Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa, (czy to pompa paliwa?)


Gość gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w poniedziałek tankowałem samochód przy włączonym silniku 40L, wcześniej na rezerwie przejechał jakieś 5-10km. Po zatankowaniu (od 1,5 roku tankuje na tej samej stacji, może ze 3 razy tankowałem na innej) wróciłem do domu ok. 3,5km bez żadnych oznak nachodzącego problemu. We wtorek nie jeździłem autem, w środę odpaliłem auto bez problemu przejechałam 1-1,5km, następnie ponownie odpaliłem bez problemu przejechałem jakieś 3-3,5km. Po czym podczas jazdy przy zwolnieniu na progu zwalniającym do ok 20km/h auto zgasło i już nie udało mi się go odpalić. Komunikat jak na załączonym zdjęciu "skontroluj układ wtrysku paliwa". Auto udało się odpalić przez pompowanie gruszką paliwa, niestety przestając pompować gasł, następnie podpompowałem znowu i odpaliłem na większym gazie. Utrzymując obroty powyżej 2000 silnik pracował, i byłem w stanie nawet jechać jak tylko obroty spadały do 1500 gasł. Odstawiłem do mechanika polecany serwis na tym forum specjalizujący się tylko w Renault/Dacia i teraz mam problem.

 

Mechanik podejrzewa że jest padnięta pompa paliwa, ale nie ma pewności i ma przeprowadzać jakieś testy. Podłączył inna pompę, nie z tego modelu i na niej auto nadal dziwnie pracuje (tak mi przekazał). Laweciarz który pomagał mi odpalić auto i "odpowietrzał" twierdził że gdzieś ciągnie lewe powietrze i że będą mnie chcieli naciągnąć na uszkodzoną pompę. Mam mieszane uczucia co to serwisu/uczciwości albo nie mieli czasu zająć się na poważnie moim autem bo pierwszego dnia nie dzwonili dopiero ja dzwoniąc dowiedziałem się zdawkowo że poważna sprawa i o tej podmianie pompy. Druga opcja, że to jakaś pierdoła i chcą mnie naciągnąć na wymiany pompy paliwa lub nie mają zielonego pojęcia w czym jest problem i grają na zwłokę. (dziwne bo jak tacy szpece od Renowek to raczej powinni wiedzieć jak sprawdzić czy to problem z pompa czy nie)

 

Doradźcie proszę co mam zrobić aby nie dać się zrobić w konia i nie dać naciągnąć na koszty (z kasą krucha bo w sobotę jeszcze mi padła pralka):(

post-78137-0-97664900-1478464238_thumb.jpg

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej i najprościej to sprawdź czy masz paliwo w wężyku od filtra do pompy na silniku.

Jeśli NIE to znaczy, że coś gdzieś puściło i paliwo nie zaciąga z baku, a ciągnie lewe powietrze.

Jeśli TAK to znaczy, że albo problem jakości paliwa albo problem z pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli między gruszką a silnikiem jest nieszczelność gruszka powinna być miętka, jeżeli jest wszystko szczelne powinna zrobić się twarda. Coś na zasadzie odpowietrzania hamulców. Po 2 sprawdził bym wężyki pod autem czy gdzieś nie przyhaczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja "skontroluj układ wtrysku paliwa" - to znaczy że, silnik jest w trybie awaryjnym i będą problemy z jego zapalaniem. A to może oznaczać wiele niesprawności .

Auto masz od nowości ??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, auto mam od kwietnia 2015, przebieg oryginalny 83tys,bo do marca 2016 było jeszcze na gwarancji

 

Dodano: 07 lis 2016 - 15:48

Najszybciej i najprościej to sprawdź czy masz paliwo w wężyku od filtra do pompy na silniku.

Jeśli NIE to znaczy, że coś gdzieś puściło i paliwo nie zaciąga z baku, a ciągnie lewe powietrze.

Jeśli TAK to znaczy, że albo problem jakości paliwa albo problem z pompą.

Paliwo jest w tych przewodach przezroczystych co biegną od gruszki chyba do silnika/pompy nie wiem czy o te Ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym podczas jazdy przy zwolnieniu na progu zwalniającym do ok 20km/h auto zgasło i już nie udało mi się go odpalić

Próg pewnie pokonałeś z dużą prędkością i uderzyłeś bakiem w próg, a tam znajduje się pompa paliwa. Mechanik, ma rację - uszkodziłeś pompę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według wszelkich znaków na niebie i ziemi w baku nie ma pompy paliwa więc nie mogła się uszkodzić. Jeżeli pompowanie gruszką pomogło to prawdopodobnie masz uszkodzony któryś z zaworków w gruszce lub zatkane wejście paliwa w smoku. Porządne przedmuchanie układu od gruszki do zbiornika i ewentualne przeczyszczenie zaworków w gruszce powinno pomóc. Gruszka jest rozbieralna i prosta w budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc od tyłu auta to ta pompa jest za gruszka tak? I to się nazywa pompa paliwa czy pompa wtryskiwaczy paliwa czy to może są dwie różne pompy?

Mechanik mówił że ta moja pompa jest Siemens'a

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka to jest taka ręczna pompa paliwa umieszczona między zbiornikiem i filtrem paliwa, przy silniku masz zespól dwóch pomp w jednej obudowie - pompa zasysająca paliwo ze zbiornika i pompa wtryskowa podająca paliwo do wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!