Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 2.0 16V 135KM


antoni.t

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich . To mój pierwszy post ( do tej pory szukałem informacji w innych) ale może zapytam sam . Jutro stanę się właścicielem Megane 2 kombi 2.0 benzyna. To moje pierwsze doświadczenie z FRANCUZAMI (wczesniej golf i volvo ) . Mieszkam w Lublinie szukałem informacji o jakimś mechaniku godnym polecenia. Zdecydowałem się na pana na Głowackiego 35. Chcę zmienić rozrząd , bo niedokońca mogę ufać nalepkom w aucie i wpisom w książce. Pan podpowiedział mi by warto było wymienić pompę wodną i koło zmiennych faz rozrządu. Wstępnie wycenił to na 1500 zł . To uczciwa cena? Czy jeśli nie slychać niepokojących dźwięków przy odpalaniu, to warto to robić? Dotego chcę zmienić amortyzatory przód po 300żł strona , no i serwis olejowy za 280. Opyla się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko u jednego mechanika to drogo.

Kompletny rozrząd z pompą wody kupisz za 370zł LINK1

Koło zmiennych faz rozrządu to około 350zł LINK

Tak więc komplet części masz za 800 zł. 700 zł za wymianę to trochę za grubo.

Komplet markowych amortyzatorów 300 zł.

Wymiana oleju (wchodzi 6L)+ filtr oleju 200 zł

Propozycja Twojego mechanika 2380 zł jak dobrze policzyłem za części i robociznę :blink:

Jak zejdzie do 2 tyś. to będzie w miarę OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie wycenił to na 1500 zł

Rozumiem, że robocina z częściami.

Na jakich częściach jacy producenci? Oryginały kupisz w sieci: pasek z rolkami 350zł, koło ZFR ok 390zł, pompa do 300zł plus duperele jak korki i śruba na wał. Np: całość na oryginałach masz: Mój odnośnik, ale to są oryginały (zawsze kupuje w sieci i od sprzedawców z historią przychodziły części oryginalne zgodne z opisem). Osobiście tylko pompę bym wziął nieoryginalną za połowę ceny oryginalnej. Np tutaj: Mój odnośnik. tak, że teraz policz, że jeżeli gościu nie robi na oryginałach, to za robociznę bierze lekko 800zł. Ja ostatnio płaciłem za rozrząd (wprawdzie w Wielkopolsce, nie wiem jak u was) 300zł, za silnik 2,0T (nie ma KZFR) i 350 za 1,6 16V (z wymianą koła) - oczywiście tylko za robociznę na fakturę :)

Pompę wody wymienił bym na 100%, co do koła zmiennych faz to już zależy czy masz kasę. bezpieczniej wymienić, ale to koło to nie koło z silnika 1,6 16V które na pewno należy wymienić przy robionym rozrządzie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że dużo chce. Ja jestem dosłownie 3 tygodnie po wymianie rozrządu kompletnego w 1.6 16V, łącznie z KZFR, pompą i nawet uszczelniaczami wałków rozrządu. 350zł robocizna(300zł chciał jakby te uszczelniacze nie były wymieniane też) i około 600zł wszystkie części, które kupowałem samodzielnie, ogólnie w 1000zł spokojnie się zamknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mam robic wymiane rozrzadu w megane 2 2.0 bez turbo

wypada wlasnie 234tys

robic KFZR od razu czy nie robic ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed wymianą rozrządu i mam kilka pytań, nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tu...

Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem:

1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba)

2. Koło zmiennych faz rozrządu

3. Pompa wody

4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu - jakie ? czy są w zestawach przy zakupie kompletnego rozrządu, czy można poprosić jakiś link ?

 

5. Wyczytałem, że dobrze kupić i wymienić uszczelniacze wałka rozrządu - jakie ? prośba o link

6. Płyn chłodniczy, filtr paliwa, oleju, olej

 

Ostatnio zauważyłem pocenie na łączeniu obudowy plastikowego termostatu, czy od razu wymienić u mechanika tą uszczelkę. Czy można zrobić to już samemu?

Mam również wyciek spod kolektora ssącego (uszczelnienie odmy pomiędzy pokrywą zaworów, a kolektorem ssącym) trzeba tam wymienić jedną uszczelkę nr 8200236726 oraz cztery uszczelki nr 8200275057. Czy zrobić to przy okazji wymiany rozrządu, czy pokrywa jest sciągana przy wymianie rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twojego zestawu możesz (jak chcesz) dopisać koło pasowe wału korbowego. Producent zaleca jego zmianę razem z rozrządem czyli wg renault przy 120tys. km. Moje koło wytrzymało 220tys i czy je wymienisz zależy od grubości twojego portfela i przebiegu pojazdu - nie jest to bardzo wadliwa część.

