Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

od pewnego czasu borykam się z problem układu ogrzewania, jakoś rok czasu już ale teraz mnie to już zaczęło drażnić otóż przejdę do meritum sprawy, chciałbym dodać iż takiego tematu znaleść nie mogłem, za wszelaką pomoc bardzo dziękuję a problem postaram się opisać konkretnie i rzeczowo:

 

W chwili kupna samochodu nie miałem żadnego problemu z ogrzewaniem, nawet podczas jazdy testowej z kratek wydobywał się wręcz "ogień", zima była - grudzień, no i po jakimś czasie zauważyłem że ogrzewanie nie działa za dobrze otóż był problem że na wysokich obrotach 2,5-3tyś dopiero pojawiało się jakieś ciepło, za waszą radą na forum po zimie zrobiłem serwis; tj. płyny, filtry, olej, i kompletny rozrząd z pompą wody włącznie oraz termostatem jak mi sugerowano, po odebraniu samochodu od mechanika stała się dziwna rzecz otóż podczas jazdy wskazówka od temp. wskoczyła na max'a - nawet nie zdążyłem się zatrzymać a temp wróciła do normy

po telefonie do mechanika - stwierdził że : samochód długo stał (miesiąc) nie używany i takie rzeczy się mogą dziać mówił żeby sprawdzić płyn chłodniczy, było troche za mało stan uzupełniony, po tygodniu sprawdziłem stan i wyglądało że nic nie ma, po otwarciu zbiorniczka wylała mi się jakaś piana, maź - mechanik stwierdził ze zmieszałem 2 płyny i się zważył glikol on nalał jakiś płyn "hart" a ja niebieskiego petrygo z orlenu, zrobiłem płukanie układu trochę syfu wyleciało faktycznie, spuszczony płyn nie był tłusty nie posiadał sladów oleju jedynie był barwy "pomarańczowej" zalałem nowego płynu odpowietrzyłem i tak jeździłem co jakiś czas tam dolewałem z myślą że to jest zapowietrzony układ, kontrolowałem stan oleju - ciągle bez zmian, stan obecny wygląda tak że przyszły teraz mrozy i zacząłem używać bardziej ogrzewania: moje spostrzeżenia na dzień dzisiejszy co jakiś czas chyba gdzieś ucieka ten płyn bo dzisiaj musiałem znowu dolewać więc zrobiłem coś takiego że na 90*C odtworzyłem zbiorniczek i stan podniósł się 3cm poniżej minimum, na odpalonym silniku dolewałem płynu do max - trochę spadło- nalałem znowu i stan się tak utrzymuje, zakręciłem ciśnienie wzrosło przejechałem się i moje spostrzeżenia są następujące (na gorącym silniku 90*C) - wąż doprowadzający wodę do termostatu jest około 44*c - da się go dotknąć nie jest specjalnie gorący, nie jest też specjalnie twardy, 2 węże które wchodzą do kabiny- domyslam się że do nagrzewnicy jeden ma temperaturę taką jak ten gruby a drugi - ten z odpowietrznikiem praktycznie zimny czasami się robi letni, nie wiem dlaczego co do temperatury w aucie podczas jazdy po mieście po uzyskaniu 90*c - kreska pionowo brak ciepłego powietrza czasami delikatnie letnie po wyjeżdzie za miasto prędkość 90-120km/h ogrzewanie jest czasami naprawdę bardzo gorące, dodam jeszcze że pod korkiem i w zbiorniczku pomimo płukania zrobił mi się taki pomarańczowy nalot, oraz na korku (coś jak taka piana) - poziom olej jest ciągle taki sam jak po naprawie.Dodam że objawy UPG nie za bardzo mi tutaj pasują,

Bardzo proszę o pomoc i rozwiązanie, przepraszam bardzo że tak rozwlekle ale starałem się opisać problem tak jak jest - ze szczegółami pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam podłącze się do tematu , u mnie jest problem z ogrzewaniem praktycznie jak silnik osiągnie 90 stopni to leci tylko letnie powietrze, wymieniłem termostat z czujnikiem temp, odpowietrzyłem układ i nic nie pomogło, oba węże od nagrzewnicy gorące. Czy to może być problem z tymi klapkami sterującymi ? jeżeli tak to jak tam się dostać ? auto ma climatronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, podpinam się pod wątek bo nie chcę tworzyć nie potrzebnie nowych. Mam pytanie dotyczące działania układu ogrzewania powietrza w kabinie, na postoju bez włączonego silnika jaką kol wiek temperaturę bym nie ustawił, leci zimne powietrze. Po nagrzaniu silnika zaczyna lecieć cieplutkie powietrze, temperatura zwiększa się po podwyższeniu temp. przynajmniej tak mi się wydaje, po wyłączeniu silnika po kilku sekundach zaczyna lecieć zimne powietrze, tak jak przy ustawieniu granicznych 15 stopni. Pytanie czy jest problem z nagrzewnicą czy jest to normalne że ciepłe powietrze leci dopiero po nagrzaniu silnika. Gdzieś czytałem że w Megane jest nagrzewnica która grzeje non stop w "rozwidleniu kanałów", stąd moje pytanie czy taka sytuacja jest normalna. Przyznam że czasami jest to uciążliwe jak na przykład na stacji benzynowej gdy żona zostaje w aucie.

