Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmieniający się naciąg rozrządu


lombardi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o poradę w następującej sprawie odnośnie rozrządu

Silnik 1.9dci 102km. F9Q 732

1. Zatrzymuję silnik i sprawdzam naciąg paska między kołem wałka rozrządu, a pompą paliwa - ugięcie żadne, pasek sztywny bardzo mocno napięty

2. Odpalam silnik i po chwili zatrzymuję. Pasek luźny, ugięcie 1 - 1,5cm

Po rozgrzaniu silnika z okolic wałka rozrządu słychać jakby zawodzenie z częstotliwością obrotów koła wałka.

3. Luzuję lekko pasek napinaczem rozrządu.

4. Odpalam i po wyłączeniu pasek ugina się na 2-2,5cm

5. Znów odpalam i po wyłączeniu pasek sztywny, ugięcie na 0,5cm

Po rozgrrzaniu zawodzenie nadal słyszalne, ale ciszej.

Koło zębate wałka rozrządu ma lekkie bicie boczne - około 0,5cm. Czyli patrząc z góry na pracujące koło widać, że nie kręci się idealnie w linii.

Bicia promieniowego nie zauważyłem. To ono powinno zmieniać naciąg paska prawda?

Co może być nie tak? Jak w takich warunkach ustawić naciąg paska?

Z góry dziękuję za wskazówki

 

Dodano: 22 lis 2016 - 08:02

Dziś rano sprawdziłem naciąg na pracującym silniku. Do paska w ruchu przyłożyłem łożysko i lekko docisnąłem.

Nie było zmian ugięcia. Naciąg wydawał się równomierny i uginał się około 1cm. Może to oznaczać, że naciąg w spoczynku zależy od ustawień kół zębatych, zwłaszcza koła wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej obcji, koła które napędza pasek są na stałych osiach ,jedynie rolka napinacza może takie cuda wprowadzać .Musisz sprawdzić czy rolka napinacza paska rozrządu pracuje prawidłowo. Naciąg paska powinien być cały czas jednakowy. Czarny scenariusz to spadnięcie paska rozrządu i remont lub wymiana silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego czy na pewno to jest pasek od rozrządu z zębami? czy z rowkami,od alternatora . :D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie standart przy tym silniku 1,9dt-dti miały jedną wadę, a mianowicie bardzo słaby klin od koła pasowego wałka rozrządu, który po wymianie rozrządu potrafił się ściąć, jeśli widzisz bicie robisz jedną rzecz, spisujesz nr z koła i do sklepu po nowe, koszt około 70-100zł w zależności od sklepu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!