Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co jest potrzebne do działania radia Update list


Rekomendowane odpowiedzi

A wtyczka u Ciebie wyglądała jak ze zdjęcia tam gdzieś z wcześniejszych postów? Masz auto z tego roku co ja, więc chyba tak. Z którego roku masz wyświetlacz, który podłączyłeś do Update List? Sprawdzę w schematach wtedy.

 

Dodano: 14 maj 2017 - 20:54

Swoją drogą na pewno dobrze podłączyłeś żółtą wtyczkę, nic tam się nie rozłączyło, mostki zrobiłeś? Tam idzie też sygnał związany z przyciśnięciem przycisku na pilocie, chyba po szynie CAN to działa. Ja po przygotowaniu żółtej wtyczki sprawdziłem dla pewności miernikiem przejście sygnału z 3 pinów przy wyświetlaczu do łącznie 5 pinów w żółtej wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005, auto mam z 2004 kolory przewodów jak ma marek...

Odnośnie żółtej wtyczki 2 przewody są od pilota, a kolejne 2 od połączenia z wyświetlaczem. O dziwo chociaż jak odpiolem 1 przewód to powinien nie działać pilot, bądź wyświetlacz nie powinien pokazywać żadnego tekstu. Niestety wszystko działało więc nie to dziwiło, szukałem schematu pilota ale niestety nie znalazłem i zrezygnowałem.

 

Dodano: 14 maj 2017 - 23:33

Sprawdzałem miernikiem żółta wtyczkę i powiem że była ok

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem jak Ci pomóc, skoro ani mój schemat, ani ten z początku wątku się nie sprawdza w Twoim przypadku...Jak odpiąłeś jeden pin z żółtej wtyczki i nic się nie zmieniło to według mnie jednak tam jest problem. Jak będzie Ci się chciało to zrób zdjęcie tej żółtej wtyczki, jak tam to wszystko połączyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał więcej czasu to będę robił znowu. Zastanawiam się czy mogą być 2 wtyczki przy wyświetlaczy oraz 2 żółte bo tak to było by uniwersalne. Dziś chciałem zrobić tak z żółtą, ale mam problem bo nie wiem czy jak będzie mostek przy wtyczce upade to nic się nie stanie z listem

 

Dodano: 15 maj 2017 - 23:22

PS mam stary affa2++podpięty, musiał bym znowu przerobić na affa2

 

Dodano: 16 maj 2017 - 11:19

Hmmm mam wyświetlacz z białym kolorze bo taki sobie chciałem zamontować. Z tego co mi się wydaje to one różnią się tylko tym wkładamy paskiem diod. Przeanalizowałem wszystko co napisałeś i wprowadziłem Cię w błąd, pilota inaczej miałem podpiętgo. Wszystkie roczniki z tego co wiem od roku 2002-2005 maja piny od4 miejsca w wyświetlaczu, a sygnał temperatury jest w 4 pinie wtyczki. Zastanawiając się chwilę na tym, żadne urządzenie diagnostyczne nie czyta tego czujnika. Nie wiem jak to jest zrobione ale, jak dowiedziałem się gdzieś że trzeba doprowadzić 2 przewody to termistora. Ja chciałem go np. usadowic w lusterku pasażera że względu na szybki i teoretycznie łatwy montaż ponieważ można puścić przewody wraz z regulacją i podgrzewanie lusterka. Teraz mnie nie linczujcie, ale nie wiem po co ma iść wiązka z uhc tylko ma iść masa? Zaraz biorę się tak jak mówiłem za rozhlutowtwanie i wymianę na nowy LCD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość nieskładnie napisałeś i nie bardzo rozumiem, ale z modułu sterowania w kabinie musisz wyprowadzić (jeśli nie masz zrobione fabrycznie jak u mnie) dwa przewody z czarnego złącza PE2, konkretniej plus czujnika z pinu 3, a masę dla niego z pinu 13. To prowadzisz sobie do kostki w słupku drzwi pasażera, albo ją omijasz jak Ci się nie chce, i czujnik montujesz w lusterku od strony pasażera bo tam fabrycznie w dolnej części obudowy jest otworek na niego. Tak podpinasz termistor do modułu zespolonego w kabinie. Teraz z tego modułu sygnał, który tam wleciał z termistora, wychodzi z białej wtyczki PE1, konkretniej z pinu 2 i leci prosto do wyświetlacza na pin 22 w AFFA2. Z modułu nie leci już do wyświetlacza żadna masa dla termistora, jedynie puszczony jest sygnał. Naturalnie podobno potrzebna jest aktywacja funkcji, jeśli nie było fabrycznie wstawionego czujnika temperatury.