 

Moja "Meg" ma automatyczną klimatyzację, 1.9 dci, 2004 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nagrzewnica jest włączona w układ chłodzenia silnika, więc wyłączenie silnika powoduje, że płyn nie płynie w układzie (pompa wody nie jest napędzana) więc temperatura spada na nagrzewnicy. I aby było ciepło w kabinie muszą być spełnione 2 warunki: włączony silnik auta oraz włączony nawiew. Nie które auta były dodatkowo wyposażane w elektryczne grzałki, które grzały po włączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć lewą osłonę plastikową dolnej części deski rozdzielczej. Osłona jest obok pedału gazu. Wypinasz ją mocno ciągnąc w stronę pedału. Pod tą osłoną widać kawałek miejsca w którym powinna znajdować się grzałka. Tutaj masz zdjęcie wprawdzie ze scenica, ale budowa wygląd grzałek i miejsce ich mocowania są prawie takie same jak w megane II. Mój odnośnik Mój odnośnik

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, ja bym sprawdził w zasadzie głupią i prostą rzecz, aczykolwiek u mnie to był problem :D Źle włożony filtr powietrza ( kabinowy ). Dmuchawa dmuchała wszystko okej aczykolwiek gdzieś to powietrze uciekało. Niby prosta rzecz, a narobiła mi wiele problemów i myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć,
temat najbardziej pasuje do objawów, które występują też u mnie, więc się też podepnę.

 

Na wiosnę z chłodnicy zaczął mi cieknąć płyn- spróbowałem wlać uszczelniacz, jednak to na dłuższy okres nie pomogło, więc w lecie konieczna była wymiana chłodnicy u mechanika. Od tego czasu pojawił się problem, który ostatnio się nasilił. Problem wygląda w następujący sposób- po zapaleniu auta z nawiewu leci zimne powietrze- na wskaźniku temperatury w kabinie temperatura pomału rośnie aż do ok. 90*C- z kratek wentylacji ciągle powietrze zimne, potem temperatura na wskaźniku spada (tak jakby nagle otwarł się termostat), z nawiewu zaczyna lecieć ciepłe powietrze przez ok. minutę i na powrót leci zimne powietrze.

Podejrzewałem zapchany układ chłodzenia środkiem do uszczelniania wycieków, więc kilka dni temu wykonałem płukanie całego układu środkiem do czyszczenia i wymianę płynu chłodniczego, oraz odpowietrzenie układu- z korka przy termostacie i na wężu od nagrzewnicy płyn wypływa ciągłym strumieniem więc odpowietrzenie chyba ok, problem nadal jednak pozostał.

Wszystkie objawy pokazują, że przy otwartym termostacie ogrzewanie działa, a przy zamkniętym nie- czy przyczyną może być termostat? Wydaje mi się, że ogrzewanie w kabinie powinno działać niezależnie od otwarcia/zamknięcia termostatu. Przy kilkunastominutowym postoju z zapalonym silnikiem (2500-3000 obr/min) temperatura stała na poziomie 90*C- termostat otwarty i węże ciepłe zarówno do i z nagrzewnicy w kabinie jak i do chłodnicy. 

Czekam na wszelkie sugestie/ sposoby rozwiązania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę dwa powody. Zapchana nagrzewnica i dlatego układ nie daje się prawidłowo odpowietrzyć. Spróbuj przepłukać samą nagrzewnice. Jak to nie pomoże to nagrzewnica do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że chodzi o to, że mogły w nagrzewnicy zostać jakieś syfy, które nie zeszły przy płukaniu układu?? Wystarczy jak założę wąż na króćce od nagrzewnicy i przeleje wodą, czy lepiej będzie całą ją wymontować??

Druga sprawa że wyczytałem też, że w momencie gdy przez korek zbiornika wyrównawczego wyleje się płyn to należy wymienić korek- czy rzeczywiście tak jest??

 

Edytowane przez astrek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura dochodzi do 3 kreski od lewej strony (zaznaczonej na zdjęciu). Spróbowałem dzisiaj przepłukać nagrzewnicę- wąż z wodą na jeden króciec, na drugi króciec kolejny wąż i przepłukanie. Płyn czysty, bez żadnych syfów.

 

Zauważyłem jeszcze jeden objaw: po odpowietrzeniu i uruchomieniu silnika na kilka minut dalej jest powietrze (czy może raczej dym w układzie)- który wydostaje się po odkręceniu odpowietrznika przy termostacie. Założyłem tester spalin na zbiornik wyrównawczy i kolor płynu się się zmienił- więc raczej to nie byłaby uszczelka pod głowicą (chyba że płyn z allegro jakiś lipny)

 

Co myślicie? 

WP_20171212_13_45_04_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!