Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI


chelchow

Rekomendowane odpowiedzi

Czytaj ze zrozumieniem, bo wygląda na to że nie rozumiesz tego co przeczytałeś.

Większość kupuje auto z przebiegiem ok.200.000 km i jest zadowolona, a w rzeczywistości (z którego roku, uzupełnij stopkę, moc) auto ma grubo ponad 400.000 km i zaczynają się żale na forum .

Auto trzeba poddać wnikliwej akcji serwisowej;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane , aby dowiedzieć się czym się jeździ.Bez tego będziesz tylko topił kasę.

Znajdź kumatego mechanika, poświeć trochę czasu i dowiedz się co jest z Twoim autem;

-stan kompresji,

-stan turbiny i EGR-u,

-stan FAP-a ,

-ciśnienie oleju i stan pompy oleju (wymiana na mocniejszą z 130 KM),

-panewek,

-odmy,

-pompy wtryskowej i wtrysków,

-zalej syntetykiem,

-studź turbinę,

-miej lekką nogę do gazu,

-przegoń auto od czasu,

-tankuj dobre paliwo,

-dolewaj oleju 2T do paliwa a jak to wszystko zrobisz, to

-pochwal się swoimi spostrzeżeniami na forum,

-a kumatego mechanika umieść w odpowiednim miejscu, też na forum

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten zawór jest ostatnim urządzeniem żeby zatrzymać olej aby nie dostał się do układu spalania

Sam zawór odmy ma za zadanie w odpowiednich warunkach pracy silnika łączyć skrzynię korbową z kolektorem ssącym. On nie zatrzymuje oleju a tylko nie dopuszcza do nadmiernego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej silnika. Do oddzielania oleju służy separator umieszczony na bloku silnika razem z korkiem wlewowym oleju. Z tego separatora jest poprowadzony przewód do odmy i w nim nie powinno już być oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu.

Zawór odmy sprawdzony, membrana miękka bez dziur itd, wężyki w środku suche. Dolot lekko wilgotny ale to raczej norma. Do odmy się jeszcze nie dobrałem po ciemku nie widać śrub ;/ ale w samym zaworku jest sucho ;(

Objawy

pusta trasa, prędkość 90km/h +/- przez parę km, wzrost spalania na liczniku za autem pokazuje się dym. Po 6km przestaje tak samo gdy zatrzymam się, zgaszę silnik i szynko go odpalę. Normalnie obstawiał bym ze to dpf/fap ale spaliny sa raczej chłodne plus nie działa wentylator chłodnicy. W fiace jak wypalał włączał się wentylator.

Po mieście autem można cisnąc do woli powyższy objaw nie występuje, kawałek prostej i stała prędkość i jest dupa.

Myślę nad zakupem maxiecu by sprawdzić wartości dpf, miałem chińskiego clipa ale padł ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie na diagnostyce nic nie wyszlo poza zbyt wysoka temperatura przed turbo co wskazuje poczatkowo na wtruski lub ktorys z czujnikow albo komputer. Profilaktycznie wymienilem zawor odmy (360 zl w ASO) i dalej bedziemy diagnozowac czyt. podmieniac wtryski, sprawdzac przewody itd. Ponadto od nadmiernego zadymienia zapycha sie filtr czastek stalych...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na początku posta chciałbym zacząć od dobrej wiadomości, gdyż mojej MEGI III już nic nie dolega i na tym pozytywne wieści się kończą. Skończyło się niestety tak jak u kolegi wyżej czyli wypalonym w środku filtrem cząstek stałych co powodowało, że komputer cały czas go widział jako pełny i chciał go cały czas wypalać (stąd to zadymienie). Niestety nie szło inaczej tego sprawdzić jak tylko go wyciąć z układu i rozciąć obudowę. W takim przypadku filtr nie nadaje się do wypalenia przez specjalistyczną firmę "na piecu" i pozostaje wymiana na nowy (koszt ok. 4 tys. zł) lub usunięcie go mechaniczne i komputerowe (koszt 1200 zł). Na chwilę obecną meganka zyskała na dynamice a i spalanie spadło. Wreszcie mogę spokojnie i bez stresu korzystać z komfortu jazdy jaki ten samochód daje. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc w problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś coś więcej napisać, co było tego przyczyną, najlepiej w temacie ;Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Kumatego mechanika umieść w odpowiednim miejscu, na forum

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co za dużo pisać. W tamtym wątku jest opisane jak prawidłowo użytkować filtr cząstek stałych. Wg. mechanika przyczyną stopienia się filtra w środku było najprawdopodobniej zalanie niewłaściwego oleju silnikowy lub złej jakości paliwa. Niestety te elementy choć błahe okazują się bardzo ważne dla prawidłowego działania filtra cząstek. Ponadto u mnie do takiego stanu filtra przyczyniły się też krótkie trasy miejskie. Warto dodać, że w późniejszym okresie filtr miał problem z wypaleniem się nawet "na trasie"- czerwona kontrolka "stop" i podświetlony napis na czerwono "ryzyko awarii silnika" natomiast nigdy nie włączył się w aucie tryb awaryjny i spokojnie mogłem dojechać do celu. Na komputerze błąd wskazywał na zapchany filtr cząstek stałych bądź też pełny filtr cząstek stałych.

Edytowane przez michal.wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!