FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: [Scenic 2.0 16V] - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

[Scenic 2.0 16V]

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Zakk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-kwiecień 08
  • Skąd:Zgorzelec
  • Auto:Magane III
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):91

Napisano 29 kwiecień 2008 - 19:15

Witam.

Zastanawiam się nad zakupem Scenica 2.0 16V (2001 r). Spotkałem się z opinią, że najsłabszym elementem tego silnika jest koło zmiennych faz rozrządu, które jest dość awaryjne i kosztowne w naprawie. Z Waszego forum wynika, że szczególnie narzekają na nie kierownicy meganek 1.6 16V. Czy silniki 1.6 i 2.0 16V to podobne konstrukcje? Co o tym sądzicie? Warto zainteresować się tym modelem? Proszę o pomoc, mam tydzień na podjęcie decyzji.

Pozdrawiam Zakk
Pozdrawiam. Zakk
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 29 kwiecień 2008 - 19:21

Koło zmiennych faz w silniku 1,6 i 2,0 to zupełnie inna konstrukcja. Ja wymieniałem w/w koło przy okazji rozrządu. Przejechane było 73000 i kompletny brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowego działania.
Silniki te ogólnie mają podobną konstrukcję. Kolektory, cewki, część osprzętu są identyczne. No moze kolektory tylko wizualnie.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   pawelli 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 29 kwiecień 2008 - 19:35

Widzę że kolega posłuchał rady :P
Pawelli
Renault Scenic II 2004 1,9 dci
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   CAPOMAN 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-sierpień 07
  • Skąd:Katowice
  • Auto:RX 4
  • Silnik:2,0
  • Przebieg (tys.km):196 000

Napisano 29 kwiecień 2008 - 23:14

:evil: potwierdzam.....tuż po zakupie autka pierwszą rzeczą jaką byłem zmuszony wymienić to było właśnie to koło zmiennych faz rozrządu....objawiało się to dzwiękiem pracy silnika...mam autko na benzynie a chodził jak rasowy diesel.--każdy kto stał obok auta to był przekonany na 100%, że to właśnie ropniak---koszt naprawy w serwisie 1400 :P ale za to autko odstawili umyte :P
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Zakk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-kwiecień 08
  • Skąd:Zgorzelec
  • Auto:Magane III
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):91

Napisano 30 kwiecień 2008 - 08:40

Czyli z ewentualną wymianą należy się liczyć, ale nie jest to tak duży problem jak w MII 1.6 16V? --> (http://megane.com.pl...der=asc&start=0)

Mam jeszcze trzy pytania:
- Czy koło zmiennych faz wymienia się standardowo przy wymianie rozrządu? Auto, które zamierzam kupić ma przebieg 115 kkm i jest po wymianie rozrządu.
- Czy koszt wymiany koła jest taki sam, jak w przypadku MII (3 tys. zł)?
- Czy wszystkie silniki 16V posiadają to koło (również 1.6 i 1.8)? Chodzi oczywiście o Scenica.

[ Dodano: 2008-04-30, 08:43 ]

pawelli napisał:

Widzę że kolega posłuchał rady :P


Dzięki :P . Widzę, że warto było posłuchać.

[ Dodano: 2008-04-30, 08:56 ]

CAPOMAN napisał:

cięcie


1400 to pełny koszt naprawy, czy RS się na nią dorzuciło ?

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P - gojgien
Pozdrawiam. Zakk
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   CAPOMAN 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-sierpień 07
  • Skąd:Katowice
  • Auto:RX 4
  • Silnik:2,0
  • Przebieg (tys.km):196 000

Napisano 30 kwiecień 2008 - 11:08

wiesz ci którzy mnie znają ;-) wiedzą że nie znam się na mechanice.....generalnie auto ma jeździć i tyle....nie chce cię wprowadzić w błąd ale...jeżeli chodzi o to koło faz to z tego co pamiętam w serwisie po rozmowie z konsultantem to powiedział mi ze jak wymienia się rozrząd to koła- jeżeli nie jest uszkodzone to się nie wymienia- nie ma takiej potrzeby. Natomiast jak padnie samo koło to zalecane jest razem wymienić koło+ rozrząd ponieważ aby wymienić koło to należy wymienić rolki...a jak rolki się wymienia to oczywiście i pasek. Ja wtedy stwierdziłem, że rozrząd miałem wymieniany jakieś 6 miesięcy wcześniej i że ma przejechane 20000 (tylko) więc na moją prośbę zaryzykowałem i wymienili mi tylko koło faz + rolki. Jeżeli chodzi o koszta to również z tego co pamiętam samo koło kosztowało ok 600zł do tego doszły same rolki, robocizna itp =suma 1400. Tak jak napisałem na początku nie znam się na tym, więc traktuj tą wypowiedz jako poglądowe info :P z relacji rozmowy z serwisantem.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 30 kwiecień 2008 - 20:17

