Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak Mocy i przyspieszenia


THS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Mam nastepujacy problem i bardzo prosilbym o ewentualne podpowiedzic co robic lub porady. Problem wyglada nastepujaco od kilku dni mam wrazenie a raczej napewno Megana stracila moc tak poprostu. Na 1 niby jest wszystko ok ale po wrzuceniu 2 i dodaniu gazu nic sie nie dzieje tzn przyspiesza ale pomalu a napewno wolniej niz wczesniej nawet dodanie wiecej gazu nic nie daje. Wczesniej wyrazie tzn normalnie bylo czuc przyspieszenie i wlaczenie sie turba gdzies okolo 2300 obrotów a teraz zupelnie nic natomiast na 3 biegu jest troche lepiej poniewaz juz czuc delikatnie jak ciagnie i wlaczenie sie turba ale tak jak by dopiero od okolo 2900 obrotów a na 4 jest tak samo jak na 2 wiec czego skutkiem jest wieksze spalanie poniewaz potrzebuje o wiele wiecej czasu na rozbujanie sie.

Turbine slychac na kazdym biegu, troche poczytalem i podobne problemy sa przy zabrudzonym lub uszkodzonym EGR lecz nic sie nie swieci ani nie pokazuje zadnych błedów. Kopcic tez nie kopci ani na czarno ani na siwo. Przy zakupie auta ok 2 miesiecy temu byla sprawdzana na CLIPIE i wszystko bylo ok, wtryski turbina itd jedyne co to jedna swieca zarowa do wymiany. Ktos moze ma jakies pomysly czy podpowiedzi bo nie wiem czy znow jechac na CLIPA czy moze do jakiego mechanika aby posprawdzali o co chodzi. Z góry dzieki. :rolleyes:

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim (1.5 dci 60kw k9k 722 2005 rok 204000 km) zapchany EGR miał objawy: na piątym biegu spalanie chwilowe 5.5/100 km, na 4 biegu 7l itd. Generalnie muł. Natomiast po przekroczeniu 3200 obrotów/min silnik dostawał kopa i chwilowe spalanie rosło do normalnych wartości np. ponad 20l/100 na 2 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stopce silnik Laguny benzynowy 2,0 litrowy, w tekście mowa o Megan i świecy żarowej. Powinien być w innym dziale .Napisz w Raportuj aby zmienili tą pomyłkę.

Najlepiej, najtaniej,najszybciej ;to clip i wszystko jasne

Samemu ,to należy sprawdzić ;

- szczelność układu ssącego , EGR (przeczyścić,odłączyć i zobaczyć skutek ),

- szczelność turbo (stan łopatek, luzy ,szczelność połączeń), czy przewody ciśnieniowe turbo OK,

- szczelność układu paliwowego,( gdzie ostatnio tankowałeś, czy nie jest na rezerwie i silnik zassał śmieci ??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jade na Clipa i mam nadzieje ze wszystko sie wyjasni. Tak W stopce Laguna poniewaz jezdze laguna ale mowe o Megance mojej drugiej polówki ktora przebywa za granica i tez aktualnie sie nia poruszam. Jesli sie cos wyjasni dam znac. Pozdrawiam.

 

Dodano: 27 wrz 2016 - 20:41

Jestem po Clipie, zadnych błedów nie wykazalo, wszystko jest ok, natomiast pomiary po przejzdzce z kompem wyszedl nie rowny pomiar. Ponizej zdjecie i pytanie czy nie szeczelny uklad dolotowy, bo wszystko na to wskazuje.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

post-93251-0-92122900-1475001658_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecanie i bieżące ciśnienie doładowanie jest podobne. Jakby gdzieś uciekało powietrze to by bardziej się różniło. Czy sprawdzałeś EGRa na CLIPie? Powinien płynnie zmieniać kąt otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzalem i wszystko jest wporzadku jedyne co wyszlo to to na zdjeciu. Lekkie zapocenie na ktoryms z wezy (nie pamietam dokladnie musze sprawdzic jutro) obok filtra oleju moze oznaczac nieszczelnosc ukladu dolotwego bo podobno tak a cos mi swita ze cos takiego widzialem ostatnio gdy cos grzebałem pod maska.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

 

Następnym razem, za nie przestrzeganie regulaminu, będzie ustawiona moderacja na miesiąc. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 1.5 dci 82 KM rok 2003. Nie mam przepływomierza. Problem rozwiązany. Więc, tak jak kolega u którego byłem na CLIPie doradził zabrałem się za przeglądanie układu dolotowego i to tam właśnie tkwił problem. Znalazłem dziurę w jednym z węży wychodzących z intercoolera. Po prowizorycznym zaklejeniu jej wsiadłem w auto aby sprawdzić czy jest różnica i okazało się, że auto śmiga jak nowe. Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie porady i propozycje rozwiązania problemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!