Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Auto posiadam od dwóch tygodni. Wczoraj pojawił się problem z ogrzewaniem. Po przejechaniu kilku kilometrów było wszystko ok, ale później zaczęło lecieć tylko zimne powietrze. Okazało się, że zborniczek wyrównawczy był pusty. Uzupełniłem stan do poziomu pomiędzy max/min (dwa litry koncentratu Prestone, rozcieńczając go). Ogrzewanie powróciło do zadowalającego poziomu.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, to nie zauważyłem niepokojących spadków czy wzrostów odczytu.

Dzisiaj sprawdziłem zbiornik - jest pusty.

Wybieram się jak najszybciej na kanał w celu zlokalizowania wycieku, ponieważ inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy (sprawdziłem stan oleju, bez zmian).

 

Mam prośbę do kolegów o udostępnienie schematu układu chłodzenia (Grantour 1.9 dci kombi), najlepiej z opisem. Może się przydać takiemu laikowi jak ja :) a nigdzie nie potrafię go odszukać.

Znalazłem tylko do Laguny, który załączam. Potrzebowałbym właśnie coś takiego.

post-95799-0-35994500-1478811121_thumb.jpg

 

Mile widziane fachowe porady - zapewne z doświadczenia wiecie, gdzie najczęściej pojawiają się wycieki.

Z góry dzięki za każdą poradę.Pozdrawiam,

Piotr.

 

Dodano: 12 lis 2016 - 22:29

Szkoda, że nie posiadam tego schematu. Mógłbym lepiej poznać układ chłodzenia.

Wyciek znalazłem - uszczelka termostatu, uszkodzone osadzenie uszczelki.

 

post-95799-0-95094000-1478985870_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie posiadam tego schematu. Mógłbym lepiej poznać układ chłodzenia.

 

A na Download patrzył :?:

Q...wa każdemu nowemu trzeba pokazywać gdzie co jest na forum, a wystarczy przeczytać regulamin i to co jest pod linkami na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzył, patrzył :)

Coś znalazłem i mam pytanie. Czy zaznaczony fragment schematu:

post-95799-0-39056200-1479157208_thumb.png

to jest ten fragment instalacji:

post-95799-0-69748800-1479157330_thumb.jpg

?

 

Jeśli chodzi o download, to nie mogę odszukać typowych instrukcji dla mojego auta (Grandtour 1,9 kombi 2005r). Czy istnieją w ogóle takie dedykowane instrukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz trafiłem na ten temat. W 1,9 często są problemy z wyciekami przy termostacie, czyli to standard. Jeśli zdjęcie termostatu pochodzi z Twojego auta to bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzoną obudowę termostatu, a dokładnie rowek, w którym powinna siedzieć uszczelka. Nie ma rowka, to uszczelka wpada do środka robiąc ujście dla płynu.

Miałem to samo w lagunie II, kupiłem obudowę termostatu za 5zł z allegro, używaną, wkład wsadziłem swój i po problemie. Nowy termostat kosztował w sklepie ok 120zł, zamiennik.

Te węże ze zdjęcia to magistrala, która jest zamontowana między silnikiem a chłodnicą. Gruby wąż idzie z bloku silnika do dołu chłodnicy, cieńsze węże idą do chłodnicy oleju i z tego co pamiętam do termostatu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane III 1,9 130KM termostat wygląda praktycznie tak samo jak do wersji 120KM, różni się tylko jednym króćcem, ale miejsce mocowania do bloku jest dokładnie takie same i taka sama usterka jest jak najbardziej prawdopodobna. Masz mały wyciek, być może gdzieś się poci, kapie na gorący silnik i od razu odparowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz trafiłem na ten temat. W 1,9 często są problemy z wyciekami przy termostacie, czyli to standard. Jeśli zdjęcie termostatu pochodzi z Twojego auta to bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzoną obudowę termostatu, a dokładnie rowek, w którym powinna siedzieć uszczelka. Nie ma rowka, to uszczelka wpada do środka robiąc ujście dla płynu.

Dokładnie tak jak piszesz kolego. Uszkodzony jest rowek (brakuje około centymetra jego wewnętrznej części) i uszczelka wciągnięta do środka. Nawet jest teraz zbyt długa na obwodzie i nie będzie się już nadawała do nowej obudowy.

Nie posiadam jeszcze nowej obudowy i wstyd się przyznać ale doraźnie uszczelniłem, cały brzeg obudowy termostatu, silikonem wysokotemperaturowym. Obudowę niebawem zakupię.

Pierwszy raz "dobierałem" się do termostatu i wiele kłopotu sprawiało mi poluzowanie opaski zaciskowej węża na krućcu:

post-95799-0-57135600-1479159618_thumb.png

Czy są jakieś specjalne narzędzia do tego celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zniknęły ze 3 cm tego rowka :-)

Do opasek ja używam szczypiec zaciskowych Morse'a, chociaż są do tego specjalne narzędzia, które mocno ułatwiają życie, szczypce z linką do opasek zaciskowych:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6326587565

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie auta zauważyłem brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Uzupełniłem (nie było widać wycieku pod samochodem) i na drugi dzień, po zrobieniu około 100 km, płynu ponownie nie było widać w zbiorniku.

Z takim uszkodzeniem obudowy zauważyłem ubytek tylko przy pracującym silniku, na postoju nic nie cieknie, ale nie wiem czy to jest prawidłowość przy tego typu usterce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy takim pęknięciu ubytek musi być spory. W moim przypadku jest niewielki. Ale spróbuje czymś obłożyć obudowę termostatu i sprawdzić czy gdzieś tam nie przecieka. Pod warunkiem, że uda mi się do tego dobrać. Ciasnota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem, że uda mi się do tego dobrać. Ciasnota :)

U mnie również ciasnota straszna. Po kilku dniach zauważyłem spadek poziomu płynu poniżej minimum. Nie jestem w stanie, bez demontażu osłon, sprawdzić czy wyciek nadal istnieje. Poobserwiję przez kilka dni i jeśli się to powtórzy, to niezwłocznie kupuję nową obudowę termostatu. Obawiam się tylko, że nie dam sobie rady z wszystkimi opaskami zaciskowymi (czterech) węży :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżam wątek, u mnie też zauważyłem ubywający płyn.

Rozpocząłem badanie i tak: samochód stał w garażu bez odpalania dwie doby i na ziemi pojawiła się plama. Doszedłem do miejsca gdzie widzę, że powolutku sączy się płyn - po osuszeniu szmatką po chwili znów jest napływ i miejsce wilgotne, potem spływa po konstrukcji na dolną osłonę silnika i na ziemię. Tylko, że nie wiem co to za miejsce, czy to spod uszczelki pod głowicą, czy jakiś wyciek z obwodu chłodzenia, pomóżcie! Załączam zdjęcie miejsca gdzie widzę płyn: powyżej filtru oleju i jakby nieco za nim. Nad tym miejscem jest poziomo poprowadzona jakaś czarna rura, plastikowa.

post-9618-0-60981000-1492532772_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg, mnie to pompa "wody", albo uszczelnienie tej rury o którą się pytałeś. Idzie ona z/do pompy. Może poszło jej uszczelnienie tutaj:

post-3433-0-85350000-1492535984_thumb.jpg

Sama rura też mogła pęknąć.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!