Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w zawieszeniu. RATUNKU!!!!.


Rekomendowane odpowiedzi

Miała luz w tej harmonijce, szczerze nie wiem co w niej jest. Kupiłem półośke Expert Line francuskiego producenta za niewielką kwotę nową. I na tej półośce już nie ma stukania tak że jestem zadowolony.

 

[ Dodano: 2008-05-14, 20:25 ]

Acha starą półośkę dostałem spowrotem, pofatygowałbym się i rozwalił tą harmonijke żeby z ciekawosci ją zobaczyć ale póki co nie chce mi się z nią babrac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati.b, "póki co", to w imieniu wszystkich userów, którzy starali się pomagać i odpowiadać na Twoje posty, w których opisywałeś problemy ze swoim autem, SERDECZNIE DZIĘKUJĘ za zaangażowanie i chęć niesienia pomocy innym. Gdybyś miał znowu jakieś problemy- pisz śmiało pomożemy, Nam się chce.

pozdrawiam i dobrego samopoczucia życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez was Panowie to bym się załamał z tą Meganką.<ok> Wiem że na tym forum zawsze znajdą sie ludzie którzy wyrażą swoją obiektywną opinię i znają sie na rzeczy. Dziękuję wszystkim za pomoc. Będe miał pytanie co do maglownicy ale to w innym poscie. DZIEKI CHŁOPAKI!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tośmy sie zrozumieli. Nie chodziło mi w poście byś Ty dziękował za pomoc Ci udzieloną, tego tu nikt od nikogo nie wymaga. Chodziło mi o Twoja wypowiedź "nie chce mi sie babrać", w odpowiedzi na pytanie usera Piok o przyczynę tej awarii. Chciałem Ci uzmysłowić, że gdyby nam się nie chciało............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany gumy stabilizatora i guma na wachaczach,z tymi pierwszymi zaden problem natomiast co do wachaczy to nie wiem czy temat jest do opanowania czy raczej skorzystac z mechanika .Nie widze nieczego,bynajmniej nie zauwazylem tutaj takiego tematu a wiec jesli ktos wymienial te gumy osobiscie i moze mi w jakis sposob pomoc, podpowiedziec to bede wdzeczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje stalowo-gumowe wahacza da się samodzielnie wymienić po warunkiem, że masz odpowiedni przyrząd za pomocą którego wyciągniesz je z wahacza, a potem je tam wciśniesz. To specjalistyczne narzędzie to młotek z jakąś rurką, w którą będziesz walił, żeby wyciągnąć silent bloki, do włożenia ich do wahacza bardzo pomocne jest imadło.

 

Oczywiście wszystkie operacje wykonujesz na wahaczu wyjętym z samochodu.

Odkręcasz dwie śruby trzymające wahacz do ramy silnika i śrubę trzymającą sworzeń w zwrotnicy. Przyda się tu odpowiedni ściągacz, taki większy widelec. Lub dwie śruby mocujące sworzeń do wahacza

post-8-1211220570_thumb.jpg

post-1-1211220570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zamontowac tuleje można jeszcze użyc długiej śruby, tylko trzeba dobrze dobrac wielkośc podkładek żeby dobrze przylegały do tulei i wystarczy nakrecac nakrętke, a co do wymontowania to tak jak wyżej wspomniane, albo jakiś alternatywny sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki przyrząd jest dobry pod warunkiem, że element, który będzie wpychać silent blok musi być dopasowany do zewnętrznej średnicy tulei. Nie może on "ciągnąć" za gumę lub wewnętrzną tuleję metalową. W ten sposób można uszkodzić tuleje już przy samym zakładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem czy w megance idzie to tak łatwo jak piszecie, ale moje przejścia z wymianą gum wachacza (ostatnio w sportingu) nie brzmią tak "miodowo". Miałem do dyspozycji różnego rodzaju tulejki, prase ręczną na gwincie śrubowym, młotki imadła, dodatkowe 2 ręce i... po 4h pokaleczony wachacz, wygięta dźwignia prasy i wymieniona jedna z dwóch gum.

W warsztacie za taką robote zaśpiewali mi 80 (czy 90) zł i w drugim wachaczu wymienili oba w pół godziny, ale sekret tkwił w recznej-hydraulicznej prasie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie wszystkim dziekuje za podpowiedzi :-> Mam juz osadzone nowe gumy na wachaczach i powiem ze poszlo w miare dobrze,z wybiciem nie bylo zadnego problmu a z zalozneniem nowych bylo jeszcze latwiej...odpowiednia podkladka z dolu a z gory dopasowany kawalek metalowej rury ktora idealnie opierala sie na rancie i po kilku uderzeniach guma siedziala idealnie w wachaczu.Najgorzej bylo z wybiciem starego sworznia bo nie mialem przyrzadu do sciagania.

Jutro bede wszystko zakladal ale wczesniej wymiana paska rozrzadu+pompa wody.

pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Drogie Koleżeństwo, pozwolę sobie odświeżyć temat by nie zaśmiecać.

Zakupiłem właśnie łączniki elastyczne końca drążka stabilizatora ( 23 na schemacie ze strony pierwszej tematu ) - śruba + 3 gumy. Zastanawia mnie czy w zestawie powinna znajdować się również i nakrętka ? Oraz to, że jak założę wszystkie trzy gumy na śrubę to wchodzą na nią na całej długości i nie mam jak nałożyć nakrętki na śrubę. No chyba że czegoś się po prostu nie zakłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od jakiegoś czasu tłucze mi się tylne koło. Na małych nierównościach nic nie słychać, ale jak zaliczę studzienkę,czy większą dziurę to jest straszny huk, taki że w podłodze czuję. Z początku myślałem że to coś z belką się dzieje, np. zużyte tuleje gumowo metalowe ale całkiem przypadkiem przy wymianie kółek na letnie zauważyłem że amortyzator przy kole które mi tak wali w podłogę jest cały spocony od oleju, drugi suchutki. Czy winowajca całego zamieszania może być ten amorek? Na przeglądzie miał ok 60%.

Edytowane przez Lukas.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej amorek. Jeżeli Ci się poci to oznaka ze już dogorywa albo już dawno padł. Na potwierdzenie tego może być fakt ze wpadnięcie w duzą dziurę albo studzienkę powoduje jego "dobijanie do karoserii"

Aby to sprawdzić siądź na tylnym miejscu i niech ktoś pojedzie po nierównościach , jak dobija to już koniec jego i czeka tylko na wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas.s, wykręć go całkowicie i zrób jazdę próbną bez niego. Jak nie będzie stukać tzn, że to on. Robocizna to odkręcenie dwóch śrub (klucz 22). Ewentualnie możesz odkręcić dolną śrubę i starać się szarpnąć nim góra dół - jak usłyszysz stuk, tzn że już po nim. Mój był oberwany przy górnym mocowaniu, a też miał dużą skuteczność na diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!