyma

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!