Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim MIII spadła mi opaska z osłony przegubu co za tym idzie dostał się syf i po jakimś czasie przegub się rozsypał. Wymieniłem (u mechanika) nowy i 400 km i znów stuka. Zdemontował mechanik i stwierdził że ma luzy (oddałem do reklamacji). Kupiłem nowy, mechanik zamontował i co po dosłownie 100 metrach stuka (wszystko przy maksymalnym skręcie w lewo). Pół oś i przegub wewnętrzny niby ok, tak twierdzi mechanik, dodam auto ma przejechana 60 tys. Ręce opadają i koszty rosną (za przegub 229zł z osłoną i opaską).

Czy ktoś miał taki przypadek, czy może coś doradzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja miałem szczęście bo nawet nie wiedziałem, że zgubiłem opaskę osłony przegubu i nie wiem ile czasu tak jeździłem, wyszło dopiero na przeglądzie rejestracyjnym (marzec 2016) dodam, że guma nie spadła całkowicie tylko wyciekał smar, założyłem na szybko zwykłą opaskę plastikową, ale była za słaba i smar cały czas wyciekał, więc zakupiłem opaskę metalową i przed jej założeniem uzupełniłem smar w przegubie (specjalny do przegubów) było, to w czerwcu 2016 przejechałem już kilka tyś. km i cisza więc chyba wszystko w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że chyba rzadki przypadek skoro nikt nie wie jak rozwiązać ten problem. W serwisie powiedziano mi że u nich nie występuje sam przegub tylko komplet z półośką. Ostatecznie wymienię komplet ale jak i to nie pomoże. Czekam może ktoś miał taki przypadek i mi doradzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, u mnie był ten sam problem. Początkowo wymieniłem sam przegub lecz objaw nie ustał. Następnie stwierdziłem, iż faktycznie może cała półoś jest rozwiązaniem, kupiłem nową półoś i ku mojemu zdziwieniu przestało stukać lecz pojawił się inny objaw a mianowicie (mówimy o półosi prawej) przy ostrym skręcie w lewo np. na rondzie lub przy jeździe powyżej 130km/h czuć był bardzo wyraźne bicie na prawym kole. Bicie to przenosiło się na pedały, kierownicę i inne elementy. Nie dość, że zmniejszało to wyraźnie komfort jazdy to dodatkowo zastanawiałem się na ile bezpieczna jest jazda z takim biciem. Po wizycie u mechanika dowiedziałem się dwóch diagnoz - albo jest niedokręcona półoś albo jest łożysko do wymiany. Sprawdziłem więc dokręcenie półosi ale było ok wiec wymieniłem łożysko. Nie pomogło... kolejne kilkaset złotych w plecy. W dodatku czujnik ABS nie pozwolił się wyciągnąć więc kolejny koszt związany z wymianą łożyska. Nie mogłem odpuścić tych objawów bo była to zbyt ważna rzecz w końcu to układ napędowy. Postanowiłem wymienić jeszcze raz półoś, tym razem kupiłem oryginalną lecz używaną, mającą 130k km przebiegu. Wspomniany przeze mnie objaw ustał, okazało się, że w nowej półosi był pęknięte kamienie w środku (nie znam się na tym, powtarzam to co dowiedziałem się od mechanika). Przy poruszaniu góra-dół  zdjętą półosią było możliwe zaobserwowanie luzów. Długa droga do przebycia ale w końcu usunięta usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam tydzień temu zaczęła mi stukać prawa storna przy skręcie w lewo no i troszkę przy skręcie w prawo. Dodatkowo jak pojeżdżę w korkach to przy dodawaniu gazu albo wrzucaniu biegów słychać stuk (poduszki silnika jak nowe). Niestety u mnie pękła najpierw opaska na półosi lewej od strony koła, która po wymianie nie trzymała bo był wyciek smaru i trzeba było drugą opaskę zakładać. Następnie pojawił się wyciek na prawej półosi przegubu od strony koła. Na obu półosiach miałem wycieki smaru i wymieniałem opaski. Ogólnie straszliwe badziewie te opaski a osłony plastikowe przegubów są straszliwie twarde. Mam luzy na półosi prawej na obu przegubach pomimo, że ze środkowego przegubu osłona nie zeszła ani nie było wycieku. Gum nie pale, przebieg 84 tys a tu półoś leci masakra. Więc myślę sobie, że nie warto przegubu przy kole wymieniać bo może być jeszcze rozwalony przegub środkowy. Dlatego lepiej wymienić całą półoś. A ceny są super: oryginał 2.200zł, chińszczyzna 400zł, używka 150zł, Spidan 700zł przy oddaniu starej. Dodam że w Migane II też opaski pękają na przegubach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!