Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki fanatyk za zainteresowanie tematem, czekam na odpowiedź!

Ogólnie jeśli chodzi o tą nową mapę silnika, którą mi wgrali w ASO to musieli tak czy siak coś poprawić w niej bo spalanie wg. komputera spadło mi o jakieś 1.5l/100 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wycięty. Na obecną chwilę sprawdzony tylko na rozgrzanym silniku, wydaje mi się, że jest lepiej niż było. Jutro będzie sprawdzany na zimnym. Jedyne co to, świeci kontrolka i jest komunikat sprawdz układ wydechowy. Co do spalania to moja meganki po miesięcy wychodzi 10 l/100 km. Na autostradzie raz udało mi się osiągnąć wynik 14 l. Poniżej 9 nigdy mi się nie udało zejść.

 

Dzisiaj wszystko się potwierdziło. Silnik pracuje równo, nie szarpie, nie przerywa. Pytanie tylko czy to wina sondy czy softu?

Edytowane przez fanatyk_cz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie.

Nie ma pewności co do tego. Myślałem żeby zamienić sondy za katalizatorem z tą drugą bo chyba są te same. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy takie sprawdzenie tej sondy dałoby wiarygodny wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie rozwiązało się nic, bledu brak, dopiero jak odlacze sonde. Po odpięciu sondy jest okej -nie szarpie. Kupiłem nową sondę i nie ma żadnej zmiany, dałem sobie na razie z tym spokój bo nie mam czasu na grzebanie przy aucie ale nadal mi szarpie. Chyba że ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę mi się wierzyć, że "ten typ tak ma" bo to znowu nie jest tak mało popularny silnik.

 

Wyniki spalin na podpięte jest sondzie są książkowe.

Edytowane przez pixel16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest on odosobnionym przypadkiem u mnie na zimnym tez lubi delikatnie szarpnac w tym ze jest to delikatne i już się z tym nauczyłem życ. Wystarczy że lekko zagrzeje się silnik i jest ok. Spaliny też mam książkowe. Podobno był jakieś tam aktualizacje softu ale to trza podjechać i sie połączyć z reno france :D Ogólnie reno w stosunku do innych producentów to czesto wypuszcza updejty softu (nie wiem czy in go piszą studenci w ramach praktyk czy co...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem jest taki że to szarpanie jest dość intensywne i wystepuje do momentu aż pojawi się pierwsza kropka od temperatury a teraz w zimie to wiadomo troche trwa.

Ogólnie mam pytanie czy jeśli zatka się ręką wlot powietrza (ten przy rezonatorze pod reflektorem po prawej stronie z przodu) to silnik powinien zgasnąć czy to normalne że dalej chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja natomiast zaobserwowałem w jednym z moich 1.4TCe, a konkretnie w Sceniku dziwne zachwiania obrotów i rzucanie silnikiem w momencie uruchomiania się fabrycznej elektrycznej grzałki w klimatroniku, gdy ją wyłączę to jest wszystko OK. Nie występuje to w Megi Coupe, bo tam grzałka nie została zamontowana. Potestujcie swoje autka przy wyłączonym klimatroniku lub ustawieniu temperatury na minimum (LO)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast zaobserwowałem w jednym z moich 1.4TCe, a konkretnie w Sceniku dziwne zachwiania obrotów i rzucanie silnikiem w momencie uruchomiania się fabrycznej elektrycznej grzałki w klimatroniku

 

A jak rozpoznać czy ta grzałka jest? miałem takie coś kiedyś w jtd, pamiętam, że momentalnie leciało letnie powietrze. W Megance tak nie ma, znaczy że pewnie grzałki brak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rozpoznać po charakterystycznym cykaniu przekaźników, po ciepłym powietrzu z nawiewu chwilę po uruchomieniu zimnego silnika lub sprawdzić otwierając klapkę umieszczoną obok "pedału gazu" przy klimatroniku powinny dochodzić cztery kable grubości 4-5mm dwa szare, czerwony i żółty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzień dobry, chciałem odświeżyć trochę temat bo problem jakby narasta.
Ostatnio (2 tyg temu gdzieś) spojrzałem na poziom płynu chłodzącego i mam poniżej minimum (miałem max.)


Ponownie pojawił się błąd "wypadanie zapłonu na 3 cylindrze" a na zimnym silnik chodzi nierówno i ma zdecydowanie mniej mocy (czasem pod górkę ciężko mi ruszyć)

dodatkowo patrząc na parametry silnika wartość "spalania stukowego na 2 cylidndrze" jest kilkukrotnie wyższa niż na pozostałych cylindrach (z tego co pamiętam to ok 1200 w stosunku do 200-300 na pozostałych cylindrach)

 

po przejechaniu jakiegoś kilometra moc jest normalna ale dalej występuje to słynne szarpanie przy stałej prędkości - o ile wcześniej występowało tylko przy niskich prędkosciach (30km/h) to teraz praktycznie przy każdej.


I pytanie do kolegi @witman czy takie obiawy to na 100% uszczelka pod główicą? Dodam, że silnik ma teraz tylko 67000 km (kupiłem auto gdy miał 38tys- potwierdzone w ASO).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!