Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylny wahacz - ogromna różnica w cenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Dzisiaj byłem w stacji kontroli pojazdów aby podbić kartę pojazdu. Według diagnosty, mam do wymiany tylną, lewą tuleję wahacza ('cimer blok'?). Wyraźnie wskazał na tył samochodu. Wspominał, że teraz jest bardzo luźna i może uszkodzić koło/oponę.

Rozmawiałem z mechanikiem i mam wrażenie że mnie próbuje oszukać. Nie znam się na mechanice, stąd proszę Was o radę. Według mechanika sama część do wymiany tylnej tulei wahacza kosztuje 600 zł, a wymiana 200 zł. Z tego co widzę po Internecie, to cena jest poniżej 100 zł za część... Argumentował to tym, że tylna tuleja wahacza jest razem z inną częścią, "drążkiem". Czy to prawda? Dodatkowo, czy powinienem wymienić te tuleje na całej osi tylnej, czy wystarczy tylko z lewej strony?

 

Moje auto:

Megane III 2011

1.6 16V, 100 KM (5 biegów)

VIN: VF1BZ1R05453xxxxx

 

Liczę na Waszą pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy tu taką zasadę, że nie podajemy pełnego numeru vin. Pięć ostatnich cyfr wyiksowałem :-)

 

Mam wrażenie, że próbują Cię zrobić w balona. Chodzi prawdopodobnie o silentblok, inaczej tuleja metalowo gumowa. Drążków z tyłu w megane III nie ma, bo są tradycyjne sprężyny. Mechanik się pomylił z konstrukcją belki z meganki sprzed 20lat :-)

Mam taką belkę luzem, mogę podesłać zdjęcie.

 

Te belki są ogólnie dość trwałe, no chyba, że używasz auta do przewozu dużych ciężarów, to wtedy padnie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wiedziałem o tej zasadzie.

 

Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem - z tyłu nie ma silentblocków?

Sugerując się tym: =11f10f35&cat[cmf]=342&cat[cmo]=219f&cat[cve]=77e3&offset=0&sort=1"]link

Widzę, że tylko z przodu one są. Oznacza to że będę musiał całą belkę wymienić?

Co do przebiegu - mam ponad 121 tys. zrobione, aczkolwiek trudno powiedzieć co auto woziło jak nie byłem jego właścicielem.

 

Edit:

=11f220a5&cat[cmf]=342&cat[cmo]=219f&cat[cve]=77e3&cat[art]=8b76a&cat[atg]=1138dee&offset=0&sort=1"]O, tutaj chyba znalazłem na tył.

Edytowane przez abstract
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny wahacz renault w internecie można kupić za 200 zł - kompletny ze sworzniem i tulejami. Nie widzę sensu wymiany samych tulei/sworzni w tym aucie. Wyjątek to RS. A jeśli chodzi o tylną belkę to tuleja oryginał kosztuje w granicach 100 zł. Koniecznie wymieniaj parami (lewą i prawą). Z drugiej strony do 300 tyś km nie powinna być zużyta - chyba że na codzień wozisz w aucie 500 kg i to po dziurach. Żadnych drążków tam nie ma - tylko sprężyna i amortyzator. Co do kosztów robocizny to nie wiem. Co do twojego pytania to z tyłu belka jest osadzona w dwóch tulejach gumowo-metalowych, tzw. silentblockach, i za pomocą nich zamontowana do nadwozia. Z przodu masz klasyczny McPherson z wahaczem trójkątnym w którym też masz dwie tuleje MG - przednią i tylną oraz sworzeń zwrotnicy - ale tak jak mówiłem w tym aucie wahacze są na tyle tanie, że nie ma co sobie głowy zawracać "wciskaniem" nowych tuleji i przykręcaniem sworznia (oryginalnie jest nitowany)

 

Dodano: 24 sie 2016 - 13:07

Mechanik się pomylił z konstrukcją belki z meganki sprzed 20lat

Chodzi ci o belkę z drążkami skrętnymi na łożyskach igiełkowych?? Z tego co się orientuję to była domena grupy PSA a Megane I miał tak jak teraz belkę skrętną.

Edytowane przez olos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belki z łożyskami igiełkowymi były np. w clio I, a w megankach łożyska były w belkach rurowych. W belkach z drążkami skrętnymi nie było łożysk, były 4 drążki, połączone po środku lornetką.

W megane III jest belka ze zwykłymi sprężynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedzi!

 

A jeśli chodzi o tylną belkę to tuleja oryginał kosztuje w granicach 100 zł.

Rozmawiałem z innym mechanikiem i rzeczywiście to będzie ~100zł za jedną. Nie wiem ile wymiana, będę wiedział w poniedziałek - wyedytuje potem wątek. Dla świętego spokoju wymienię obie z tyłu.

 

Czytałem trochę więcej na temat tych slientblocków, czasem niektórzy wspominają o konieczności zrobienia regulacji geometrii w aucie - przesada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!