Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Zasysane jest z powierzchni lustra paliwa a nie z dna, gdyż smok paliwowy jest pływający.Z dna ,paliwo jest zasysane jeżeli jest go b.mało lub tzw.resztk

Bzdura, wyjmowałem nie raz smok ze zbiornika i dokładnie przyglądałem się jego "działaniu". Zasysa z kilku milimetrów nad dnem i z tego właśnie miejsca jest poprowadzona ku górze karbowana rurka bezpośrednio do króćca przyłączeniowego na smoku. I nie jest pływający tylko sztywno przyciśnięty sprężyną do dna zbiornika.

 

Z wtryskiwaczy,przelewami dostają się do zbiornika, gdzie są zasysane przez pompę paliwową i tłoczone do pompy wtryskowej przez filtr paliwa.

Pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie rolki które powodują złuszczenie bieżni kielicha napędowego pracuje i jest smarowana w strefie paliwa pod niskim ciśnieniem. Opiłki które tam się wytworzą w 90% przelewem pompy idą do zbiornika a niewielka ich część przedostaje się do strefy sprężania wysokiego ciśnienia i tam rurką przedostają się do rampy i wtryskiwaczy. Opiłek wytworzony w pompie nie ma nic na przeszkodzie by dotrzeć do wtryskiwacza. Przelew z wtryskiwaczy jest marginalny w porównaniu z przelewem z pompy. Opiłki zgromadzone w zbiorniku nie mają większego wpływu na działanie układu bo są zatrzymywane w znaczącej części na filtrze, co nie znaczy, że nie należy wymienić zbiornika. Największe szkody wyrządzają opiłki na bieżąco produkowane w pompie i bez żadnych przeszkód przedostające się do wtryskiwaczy.

Co do samej pompy to oczywiste, że najlepsza jest nowa lub regenerowana ale gdy zna się przebieg używanej pompy można zaryzykować jej założenie. Stosując dobre paliwo spokojnie powinna wytrzymać do 300 kkm.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, wyjmowałem nie raz smok ze zbiornika i dokładnie przyglądałem się jego "działaniu". Zasysa z kilku milimetrów nad dnem i z tego właśnie miejsca jest poprowadzona ku górze karbowana rurka bezpośrednio do króćca przyłączeniowego na smoku. I nie jest pływający tylko sztywno przyciśnięty sprężyną do dna zbiornika.

Jeżeli tak jest to jest to niezgodne ze sztuką (okazuje się, że tak jest we wszystkich modelach, również benzynowych)

Pompa wysokiego ciśnienia była bardzo awaryjna-łuszczenie -ścieranie gniazd łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu, które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go. Regeneracja ( tu gdześ było na forum ) polega na tulejowaniu łożyskowań.Silnik 1.5 dCi

.

Opiłek wytworzony w pompie nie ma nic na przeszkodzie by dotrzeć do wtryskiwacza.

Bardzo słusznie, a mimo to, napisałeś; Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy .A więc musiało gdzieś dojść do tzw.zeszlifowania pompy wtryskowej lub w paliwie ( w dłuższym okresie czasu ) była b.duża ilość wody czy innych agresywnych czynników chemicznych .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(cyt. aniewa) Spotkałem się też z przypadkiem, że złe paliwo uszkodziło tylko zaworki bez uszkodzenia pompy

Paliwo to miało w sobie dodatek który uszkodził tylko delikatne zaworki, na szczęście nie miało wpływu na smarowanie rolek w pompie. Użytkownik doskonale o tym wiedział ale to temat nie na forum.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest, to chylę czoło przed Twoją wiedzą, ale jest to niezgodne ze sztuką ( czy w nowszych modelach, tez tak jest ?? )

Piszesz w swych postach o czymś co ci się wydaje, że powinno być? Miałem cię za znającego się na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest to jest to niezgodne ze sztuką (okazuje się, że tak jest we wszystkich modelach, również benzynowych)

Od zawsze tak jest to rozwiązane, że paliwo jest pobierane z dna baku. Więc nie ma czemu się dziwić. Bo ja sobie nie wyobrażam pobierania paliwa, ze zbiornika 1000l przez pływający smok u góry. Czym miałby być połączony ten smok z resztą układu. Kolego Andrzej-2010 proponuje sięgnąć do literatury motoryzacyjnej (najlepiej z połowy laty 60/70 XX wieku) i tam sobie zobaczyć jak wygląda smok w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przed kupnem Mega II, dobrze mieć wiedzę na temat silników 1,5 dci przed 2006 rokiem

 

Dodano: 05 kwi 2017 - 08:39

Opiłki zgromadzone w zbiorniku nie mają większego wpływu na działanie układu bo są zatrzymywane w znaczącej części na filtrze, co nie znaczy, że nie należy wymienić zbiornika.

To jest nieprawda, bo filtr paliwa nie wychwytuje tych opiłków. Proszę poczytać temat od początku w pkt.3

"Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!! "

 

Dla tych aut z tym silnikiem, po zakupie używanego auta, pierwsze co należy zrobić, jeżeli nie ma

objawów OPIŁKÓW w układzie paliwowym to wymienić;

- rozrząd oraz pompę wtryskową na nową lub zregenerowaną

- oraz sprawdzić stan panewek i pompę olejową - bo większość aut ma grubo > 200.000 km

przebiegu, mimo że licznik pokazuje inaczej.

