Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z lpg STAG GO FAST


sekacz19

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Założyłem gaz do swojej megane 1.6 16v. Instalacja STAG GO FAST z wtryskami hana 2000. Temperatura przełączania jest ustawiona na 35 stopni, gdy jest zimny silnik już na lpg są wyraźne szarpnięcia przy odpuszczeniu i przy zmianie biegów także. Gazownicy szukają problemu w układzie zapłonowym. Jak zamontowali gaz było wszystko okej tylko szarpał na zimnym, miał temperaturę 30 stopni, po regulacji 1000 km zmienili na 35 i było o wiele lepiej, teraz miałem przygody, bo auto przełączało się na benzynę przy 3 tys obrotów po przejechaniu dłuższego dystansu i nie miało mocy, miałem wrażenie że ma 60 a nie 113 KM. Gazownik nie widział problemu, nie wiedział co się dzieje,coś pozmieniał i teraz właśnie szarpnie przy każdym odpuszczeniu gazu, na każdym biegu, jak się zagrzeje jest wszystko okej. Dziś sprawdził świece, zmniejszył przerwy na nich i sprawdził cewki, jedna po rozebraniu miała lekko przypalony styk, poprawił niby to i założył z powrotem. Problem z szarpaniem pozostał. Na benzynie jest wszystko okej, tylko problem jest na gazie. W czym może leżeć problem? Czyżby tyle problemu robiła ta jedna cewka? Nie chcę robić wymian bez sensu. Bo to koszta, jak nic nie zmienią to kto mi za to zwróci.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie specjalnie dopłaciłem do lepszych wtrysków żeby mieć święty spokój. Auto stoi od rana u gazowników, mieli wszystko dokładnie sprawdzić. Zobaczymy co z tego będzie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmień partaczy na gazownika.

Samochód po poprawnym montażu i strojeniu nie ma prawa szarpać!

 

Pytanie, czy Panowie odpowiednio dobrali dysze do wtryskiwaczy i jak robili regulację. Bo najczęściej robią autokalibrację i następny samochód. Jak pojeździłeś już trochę na LPG to pasuje podejrzeć korekty długoterminowe jak się zachowują na LPG i na PB. Bo teraz ponowna regulacja powinna obdywać się po dłuższej jeździe na LPG. Jak nie masz jak podejrzeć to zwróć uwagę na spalanie megane. Czy po zainstalowaniu LPG wskazania komputera wzrosły, zmalały? Przy poprawnej regulacji powinno być na tym samym poziomie przy takim samym stylu jazdy.

Jeśli nie pamiętasz to jedź samochodem i przy tym samym obciążeniu silnika przełącz się z LPG na PB i obserwuj chwilowe spalanie - powinno być na identycznym poziomie.

 

90% problemów z szarpaniem to zły montaż bądź regulacja.

 

Dodano: 26 sie 2016 - 08:10

Bo to koszta, jak nic nie zmienią to kto mi za to zwróci.

Jeśli mechanik wymieni część i nie przynosi to efektu, to żądaj założenia starej części a tamtą niech sobie zabierze i nie płać za robotę, bo samochód nie został naprawiony.

 

Podstawa to dobry mechanik/gazownik a nie partacze i podmieniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem u gaziarzy i wymienili sterownik na nowy na gwarancji, był nadpalony, wymienili map sensor od gazu. Z powodu tego, że na zimnym silniku mapa gazu była jak ekg a auto jak szarpało tak szarpie, nadal bez rezultatów. Na komputerze spalanie spadło ale na stacji wzrosło na około 11.5 litra, więcej niż paliła wcześniej o około litr, spalanie miałem w granicach 10.6 litra a teraz nie mogę zejść poniżej 11,3. W tym tygodniu pojadę i niech sprawdzają, po tysiącu km było super, auto jeździło normalnie i nic się nie działo a jak się potem zaczęła przełączać to od tego momentu nie mogą dojść co się dzieje. Czepiali się cewek, kupiłem nowe i założyłem i bez zmian, teraz już nie mają odwrotu i muszą szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie zmień druciarzy na fachowców, bo Ci bardziej zepsują auto i zszargają nerwy. Dopłaciłeś do lepszych wtrysków, czyli jakich?? Przestudiuj temat http://megane.com.pl/topic/68998-kme-nevo-czy-stag-4-qbox-plus/ i wyciągnij wnioski.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hana niestety poleciała ostro w dół z jakością napisał Marek_07 i to jest prawda absolutna. Zmień na Alex Barracuda 360, Opcja 1 zgodnie z http://megane.com.pl/topic/68998-kme-nevo-czy-stag-4-qbox-plus/. Stag jest b.sprawdzony i ma b.rozwinięty serwis. Jeśli STAG to tylko autoryzowany warsztat nie tam żaden "Mirek ze stodoły na 10- tej wsi"- tak jak jest obecnie u Ciebie jak to czytam http://megane.com.pl/topic/68828-umiejscowienie-wkretek-w-kolektorze/ . Instalacja LPG z wtryskiem pośrednim, to obecnie dziecinada, b.dobrze rozpracowana, wykonana u fachowca. Zgodnie ze sztuką wkrętki pod wtryski mają być w dolnej części kolektora metalowego (zdemontowanego do tej operacji aby wióry i opiłki metalowe nie dostały się do silnika), jak najbliżej wtrysków benzynowych i jeżeli to możliwe pod podobnym kątem. Mapę wtrysku koryguje się na żywo, jadąc autem z podpiętym komputerem.

 

Spacja, spacja i jeszcze raz spacja!!! Poprawiono. Aston76

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem gdzie i jak to zamontowali, mam filmik ale za wiele nie widać chyba, że uda się coś wywnioskować https://www.youtube.com/watch?v=C2L9i8k7HeY .

Tutaj była tylko auto adaptacja

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umów się na kontrolę w Autoryzowanym Warsztacie, tam Ci wszystko wyjaśnią, pokażą ewentualne błędy lub nawet je usuną. Niewiedza drogo kosztuje, ale można z tego wyjść.

 

 

Spacja, spacja i jeszcze raz spacja!!! Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj http://megane.com.pl/topic/63709-hana-czy-baracuda-megane-3/

Mi Hany padły po ok.5000 km przebiegu. Gazownik sam zaproponował wymianę na Barracudy, bo miał wiele reklamacji na Hany. Barracudy okazały się cichsze i skończyło się poszarpywanie silnika na zimno. Po wymianie wtryskiwaczy trzeba zrobić ponowne strojenie. Nawet gdybyś wymieniał Hany na Hany, to powinno się jeszcze raz zrobić strojenie.

 

Skoro kilku użytkowników stwierdza, że Hany są dużo gorsze od Barracud, oraz Hany są winne poszarpywania silnikiem to należy je wymienić. Zamiana wtrysków skończy Twój problem.

 

Spacja, spacja i jeszcze raz spacja!!! Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak wymieniałem komplet han po 7 tyś. klient nie chciał uwierzyć, że to wina wtryskiwaczy, więc poszedłem o zakład refundacji kosztów wtrysków jeśli przyczyna będzie leżała gdzie indziej. Wygrałem. Sam przecierałem oczy, że tak szybko poszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie moja brocha,vmogą mi całe lpg zmienić i tak wszystko na gwarancji, więc co mnie to obchodzi, jutro mam do nich przyjechać i będą szukać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!