Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski czy coś więcej?


marcinek282

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Padające wtryski, to wiem że ich objawami są kopcenie, nie równe obroty biegu jałowego... czy wysokie obroty podczas zmiany biegu też im przypisać? Polega to na tym, że podczas zmiany biegu to żeby obroty opadły do powiedzmy 800 silnik przytrzymuje je przez ok 2-3sekundy po czym dopiero opadają.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij stopkę,jaka moc, który rok ?? Poczytaj ; http://megane.com.pl/topic/69585-na-co-szczegolnie-zwrocic-uwage-przy-kupie-megan-ii-do-roku-2006/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5dci 2006 rok 86KM w stopkę wstawię jak będę przy komputerze, w tapatalku nie widzę takiej opcji.

Jeszcze jedno pytanie, czy odma w tym silniku powinna puszczać w dwie strony czy tylko od strony silnika ?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolego marcinek282 mam identyczny silnik oraz identyczne objawy a nawet trochę więcej:

- sporadycznie podwyższone obroty podczas zmiany biegów.

- Od czasu do czasu mam kopcenie (widoczne we wstecznym lusterku) przy przyspieszaniu oraz bardzo często (nie zawsze) kopcenie przy rozruchu.

- Bardzo rzadko (raz na rok) bardzo silne kopcenie na biało-siwo przy rozruchu.

- Czasami ewidentnie śmierdzi sadzą przed zgaszeniem silnika. Wtedy też bardziej szarpie przy gaszeniu.

- mam też oczywiście powietrze między gruszką a filtrem przed uruchomieniem silnika, oraz między filtrem a pompą jak silnik pracuje. Nie widać wycieków paliwa między gruszką a pompą, nie śmierdzi też ropą pod maską ani w kabinie.

-silnik zimny zapala po maks 2s, ciepły natychmiast. Bardzo rzadko, ale zdarza się, że kręci 4-5s

-obroty nie falują, ale ewidentnie silnik się trzęsie na biegu jałowym bez włączonej kimy. Wszystkie poduszki wymienione.

-Nigdy nie pojawił się komunikat sprawdź wtrysk, auto bardzo dobrze przyspiesza i nie ma problemów z osiągnięciem licznikowych 190km/h

Od ponad 1,5 roku dolewam olej 2T półsyntetyk z Orlenu. Na początku było to 100ml a teraz 200ml na bak. Muszę przyznać, że powyższe objawy się trochę zmniejszyły ale nie ustąpiły całkowicie.

Ostatnio zastosowałem dwukrotnie środek do czyszczenia wtrysków firmy STP.

Co ciekawe ostatnio zrobiłem test przelewowy i wyszedł wg mnie dobrze, w strzykawkach miałem 2ml na drugim cylindrze od rozrządu oraz po 3ml w pozostałych, do tego wężyki o średnicy wew. 4mm i długości 50cm co daje że łącznie z przelewu przez ok. 70s wyszło niecałe 10ml na każdy cylinder.

 

W związku z tym pytanie czy naprawiałeś już wtryski a może ktoś z pozostałych forumowiczów z podobnymi objawami naprawiał swoje wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymontr napisał;

-mam też oczywiście powietrze między gruszką a filtrem przed uruchomieniem silnika,oraz między filtrem a pompą jak silnik pracuje.

Wtryski w tych silnikach o tych mocach są b.wrażliwe na brak paliwa (powietrze),czyli u Ciebie pracują na sucho.

Auto masz od nowości ??

Zapoznaj się w pierwszym rzędzie z tematem ; http://megane.com.pl/topic/69585-na-co-szczegolnie-zwrocic-uwage-przy-kupie-megan-ii-do-roku-2006/.

Sprawdź szczelność połączeń turbiny i EGR, sprawdź ich stan .

Zatankuj paliwo dobrej jakości,z pełnym zbiornikiem .

Trzeba eliminować kolejne przyczyny , aby coś więcej powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Diagnoza w moim przypadku: wtryskiwacz na 3 cyl, nieszczelność dolotu pomiędzy turbo a przepływomierzem i wisienka na torcie, czyli turbo puszczało olej.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinek282 - a miałeś telepawkę przy gaszeniu. Pytam właśnie w kontekście lejącego wtrysku. U mnie wymiana poduszek nie pomogła. Raz gaśnie spokojnie ale kilka razy zatrzęsie podczas gaszenia.

Tą nieszczelność dokładnie to w którym miejscu miałeś, możesz wstawić fotkę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Przepraszam że tak męczę, ale chciałbym w końcu pozbyć się moich problemów:) Przy wtrysku robiłeś rozpylacz czy przelew? Czym i u kogo była zdiagnozowana usterka? Jaki był koszt?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macinek282; Stopka nie uzupełniona, czy auto naprawione ??, nie ma opiłków w paliwie ??;sprawdzałeś ??

 

szymontr; konieczna wizyta u kumatego mechanika ,jeżeli nie chcesz większych strat i chcesz cieszyć się autem ,teoretycznie tego nie rozwiążesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Marcinek282 - a miałeś telepawkę przy gaszeniu.

Hey rozwiązałeś problem?? Również wymieniłem poduszki (wszystkie) jednak to nie to. Czy może to być wina przepustnicy? Trochę trzęsie przy gaszeniu... /MEG II ph II/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!