-Nowa lub zregenerowana pompa wtryskowa umożliwi jazdę na następne ok.200.000 km

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem Mega II, dobrze mieć wiedzę na temat silników 1,5 dci przed 2006 rokiem

Najlepiej taką wiedzę ,że tego jak gówna nawet patykiem nie ruszać - znaczy nie kupować - nawet jak taki ładniutki i w dodatku całkiem niedrogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem jest dla dorosłych chłopców, a nie mamin-synków, płaczków, mających dwie lewe ręce i znikomą wiedzę techniczną.

Kupując to auto trzeba mieć świadomość czynności które należy wykonać ( części oryginały do wtrysków i pompy), lać dobrej jakości paliwo + olej 2T i wykonywać przeglądy co roku lub co 10.000 km.( patrz zalecenia wcześniej ). Ten model silnika był i jest nadal używany w większości małych samochodów dostawczych z dużym powodzeniem i jego awaryjność nie odstaje od innych marek, bo jest dostępność części, nie drogich

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie większości aut z silnikiem diesla które mają już 11 lat to słaby pomysł bo osprzęt ma już dosyć . A jak ktoś chce oszedzać to wtedy jeszcze były dostępne proste benzynowe silniki które pięknie znoszą LPG.

 

P.S mam 2 sztuki dci w rodzinie w postaci clio II oraz III vanow 2003 przebieg 250tyś + (żółty pocztowy z francji :D ) i niedawno zakupiony drugi 2009 i nic się z nimi nie dzieje , a są chyba jakimś lotosem zalane i nikt nie patrzy dokładnie kiedy co wymienić a na pewno nie na oryginaly. Więc chyba te silniki to loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tomqu86. Więc chyba te silniki to loteria.

To nie loteria, tylko ;

-kupując używane auto z 2003-2006 r, to musisz mieć świadomość, że to auto ma >200.000 km przebiegu

i tak jak należy wymienić; rozrząd to i pompę wtryskową - aby nie dopuścić do jej tzw. opiłkowania,

-nie katujesz zimnego silnika,

-studzisz turbinę,

-lejesz dobrej jakości paliwo a nie syf,

-dodajesz olej 2T - do smarowania pompy wtryskowej i wtrysków ,

-robisz przeglądy z wymiana oleju i właściwego filtra co 10.000 km lub raz do roku,

-wymieniasz filtr paliwa co ok.30.000 km,

-jesteś świadomym użytkownikiem np.okifax. tego typu silnika, konstrukcji pompy wtryskowej, pompy olejowej, zaworu odmy olejowej i ewentualne usterki usuwasz na bieżąco a nie jeździsz z nimi parę miesięcy.

- Ceny części nie są wysokie i są dostępne injection defaillante ,

-szereg użytkowników budzi się z przysłowiową ręku w nocniku, dopiero jak wystąpi awaria i

zaczyna się wielki lament i płacz mamin-synków, jaki to szmelc ten silnik ,

-robią tacy ewentualnie naprawę wtrysków i pompy na chińskich lub używanych częściach i już po ok. 15000 km mają ponownie problem i znowu wielki krzyk i płacz nieudaczników; patrz Jacek-J129 ,

-a będąc świadomym użytkownikiem za 800 zł masz zregenerowaną pompę wtryskową na oryginalnych częściach i w perspektywie ok.200.000 km jazdy przed sobą, plus bieżące wydatki na eksploatację

i naprawy -auto używane ,

 

Nie będąc sprawny technicznie - lepiej wybrać auto benzynowe,

 

Dodano: 24 kwi 2017 - 14:40

Warto też zaznajomić się z tematem ;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z tym silnikiem jest dla dorosłych chłopców, a nie mamin-synków, płaczków, mających dwie lewe ręce i znikomą wiedzę techniczną.

Mam wrażenie, że trochę obrażasz ludzi taką wypowiedzią. Już dawno skończyły się czasy, gdzie mając w bagażniku śrubokręt, młotek, kawałek drutu i izolację można było zrobić remont silnika na środku polnej drogi...Megane II, niezależnie z jakim silnikiem, jest pospolitym autem mającym bezpiecznie dowieźć dziecko do szkoły, tyłek kierowcy do pracy i czasem gdzieś na wakacje. Czytając te wszystkie porady pokazujące, że z tym autem powinno się obchodzić jak z jajem, zacząłem dochodzić do wniosku, że ten diesel jest dla masochistów, choć dzięki zdrowemu rozsądkowi wiem jednak, że tak nie jest. Jakby ktoś miał się tak bawić z autem, jak to opisujesz, to ten "dorosły chłopiec" kupiłby jakieś fajne autko z lat 80 czy 90 i dłubał sobie przy nim, starając się doprowadzić do fabrycznego stanu i mieć w garażu prawdziwą perełkę na weekendowe wypady z ukochaną. Megane II jest jeszcze za młode na to, żeby zadawać sobie tyle trudu, o którym się rozpisujesz, co by to auto łaskawie chciało jechać i nie cieszyło tylko banku, udzielającego kolejną pożyczkę na naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeżeli naciąganie ludzi na niepotrzebne koszty nazywasz działaniem dla ich dobra, to ja tego nie rozumiem. Sam napisałeś, że te auta mają ok 200tys przebiegu. Robią problemy od 2002 roku. To jest 15 lat! Po co pieścić i generować koszty w aucie, którego z uszkodzonym silnikiem nie chcą nawet na złomie? Kasa, którą trzeba wpakować w Twoje porady spokojnie wystarczy na kupienie czegoś młodszego, lepszego i nie sprawiającego problemów. Przecież ludzie nie będą tym jeździć kolejne 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!