Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Używane, dCi vs tCE i dolożyć LPG - w tej samej cenie..


mmanager

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chciałbym poznać Wasze opinię odnośnie co lepiej uważacie żeby wybrać, zakładając, że

auta: identyczny stan techniczny, przebieg, wyposażenie cena i do wyboru w tej samej cenie

- 0,9 Tce 90km KM i dołożyć za 3tys gaz (wyjdzie o 3tys więcej)

- dCi 1.5

 

chodzi o uwzględnienie kosztów paliwa, przeglądów, części awaryjności itd. no i tego że 3tys ok trzeba wydać na instalację. Te diesle bardzo tracą na wartości w porównaniu do benzyny...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam będziesz jeździł czy jako auto rodzinne? Jeździsz dynamicznie i szybko czy raczej spokojnie. Jest wiele niewiadomych i dlatego trudno będzie jednoznacznie wskazać lepsze rozwiązanie. Przejedź się jednym i drugim popatrz jak się zachowują, zaobserwuj spalanie i podejmij decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja luzów zaworowych jest poprzez wymianę szklanek - taka informacje dostałem od Renault, rozrząd na łańcuszku.

Pytanie ile kosztuje taka wymiana szklanek poza ASO i ile wytrzymują/ jak się kontroluje te luzy (czy to drogie)?

 

Co do 1.5dci nie byli w stanie odpowiedzieć co ile jest rozrząd jeżeli bym zamówił w danej chwili takie auto miedzy 120 a 160 tys km

 

Przebieg do 30tys km/rok maks myślę,

W dieslu boje się o jego delikatność jak to te nowe maja i chyba już też nie są tak oszczędne jak mój aktualny 1.5dci bez filtra, dwumasy, 100KM i 266 przelotu, bezawaryjne, od nowości nim jeżdżę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o delikatność 1,5 dCi nie musisz się martwić, tym bardziej jeśli rozważasz wersję 90 KM ze skrzynią 5 biegów.

Wtedy sprężarka ma stałą geometrię i nie ma koła dwumasowego.

Koszt regulacji zaworów w 0,9 TCe w ASO to ok. 500-800 zł (zależy od liczby szklanek do wymiany), u niezależnych powinno być taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam wszystkich, mam pytanko czy ktoś wie ile powinny wynosić luzy zaworowe w silniku 0.9 tce  Renault i jaka jest kolejność pomiaru w tym 3 cylindrowym silniku. Liczę że ktoś mi pomorze bo nigdzie nie mogę dorwać informacji na ten temat. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40kkm to jeszcze nic. Przy 60tyś zaczynają się schody, w prawie każdym aucie. Z tego co czytam to podczas tego gdy jest problem z luzami zaworowymi to w 0.9 tCe wymiana się popychacze na inny rozmiar. Informacje czerpałem z forum Daci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ci ślicznie za podpowiedz ja mam 2 RENIE clio 0.9 tce i megan z silnikiem 1.4 tce  w clio mam przebieg 110 tkm a w megan 120 pasowało by sprawdzić luzy bo od nowości nic niebyło robione a clio coś mi na zimnym silniku czasami spada z obrotów tak jakby chciało zgasnąć a przy dodaniu gazu zaczyna się dławić, jak się nagrzeje jest 0k. uszczelki na dolocie wymienione świece nowe irydowe zalecane przez renault cewki nowe czujniki podmieniane na dolocie i nadal objawy powracają czasami ma ktoś jakiś pomysł bo ja mam zamiar sprawdzić jeszcze luzy zaworowe. Proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2021 o 00:45, czik3n napisał:

W 0.9Tce w ogóle reguluje się je manualnie ? 
Mam w domu Clio z tym silnikiem z fabrycznym LPG i nie ruszane od nowości nie było nic, a ma już zrobione 40kkm

A silnik chodzi równo ? czy telepie na boki jak kosiarka?

ostatnio pojawił się film na yt z tym silnikiem gdzie mechanik stwierdził ze loteria jak trafisz tak masz a ASO umywa rece.

Generalnie silnik ten ma chodzić równo jak 4 cylindrowiec jak go telepie drga w środku odczuwasz to to znaczy ze masz ten z wada fabryczna.

wypalanie zaworów i dziury w tłokach jak i rysy na cylindrze od strony lewej * kierowcy .

Nawet przebiegi rzędu 20 tys km je maja dlatego tego tak dużo z zachodu przyjeżdża do kraju.

Oglądałem i te z 2013 jak i te z 2019 każdy telepał ? niestety.

 

Wracając do tematu instalacja gazowa za 3 tys w tych czasach? kolejki gigantyczne , oczekiwanie po 2 tygodnie i koszt minimum 4 tys w Łodzi u dobrego gazownika 

Dci biorąc pod uwagę ile litrów spali a dołożenie gazu i koszt gazu trzeba sobie policzyć  jeszcze dojdzie do tego kwestia czy nie będzie problemu z silnikiem jak podejdzie gaz 

Zapewne DCI będzie elastyczniejsze 

 

Edytowane przez Refild
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedz kolego na czym polega ta wada fabryczna, da się ją jakoś usunąć? Moje Clio po zapaleniu dziwnie wyje jak jest zimne i trochę nim telepie a jak dodam gazu to zaczyna  szarpać i się dławi. Dopiero jak złapie temperaturę to zaczyna ciszej pracować i bardziej równo. Dodam jeszcze je znajomy zrobił mi w nim adaptacje clipem i auto było nie do poznania, pracowało jak zegarek było słychać tykanie silnika, stało się jeszcze bardziej mocniejsze i zrywniejsze normalnie jak nie to auto co wcześniej jeździłem. Tylko że trwało to aż do ostygnięcia auta, gdy ostygło i ponownie je zapaliłem wszystko wróciło do tego co przed adaptacją. Jakieś pomysły?

Możesz podesłać mi link z tym filmikiem co oglądałeś? Pozdrawiam

Możesz podać link z tym filmem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!