Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
madzialena_85

Fluence I phI Problem z odpalaniem

Recommended Posts

Witam. Mam problem z odpalaniem Renault Fluence 1.6 benzyna. Problem polega na tym, że auto nie za każdym razem odpala "od strzała".

Często odpalam go za trzecim, piątym, a ostatnio za ok. 20 razem.

Rozrusznik kręci, lecz auto nie odpala. Przeważnie zdarza się to po dłuższym postoju.

Później auto odpala bez bez problemu. Akumulator jest ok.

Bardzo proszę o pomoc/rady bo nie wiem już co się dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniek1807    0

Przeczyść przepustnicę i powinno być ok. Ja swoją czyściłem nieco ponad 10kkm temu i wczoraj znów nie zapalił od strzała. Za drugim razem zapalił. Dzisiaj po nocy to samo. Po wyczyszczeniu u mnie jest spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bumpalump    1

Odepnij wężyk od EVAP'u i zobacz czy będzie odpalał za każdym razem, jeśli tak, to krokowy do czyszczenia na dobry początek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddałem auto do mechanika. Wymienił czujnik położenia wałka rozrządu, bo taki błąd pokazało mu na komputerze. Minęło 4 dni i znowu to samo. Auto ponownie u mechanika. Tym razem wymieniony został czujnik położenia wału korbowego. Auto zapala za drugim razem po dłuższym kręceniu. Myślałem, że to może od mrozu i wymieniłem akumulator na nowy, ale dalej to samo :( Sugerowałem mechanikowi, że to przepustnica, ale stwierdził, że to nie będzie to. Tym sposobem wydałem już 500zł, a problem z odpalaniem pozostał. Poradźcie proszę, co mam dalej robić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
S-Driver    0
Posted (edited)

jedyne co moge dodac to też od jakiegoś czasu mam problemy z odpaleniem ale rzadko (jak za dlugo auto stoi albo gdy na myjni mam za dlugo drzwi otwarte, wszystkie wewnetzrze lampki w tym momencie sa zaswiecone i wtedy juz tez nie odpali). Myślałem ze to tylko bedzie wina akumulatora, bo od nowosci raczej nie był wymieniany ale widze ze u was to nie wystarczyło.

A model chyba podobny, bo mam co prawda megane 2011, 1,6 b + lpg, 110KM i przebieg ponad 95000

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuszko73    0
Posted (edited)

witam

mój fluence 1.6 16V też zaczął ciężko odpalać tak od jesieni, szczególnie jak dłużej postał, niestety dziś rano przy odpalaniu komunikat ryzyko awarii silnika i dźwięk pii pii pii...

mam pytanie czy można coś samemu jeszcze zrobić czy pozostała laweta i serwis?

mam interfejs obd2 od skody czy coś zdziałam takim sprzętem

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edited by Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wam idzie z rozwiązaniem tego problemu?

Ja na miałem dwa razy taki problem, wyczyściłem przepustnicę, było ok i dziś pierwszy raz tak długo mi kręcił i to wcale nie po długim postoju a po dwóch godzinach

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuszko73    0

Witam, u mnie odpalanie poprawiło się po wymianie akumulatora, stary oryginalny miał już 6 lat, niby kręcił mocno i oczko było zielone ale..., druga sprawa wlałem do baku 200ml środka do czyszczenia układu wtryskowego MOTUL (motocykl na pojemniku, kosztował 45zł) i tankuję na SHELLU. Przy minus 10 odpala i zaraz gaśnie, ale za drugim razem zawsze odpala. Co do ryzyka awarii silnika i unieruchomienia samochodu pomogło wykasowanie błędów (były 3; sonda za katalizatorem, czujnik wałka rozrządu i błąd tempomatu), do dzisiaj zero błędów. Kupiłem tester diagnostyczny za 149 zł. Ciekawostka dla mnie przy komunikacie ryzyko awarii silnika rozrusznik kręci ale elektromagnes nie działa, nie obraca silnikiem. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marian07    0

Niedawno kupiłem Fluenca 1,6 - podobne objawy jak w poście wyżej były: tzn przy -10 rano odpalał zawsze za drugim razem. Po kilkugodzinnym postoju też. Pierwszy odpał z natychmiastowym zgaśnięciem - drugi strzał i już normalnie gadał. Praktycznie na trzeci dzień użytkowania wyczyściłem przepustnicę (po lekturze forum) i od tego czasu pali normalnie od pierwszego.

Przepustnica nie była jakoś przesadanie brudna, ale osadu trochę miała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×