To co napisałem jest po analizie schematów połączeń dla auta z 2005 roku, bo taki wyświetlacz mam teraz u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pilot działa, schemat pomocny.

 

Odnosnie temperatury w skrócie to muszę kupić termistora proszę o wartość, bo nie mam dostępu do serwisówki. Najpierw z tego co zrozumiałem to w czarnej wtyczce 32pinowej muszę wyprowadzić 2 przewody pozycja 19(-) i 18(+) czy na odwrót, teraz to nie ważne. Następnie muszę pociągnąć 2 przewody masę i sygnał czujnika przez schowek, następnie myślałem o elektrycznym lusterku że tam wepne te przewody i właśnie tam zamontuje termistora.

 

Dodano: 16 maj 2017 - 17:38

Dobrze rozumiem czy tu chodzi o ciągnięcie przewodów z modułu pod maską z tych wtyczek od komputera.

 

Dodano: 16 maj 2017 - 17:40

Czy mógłbyś to bardziej szczegółowo i dokładnie opisać bo, mi się wydaje że to mam ciągnąć z pod maski z sterownika... Chyba że mi się to pomieszało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem z sukcesem! :) Obaliłem właśnie tezę, że zawsze trzeba termometr aktywować Clipem, bo ja podłączyłem czujnik i pojawiło się na wyświetlaczu. Nie miałem instalacji od UCH do lusterka, zrobiłem i wyświetla prawidłowo temperaturę. Ogrzewałem czujnik delikatnie zapalniczką, reagowało płynnie. Podłączenie pinu do temperatury na wyświetlaczu, jak w moim schemacie, jest więc prawidłowe. Oto efekt:

post-68208-0-72352200-1494958720_thumb.jpg

 

@farmcio06081994

Moduł UCH masz za skrzynką bezpieczników, ale tą w kabinie, przy nogach kierowcy ją masz, otwierasz klapkę pod kierownicą. Żeby się do niego dostać musisz wykręcić cały ten plastik pod kierownicą, na którym masz między innymi klapkę zakrywającą bezpieczniki. Uważaj, bo jedna śruba jest pod boczkiem całej konsoli, tym co po drugiej stronie masz przełącznik do włączenia/wyłączenia poduszki pasażera. Odkręcasz plastik pod kierownicą, wypinasz wtyczkę od tych przełączników do regulacji wysokości świateł, natężenia podświetlenia i tempomatu jeśli posiadasz. Zobaczysz w głębi dużą czarną puszkę, to jest UCH. Na jej środku masz śrubę trzymającą, wykręcasz i moduł wysuwasz w dół w stronę pedałów. Koniecznie odłącz akumulator zanim zaczniesz grzebać przy UCH! Idzie łatwo do pewnego momentu, potem trzeba kombinować i wyciągać pod różnymi kątami. Pomaga zwolnienie rury nawiewu, która idzie do nóg pasażerów z tyłu.

Jak dostaniesz moduł wyciągasz czarną wtyczkę PE2, tak jak pisałem Ci wcześniej. Musisz wpiąć się do pinu 3 i 13, 3 to plus, a 13 to minus czujnika temperatury. Potrzebujesz sporo kabla, ze 3m gdzieś. Oznacz sobie dokładnie który wpiąłeś do plusa, a który do minusa. Ja wykorzystałem piny od wtyczki w UPC, mam uwalone UPC z uciętymi wtyczkami, w dwóch z nich piny są takie same jak w UCH. Wyciągnąłem sobie więc dwa, dolutowałem do nich długie przewody i piny włożyłem do wtyczki gdzie trzeba. Składasz sobie to i zaczynasz zabawę z przeciąganiem przewodu od UCH aż do lusterka.

Za środkową konsolą można bardzo łatwo przewód przeciągnąć. Potem idziesz to wtyczki w słupku drzwi, ja ją ominąłem. Przekładasz kable gumowym łącznikiem w drzwiach i potem do góry do lusterka. Nie trzeba wykręcać całego plastiku z drzwi. Mnie wystarczyło wyciągnąć głośnik z drzwi pasażera. Można władować rękę do drzwi i manewrować przewodami w stronę lusterka. Dalej już myślę sobie poradzisz, najbardziej upierdliwe jest ogarnięcie przewodu na łączeniu lusterka z drzwiami.

Jak coś pisz.

 

Dodano: 16 maj 2017 - 20:36

Jeszcze jedno, pytałeś o termometr, za ~30zł z wysyłką dostaniesz na aledrogo taki do Renault. Ja kupiłem jakiś zamiennik i pasuje ładnie w fabryczne miejsce w lusterku.

