Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane II 1.6 - z pewnych rąk


mateusz9986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym członkiem forum i w przyszłym roku będę miał najprawdopodobniej okazję nabyć pewną Megankę II sedan 1.6 16v której właścicielem obecnie jest mój teść. Auto pochodzi z 2007 roku, wersja po lifcie, salon polska, I właściciel, obecnie ma coś koło 54 tys przebiegu, bezwypadkowy, garażowany, klima automat, czujnik deszczu itp. Wymieniony rozrząd, klocki hamulcowe, olej robiony średnio raz w roku. Z tego co naczytałem się w internecie wiem że główną bolączką tych aut jest wariator, cewki, ogólnie pojęta elektryka. Czy przy takim przebiegu coś jeszcze w najbliższym czasie może wyjść ? Jak wam sprawują się te autka ?. Dodam że Meganka obecnie średnio rocznie robiła koło 5 tys i była bezawaryjna ( wiem że czasami zdarza się uślizg kół, podobno ten typ tak ma z tego co czytałem ), natomiast u mnie rocznie czeka ją coś koło 15 tys km rocznie. Jak wygląda również sprawa przewożenia wózka dziecięcego w sedania, ponieważ może mnie to spotkać za jakiś czas. Posiadałem już Renówki tj. Lagunę I i Thalię z elektryką nie było tam żadnych problemów, jedne co to wycieki oleju. Obecnie poruszam się Mazdą 6 2.0 benzyna, rok 2003, auto technicznie bez zarzutu ale ma już prawie 200 tys przebiegu ale niestety Mazdy mają problemy blacharskie, głównie rdza i zdaję sobie sprawę że nie pojeżdżę nią 3-4 lat bez nakładu finansowego na blachy a mając okazję kupić pewną Megankę nie wiem czy na to się nie skusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od maja też mam sedana z tym silnikiem tylko jeszcze przed liftem. Tyle co mogę powiedzieć to w tym czasie nawalił czujnik biegu wstecznego. To słynne KZFR już przy kupowaniu od czasu do czasu było słychać, po dolaniu oleju uspokoiło się na 2 miesiące, ale z obniżaniem się temperatur problem się nasilił więc tydzień temu zostało wymienione wszystko z rozrządem.

To co najgorsze to od początku toczę nierówną walkę z UPC. Auto kupiłem, jak się później okazało, z upalonym UPC gdzie są zrobione mostki co by pozycyjne światła działały. Kupiłem drugi używany moduł w czerwcu to w październiku zaczęły się z nim problemy, a na chwilę obecną musiałem włożyć stare UPC bo na zakupionej używce auto już nie odpala, nie ma świateł mijania ani długich...

W kwestii cewek to moje auto ma nieco ponad 100k na liczniku, przebieg prawdopodobnie bliski oryginałowi, i wszystkie cewki oryginalne póki co, ale na wszelki mam w bagażniku 2 zapasowe bo też czytałem, że sporo z nimi problemów.

Jeszcze dodam to co mnie uderzyło mocno :D Wcześniej miałem Megankę I, prawie 20 lat miała i we wnętrzu nic nie trzeszczało. Jestem potwornie wyczulony na tym punkcie i latem podklejałem taśmą izolacyjną rączki wewnętrzne w przednich drzwiach bo trzeszczały paskudnie oraz musiałem smarować zamki w przednich drzwiach bo też powodowały trzeszczenie. Teraz jak zaczęło się robić zimno i wnętrze jest sztywniejsze to już wiem, że czeka mnie chociażby robota z podklejeniem tego daszka z wyświetlaczem bo potwór zaczął trzeszczeć, heh. Gdzieś jeszcze coś trzeszczy, ale póki co nie mogę zlokalizować dokładnie :P

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 1000zł mnie to kosztowało. Kompletny rozrząd z pompą oraz KZFR zamówiłem za chyba ~550zł z wysyłką, potem w okolicznym sklepie dokupiłem jeszcze 2 uszczelniacze wałka rozrządu za 67zł w sumie(ponoć warto je wymienić przy okazji), a mechanik skasował 350zł za wymianę. Ja miałem fakturę do auta z wymianą rozrządu zrobioną w 2014 roku, ale właśnie bez KZFR i jak widać to się jednak mści. Jak już koło wymieniałem to i cały rozrząd.

Przypomniało mi się jeszcze jedno. W maju auto kupiłem, a w lipcu jechałem nim na wakacje. Wieczorem, kilka godzin przed wyjazdem, zajechałem na stację po paliwo. To było najdłuższe tankowanie w moim życiu :D Nie chciał odblokować się rygiel klapki paliwa. Wtedy jeszcze nie wiedziałem jak się do niego dostać więc ponad godzinę z tym wojowałem, po zdjęciu wykładziny boczku w bagażniku można ręcznie dźwignią odblokować rygiel. Zrobiłem to i odpiąłem wtyczkę od zamka. Jakoś nie mam weny do naprawy tego, po prostu klapka paliwa nie rygluje się teraz i tyle. Auto trzymam na prywatnej posesji więc chyba paliwa mi nie odciągną ;)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu oddał Ci córkę :P

To dobre :D i nie pozwoliłby żeby ta córka była wożona trumną na kółkach ;) Ja uważam, że negatywne opinie o samochodach wypisują ludzie, którzy o auta nie dbają albo kupują dziady od handlarzy wyklepane z 5 innych to im co chwilę coś siada...pomijając oczywiste oczywistości gdzie producent faktycznie nie popisał się z jakimś rozwiązaniem technologicznym w aucie. Pilnuj okresowej wymiany oleju, filtrów, doglądaj regularnie stanu auta i będzie OK, takie moje zdanie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz okazję kupić pewne auto, do tego z tak śmiesznie małym przebiegiem to się nawet nie zastanawiaj ;), po lifcie kilka rzeczy w tym elektronika i moduł UPC zostały poprawione więc, nie ma się czego obawiać. Jak będziesz wymieniał olej, filtry, rozrząd na czas to posłuży Ci jeszcze wiele lat. Bagażnik w sedanie jest całkiem spory, choć nieco płytki - ale wózek mieścił się bez większych problemów, do tego masz 2 Isofixy.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, takie rzeczy przeważnie wymienia się dopiero jak są zużyte, bo to zależy od wielu czynników - stylu jazdy, warunków w jakich się porusza, częstej jazdy na trasie/w mieście itd.

Co do zawieszenia to prosta i tania w naprawie konstrukcja - typowy przeciętniak, nie jest ani super trwałe, ale nie rozsypuje się też po pół roku jak w alfie 159 ;) Części są za to tanie i jest tego spory wybór ;)

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki "przeskok jakościowy" masz na myśli?

Auta pochodzą z różnych segmentów, ale dzieli je cztery lata produkcji. To dużo i mało. Konstrukcja obu aut pochodzi z tego samego roku.

Musisz sam ocenić komfort jazdy, prowadzenia, stan techniczny obu aut. Akurat w Twoim przypadku to nietrudno. Czy wózek dziecięcy wchodzi możesz łatwo sam sprawdzić :)

W Renault kusi pochodzenie(pewnie pierwszy właściciel), znany stan techniczny i mały przebieg.

O jakim "uślizgu kół" piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!