W 2,0 16V kształtuje się to tak:
Samo koło faz jest tańsze niż do 1,6. Można kupić je już za 470zł. Kompletny, orginalny rorzrząd to cena ok. 320zł. Pompa wody ok 130zł. Pasek akcesoriów ok 50zł. Zaślepki wałków rozrządu ok. 40zł.
Jesli auto, o którym piszesz jest świeżo po wymianie rozrządu (i jesteś tego pewien na 100%) to póki co nic nie rób, niezależnie czy wymieniane było też koło. Dopiero gdy przy każdym odpalaniu silnika będzie trótki pisk lub silnik zacznie chodzić jak traktor to wtedy zabierz się za wymianę kompletu.
Jeśli nic z kołem sie nie bedzie działo i dotrwasz do następnej planowej wymiany rozrządu, wtedy wymień go już razem z kołem.
Koszt robocizny takiej wymiany to zależnie od warsztatu ok. 350zł za rozrząd + 50zł za koło. W ASO oczywiście podane ceny trzeba pomnożyć x2.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Zakk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-kwiecień 08
  • Skąd:Zgorzelec
  • Auto:Magane III
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):91

Napisano 01 maj 2008 - 13:16

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - bardzo mi pomogliście. Sprawdzę tylko jeszcze historię tego Scenica. Jeżeli będzie wszystko w porządku, to go kupię.
Pozdrawiam. Zakk
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   F4R 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-maj 08
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Auto:Scenic'2000
  • Silnik:F4R 2,0 16V
  • Przebieg (tys.km):350

Napisano 03 czerwiec 2008 - 10:37

Mój gruchocik z 2000 roku wciąż ma oryginalne to koło aczkolwiek w pewnych okolicznościach (obroty w zakresie lekko ponad tysiąc np. wleczenie się w korku) coś terkocze no ale nie wiem co.
Próbowałem to zdiagnozować i problem jest taki że w kabinie to słyszę a na zewnątrz po podniesieniu maski nie.
Do 2 giej wymiany paska zostało rok więc liczę na to że ten okres przetrzyma.
Pompy wodnej bać się nie trzeba w odróżnieniu od konstrukcji w 1,6 ma oddzielny napęd.

A co do wyboru modelu to polecam. Przynajmniej mój jest bezawaryjny jak dotąd.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 03 czerwiec 2008 - 18:10

F4R napisał:

Pompy wodnej bać się nie trzeba w odróżnieniu od konstrukcji w 1,6 ma oddzielny napęd.


Nie jest to prawda. Napędzana jest paskiem rozrządu.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Zakk 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-kwiecień 08
  • Skąd:Zgorzelec
  • Auto:Magane III
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):91

Napisano 03 czerwiec 2008 - 20:37

F4R napisał:

A co do wyboru modelu to polecam


Również pod kątem zużycia paliwa? Jakie jest spalanie (miasto/trasa/mieszana) w Twoim Scenicu?
Pozdrawiam. Zakk
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   F4R 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-maj 08
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Auto:Scenic'2000
  • Silnik:F4R 2,0 16V
  • Przebieg (tys.km):350

Napisano 25 czerwiec 2008 - 12:54

Lewy napisał:

F4R napisał:

Pompy wodnej bać się nie trzeba w odróżnieniu od konstrukcji w 1,6 ma oddzielny napęd.


Nie jest to prawda. Napędzana jest paskiem rozrządu.


W 1,6 tak w 2,0 nie - przynajmniej moim co przy wymianie rozrządu potwierdził mój mechanik.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 25 czerwiec 2008 - 18:40

Silnik F4R770, czyli ten w MII, ma pompę wody napędzaną paskiem rozrządu. W MI chyba jest inaczej bo i pompa całkiem inna. Tak więc wszystko zależy jaki to konkretnie silnik. Samo oznaczenie F4R nie mówi jeszcze za wiele.
http://www.autkoplus...jemnosc-2-0-16v
http://www.autkoplus...jemnosc-2-0-16v
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   F4R 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-maj 08
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Auto:Scenic'2000
  • Silnik:F4R 2,0 16V
  • Przebieg (tys.km):350

Napisano 30 czerwiec 2008 - 13:21

No w MII nie wiem jak jest może poczynili jakieś oszczędności ...
Z tego co wiem to nowsze 2,0 16V mają też o 4 KM mniej mocy więc zapewne masz rację.
W każdym razie w Scenikach 2,0 z roku 2000 pompa jest odzielnie napędzana a tego modelu wątek dotyczy.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka