Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sporadyczny niebieski dym 1.9 DCI


chelchow

Rekomendowane odpowiedzi

Od Lutego 2016 posiadam Megane II CC z 2009 1.9dci 130KM, DPF usunięty "podobno", egr zaślepiony, kat brak.

 

W zeszłym miesiącu 11.10 jadąc do pracy trasą ekspresową zauważyłem niebieski dym, pierwsza myśl turbo, zawory itd, dziś po prawie pełnym miesiącu i przejechaniu +/- 1000km bo tyle obejrzał miesięcznie powtórka z rozrywki, najpierw zauważyłem spalanie 8L przy 90Km/h i 1500obr a później w lusterku niebieski dym za autem, gdy stanąłem na światłach dym zrobił się biały itd później znów lekko niebieski, po ruszeniu ze świateł i przejechaniu jeszcze +/- 2 kilometrów, przestał dymić tak jak i za pierwszym razem. Na samum razem pomyślałem że może odma splunęła do kolektora czy coś w tym stylu, wypaliło się i spokój ale coś się dzieje. Wcześniej nie zauważyłem takich obiadów. Parę dni przed wystąpieniem wymieniałem olej filtr i resetowałem licznik inspekcji serwisowej. Olej nie ubywa, jest go na full i ma swoja lepkość.

 

Jest możliwe że pomimo wycięciu filtra po 1000km włącza się jakieś awaryjne wypalanie ? W ciągu tego miesiąca nie dymi NIC, ani na czarno ani na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie, przy wymianie oleju, stan oleju był full/full. Korzystniej dla silnika jest, ( uszczelnień ) gdy poziom oleju nie jest na full. Obserwuj;

- stan oleju i zjawiska dymowe za autem,

- sprawdź ciśnienie oleju na gorącym silniku,

- stan panewek,

-odmę skontroluj, bo jest ona (niesprawna) główna sprawczynią padania turbiny Główna przyczyna uszkodzenia turbo .

-stosuj tzw.olej 2T do paliwa, dolewanie oleju do paliwa w dieslu,

-postudiuj tematy na forum ,

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak zostało przeprowadzone wycięcie. W FAPie jest dodatkowy 'wtrysk' który musi być wyłączony w komputerze.. ale czy to tłumaczy dymienie na niebiesko..?

Niestety nie wiem jak zostało to wykonane, robił to poprzedni właściciel. Nie zauważyłem przez kilka miesięcy żadnych nieprawidłowość aż do października. Pokręciłem się teraz na trasie szybkiego ruchu później parking butowanie na luzie i nawet dymku nie puszcza, dziwna sprawa muszę powiedzieć. Silnik chodzi gładko, cicho nic nie stuka olej w normie a tu takie cyrki. Być może to odma albo włącza się tryb serwisowy od DPF i robi przepalanie rury. Czytałem że zmienia się kąt wtrysku itd i temperatura spalin sięga 600 stopni a w wydechu na pewno jest jakis syf po oleju co by sie wypalał w takiej temperatuże ;/

Dziwne jest to że gdy zatrzymałem się to jak by spod auta chmura białego dymu a jak to ustało to z tłumika znowu niebieski. Obroty na luzie w normie nie podwyższone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to że gdy zatrzymałem się to jak by spod auta chmura białego dymu a jak to ustało to z tłumika znowu niebieski. Obroty na luzie w normie nie podwyższone.

Żeby dowiedzieć się jakie są objawy wypalania FAP Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam objawy wypalenia fapa bo miałem już samochód z DPF, wzrost spalania, wentylator chłodnicy, czasem dymienie.

Jedyne co mógł bym sprawdzić clipem to czas od ostatniego wypalenia, oraz przebieg. Gdy poprzednio sprawdzałem swoim chińskim clipem który umarł to wartości od ciśnieni były stałe więc coś tam porobione było.

Tylko czemu nie było tego przedtem ? Może faktycznie membrana na odmie umiera i kaszle czasem olejem w dolot. Nie wiem, wypalanie kojarzy mi się ze wzrostem 8l przy dymieniu a bez 4,5 więc kąt wtrysku się zmienił by rozgrzać rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie membrana na odmie umiera i kaszle czasem olejem w dolot.

.Trzeba kompleksowo zająć się autem, czyli to co zalecałem ;

wcześniej, stan turbiny, EGR-u i Clipem wyeliminować FAP-a

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, niestety ja w swoim Megane III Grandtour 1.9 dci 130KM z 2009 r. również posiadam podobny problem. Od czasu do czasu podczas jazdy miejskiej pojawia się niebieski dym z rury wydechowej który po przejechaniu "trasy" znika na około tydzień. Jeżdżę od mechanika do mechanika i nikt nie potrafi zdiagnozować problemu. Mówią żeby jeździć aż się coś wyraźnie zepsuje a mnie to poprostu niepokoi i nie daje mi spokoju i relaksu podczas jazdy samochodem. Nadmieniam iż auto posiada filtr cząstek stałych a dymienie na "trasie" nie występuje. Ponadto nie ma żadnych innych objawów takich jak np. spadek mocy, nierówna praca silnika, świst turbiny itd. Miałem również sprawdzane turbo- brak luzów. Bardzo proszę kolegów o jakieś nakierowanie mogące przyczynić się rozwiązaniu problemu.

 

CO najważniejsze problem występuje na rozgrzanym silniku. Przy odpaleniu żadnego dymu lub niepokojącego zapachu spalin.

Edytowane przez michal.wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski kolor spalin, to efekt spalania oleju, a więc uszkodzone;

pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworów, odma, turbina, cylindry.

 

Należy wykonać wszelkie czynności które zaleciłem wcześniej;

- bo nadmiar oleju ( czy to spalonego czy w formie oparów ) może spowodować uszkodzenie ; FAP-a, EGR, turbiny ,

-zniszczona/uszkodzona MEMBRANA ODMY, to powód do uszkodzenia turbiny.

 

wypalanie kojarzy mi się ze wzrostem 8l przy dymieniu a bez 4,5 więc kąt wtrysku się zmienił by rozgrzać rurę.

Kolego, poczytaj ze zrozumieniem o wypalaniu FAP-a, bo opowiadasz głu...., jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć autem . Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu podczas jazdy miejskiej pojawia się niebieski dym z rury wydechowej

W takiej sytuacji, sprawdzaj poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami świadczy o zużyciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie jeszcze jedno pytanie. Jaką rolę pełni zawór odmy bo nie mogę nic na ten temat znaleźć ? Czy to normalne że odma przepuszcza niewielkie ilości oleju wraz ze spalinami z silnika które idą do zaworu odmy ? Czy ten zawór jest ostatnim urządzeniem żeby zatrzymać olej aby nie dostał się do układu spalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko zrozumiałem. A czy są jakieś objawy uszkodzonej odmy ? czy tam poza zaślepieniem od brudu nic się nie może zepsuć i wystarczy ją profilaktycznie namoczyć i przepłukać benzyną ?

Czy jeśli wymienię zawór odmy jakieś elementy układu warto jeszcze wyczyścić ?

Edytowane przez michal.wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!