Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylny wahacz - ogromna różnica w cenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Dzisiaj byłem w stacji kontroli pojazdów aby podbić kartę pojazdu. Według diagnosty, mam do wymiany tylną, lewą tuleję wahacza ('cimer blok'?). Wyraźnie wskazał na tył samochodu. Wspominał, że teraz jest bardzo luźna i może uszkodzić koło/oponę.

Rozmawiałem z mechanikiem i mam wrażenie że mnie próbuje oszukać. Nie znam się na mechanice, stąd proszę Was o radę. Według mechanika sama część do wymiany tylnej tulei wahacza kosztuje 600 zł, a wymiana 200 zł. Z tego co widzę po Internecie, to cena jest poniżej 100 zł za część... Argumentował to tym, że tylna tuleja wahacza jest razem z inną częścią, "drążkiem". Czy to prawda? Dodatkowo, czy powinienem wymienić te tuleje na całej osi tylnej, czy wystarczy tylko z lewej strony?

 

Moje auto:

Megane III 2011

1.6 16V, 100 KM (5 biegów)

VIN: VF1BZ1R05453xxxxx

 

Liczę na Waszą pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy tu taką zasadę, że nie podajemy pełnego numeru vin. Pięć ostatnich cyfr wyiksowałem :-)

 

Mam wrażenie, że próbują Cię zrobić w balona. Chodzi prawdopodobnie o silentblok, inaczej tuleja metalowo gumowa. Drążków z tyłu w megane III nie ma, bo są tradycyjne sprężyny. Mechanik się pomylił z konstrukcją belki z meganki sprzed 20lat :-)

Mam taką belkę luzem, mogę podesłać zdjęcie.

 

Te belki są ogólnie dość trwałe, no chyba, że używasz auta do przewozu dużych ciężarów, to wtedy padnie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wiedziałem o tej zasadzie.

 

Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem - z tyłu nie ma silentblocków?

Sugerując się tym: =11f10f35&cat[cmf]=342&cat[cmo]=219f&cat[cve]=77e3&offset=0&sort=1"]link