 

Dodano: 16 maj 2017 - 20:39

Żebyś lepiej zrozumiał, na schemacie z załączenia moduł UCH to numer 645:

S3.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tam jest komputer fajnie... No to zaraz zobaczę czy podałam temu wyzwaniu

Hmm a ten termistor to jest 6.2k Ohm, byle jaki czy musi być specjalny?

Chciałbym zapytać o to jak przeciągnąć ten przewód pomiędzy autem a drzwiami jak się pytam. Zastanawiałem się nad tym by ten przewód nie dyndał luźno, żeby to na fachowo wyglądało i nie wiem jak.

Wpadlem na kilka rzeczy pierwsza z nich to myślałem że zrobię to coś ala w kostce w drzwiach bo chyba są wolne piny, lecz po dłuższym zastanowieniu bez sensu masa roboty.

Kolejnym pomysłem było to aby ten termometr umieścić w lampce kierunkowskazu lewym, bliżej i szybciej. Wszystko było by ok, tylko czy aby praca żarówki nie będzie zakłócala jego pracy. Wystarczyło by rozkręcić ten kierunkowskaz i potem sklecić na ciepło.

Kolejnym pomysłem było aby był gdzieś w zderzaku np przy klaksonie.

 

Dodano: 16 maj 2017 - 23:44

Yyyyy nie wiem jak to zrobić by to estetycznie wyglądało. Bo nie podoba mi się luźno położony przewód od drzwi do deski rozdzielczej, bo jak ściągnąć drzwi to trzeba ciąć przewód.

Chyba że zrobić wtyczkę, kostkę w drzwiach tylko dla czujnika, ale on odczytuje zmieniająca się rezystancje więc na logikę taka kostka ma większą oporność niż cały przewód w żyle.

Jestem w kropce :-(

 

Dodano: 16 maj 2017 - 23:47

P. S te schematy masz z działu download. Ona działa na zasadzie emulatory przeglądarki bo mi to nie działało, wyskakiwał eror brak danych czy coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik oryginalnie montowany jest w lusterku po stronie pasażera, od dołu masz otworek dla niego i tam najlepiej zamontować, nie jest aż tak trudno wcale. Sam czujnik zamówiłem dokładnie ten http://allegro.pl/show_item.php?item=5082771526&snapshot=MjAxNy0wNS0wNFQxMDoxNjoyN1o7YnV5ZXI7OTllYWFkNTQzYzczMDczZGRmZGE3ZWZjZTUwNmI0ZjI1ZGNjNWY4YjJiMTBhOTZjY2NmMTE3MjRhNzdmYjY3NA== to jakaś podróbka oryginału, ale działa i pasuje w fabryczne miejsce. Nie wiem niestety w jakim zakresie oporności działa, poszukaj na forum, pewnie gdzieś jest. Schematy i owszem, z działu download na forum.

Przewód dobrze schowałem. Od UCH puszczony w dół prawie po słupku drzwi kierowcy, potem wchodzi pod wykładzinę i przechodzi w niej schowany pod pedałami. Przewód wychodzi przy konsoli środkowej, za nią jest świetne przejście na stronę pasażera. Ściągasz zaślepkę dającą dostęp do filtra kabinowego i od strony kierowcy masz taką samą. Wtedy łatwo przeciągasz przewód do strony pasażera, tam znów chowasz pod wykładzinę i idziesz do słupka drzwi pasażera. Jak wyciągniesz gumowy łącznik pomiędzy słupkiem a drzwiami pasażera znajdziesz fabryczną kostkę z przewodami od szyby, głośników i co tam jeszcze masz w aucie. Tam oryginalnie powinny być podłączone również przewody termometru. Nie miałem jednak męskich pinów dla tej kostki, więc póki co puściłem przewód obok niej przez gumowy łącznik, do drzwi i potem już w drzwiach do lusterka. Przewód od UCH skończyłem kostką elektryczną przy słupku pasażera i do kostki dokręciłem przewody idące już z lusterka. Bez przesady z tym oporem na kostce ;) Zrobiłem tak żeby móc w razie czego odłączyć bez rwania kabli, ale to tymczasowo. Puszczę to później przez fabryczną kostkę w słupku pasażera, muszę męskie piny kupić.

 

Dodano: 17 maj 2017 - 00:02

Schowanie kabli to kwestia inwencji twórczej, bez problemu można puścić tak, żeby nie dyndało. Jak dochodzi do słupka pasażera to już wlatujesz pod plastikowe osłony i tam przewód znika na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!