Zaślepki np: Mój odnośnik

Uszczelniacze wałków rozrządu to 7701474363 i 7701478550, a wału to 8200934092 (upewnij się na 100% czy nr są dobre u sprzedawców)

zy pokrywa jest sciągana przy wymianie rozrządu ?

Nie jest ściągana. Możesz zrobić to sam, to naprawdę prosta czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mireczek01 właśnie chcę zrobić sam te uszczelki, tylko zastanawiałem się czy on to musi ściągać przy wymianie czy nie.... dzięki, już wiem ;)

Przebieg 180 000km

Czy mógłbym poprosić Cię o link do koła pasowego do mojego modelu ?

Czy kupować napinacz i pasek wielorowkowy ?

Ile jest uszczelniaczy wałka, jeden czy dwa?

Któy zestaw z alle wybrać wszystko oryg Odnośnik do aukcji 1 czy wybrać wszystko oryg + pompa dolz Odnośnik do aukcji 2 drugi zestaw o stówkę tańszy. Czy może warto założyć taki zestaw Odnośnik do aukcji 3 INA to dobra firma, w passacie b5 miałem rozrząd tej firmy. W tym przypadku musiałbym dokupić KZFR odddzielnie.

 

Teraz pozostałe:

Uszczelniacz wałka rozrządu Link

Koło pasowe Link Nie wiem jakie koło dokładnie do mojego modelu (podobno są co najmniej 3 rodzaje). Czy do koła pasowego idzie jakiś dodatkowy pasek, któr trzeba kupić?

Napinacz + pasek i rolka Link

 

i jeszcze pytanie odnośnie oleju, wcześniej wg serwisu lany był olej 5W40, ja również 15 000km temu zalałem Elf Evolution Sxr 5W40 5L.

Czy znowu zalać ten sam olej 5W40 czy 10W40 ?

 

Czy coś jeszcze, proszę o pomoc i sugestie...

Edytowane przez joobyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na słupku prawym środkowym w górnym lewym rogu, na naklejce, masz indeks swojego modelu. Poszukaj wg tego indeksu tutaj to czego potrzebujesz: Mój odnośnik

Olej lej 5W40.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś poradzić w sprawie wymiany rozrządu, to nie kupuj części, lecz zleć całą usługę warsztatowi. Kiedy warsztat kupuje części, to daje gwarancję na wykonaną pracę. Jeżeli kupisz części sam, nie otrzymasz gwarancji. Jeżeli chcesz tym samochodem jeździć, to chyba warto spać spokojnie. W ubiegłym roku wymieniałem rozrząd firmy INA z pompą wody, paskiem osprzętu, nie wymieniałem koła zmiennych faz rozrządu, bo jest ok. a przebieg tylko 60.000 km. Przy następnej wymianie rozrządu KZF zostanie wymienione. Przy tej pracy wymieniono, płyn hamulcowy, płyn chłodzący, oczyszczono przepustnicę. Za części i robociznę zapłaciłem 900,00 złotych.Zrobiłem kolejne 10.000 km i wszystko jest ok. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w którym dziale szukać inf dot rozrządu

Mój odnośnik

ale uszczelniacze tutaj: Mój odnośnik

Co do wymiany przez warsztat. To gwarancje na części daje dostawca (tylko weź fakturę z zakładu, na potwierdzenie, że części wymieniane były przez fachowca), a na robociznę gwarancje daje warsztat (jak coś zepsuje np. z ustawieniami to bez względu na to czy części kupowałeś u niego czy gdzieś indziej to i tak musi to naprawić). Oczywiście jak zepsuje się część, mniejszy problem z reklamację, bo wszystko załatwiasz u mechanika, a tak to musisz jeszcze użerać się ze sprzedawcą części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że warsztat nie będzie chciał udzielić gwarancji na wykonanie usługi w której nie dostarczył części. Bo nie ma gwarancji, że części, które mu dostarczymy są oryginalne. Żeby mieć święty spokój, to warto całą sprawę powierzyć warsztatowi. Myślę, że każdy ma zaufany warsztat, przynajmniej ja mam ten sam od 25 lat. Cena usługi wraz z częściami dostarczonymi przez warsztat wcale nie jest wyższa, od tej którą zapłacisz kupując samodzielnie. Policz wszystkie koszty operacji, które przedstawiłem w moim poście i zastanów się ile zaoszczędzisz. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Wymiana rozrządu 2.0 16V 135KM

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!