Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


madzialena_85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z odpalaniem Renault Fluence 1.6 benzyna. Problem polega na tym, że auto nie za każdym razem odpala "od strzała".

Często odpalam go za trzecim, piątym, a ostatnio za ok. 20 razem.

Rozrusznik kręci, lecz auto nie odpala. Przeważnie zdarza się to po dłuższym postoju.

Później auto odpala bez bez problemu. Akumulator jest ok.

Bardzo proszę o pomoc/rady bo nie wiem już co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oddałem auto do mechanika. Wymienił czujnik położenia wałka rozrządu, bo taki błąd pokazało mu na komputerze. Minęło 4 dni i znowu to samo. Auto ponownie u mechanika. Tym razem wymieniony został czujnik położenia wału korbowego. Auto zapala za drugim razem po dłuższym kręceniu. Myślałem, że to może od mrozu i wymieniłem akumulator na nowy, ale dalej to samo :( Sugerowałem mechanikowi, że to przepustnica, ale stwierdził, że to nie będzie to. Tym sposobem wydałem już 500zł, a problem z odpalaniem pozostał. Poradźcie proszę, co mam dalej robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jedyne co moge dodac to też od jakiegoś czasu mam problemy z odpaleniem ale rzadko (jak za dlugo auto stoi albo gdy na myjni mam za dlugo drzwi otwarte, wszystkie wewnetzrze lampki w tym momencie sa zaswiecone i wtedy juz tez nie odpali). Myślałem ze to tylko bedzie wina akumulatora, bo od nowosci raczej nie był wymieniany ale widze ze u was to nie wystarczyło.

A model chyba podobny, bo mam co prawda megane 2011, 1,6 b + lpg, 110KM i przebieg ponad 95000

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mój fluence 1.6 16V też zaczął ciężko odpalać tak od jesieni, szczególnie jak dłużej postał, niestety dziś rano przy odpalaniu komunikat ryzyko awarii silnika i dźwięk pii pii pii...

mam pytanie czy można coś samemu jeszcze zrobić czy pozostała laweta i serwis?

mam interfejs obd2 od skody czy coś zdziałam takim sprzętem

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jak wam idzie z rozwiązaniem tego problemu?

Ja na miałem dwa razy taki problem, wyczyściłem przepustnicę, było ok i dziś pierwszy raz tak długo mi kręcił i to wcale nie po długim postoju a po dwóch godzinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie odpalanie poprawiło się po wymianie akumulatora, stary oryginalny miał już 6 lat, niby kręcił mocno i oczko było zielone ale..., druga sprawa wlałem do baku 200ml środka do czyszczenia układu wtryskowego MOTUL (motocykl na pojemniku, kosztował 45zł) i tankuję na SHELLU. Przy minus 10 odpala i zaraz gaśnie, ale za drugim razem zawsze odpala. Co do ryzyka awarii silnika i unieruchomienia samochodu pomogło wykasowanie błędów (były 3; sonda za katalizatorem, czujnik wałka rozrządu i błąd tempomatu), do dzisiaj zero błędów. Kupiłem tester diagnostyczny za 149 zł. Ciekawostka dla mnie przy komunikacie ryzyko awarii silnika rozrusznik kręci ale elektromagnes nie działa, nie obraca silnikiem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niedawno kupiłem Fluenca 1,6 - podobne objawy jak w poście wyżej były: tzn przy -10 rano odpalał zawsze za drugim razem. Po kilkugodzinnym postoju też. Pierwszy odpał z natychmiastowym zgaśnięciem - drugi strzał i już normalnie gadał. Praktycznie na trzeci dzień użytkowania wyczyściłem przepustnicę (po lekturze forum) i od tego czasu pali normalnie od pierwszego.

Przepustnica nie była jakoś przesadanie brudna, ale osadu trochę miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Dnia 22.02.2017 o 12:07, marian07 napisał:

Nie papuguj.

XXX

Cześć marian07

A mógłbyś wskazać/opisać jakąś instrukcję według której czyściłeś przepustnicę?

Jak się do niej dobrać, co robić a czego nie robić żeby czegoś nie popsuć? [Fluence 1 ph1] 1.6 16V
XXX
Dzięki
XXX

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER,  - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, mam ten sam problem.

Auto 1.6 benzyna 90k przejechane 2014r w gazie. Odpala dopiero za 3,4 razem. Ostatnio byla czyszona przepustnica, ma nowe świece, aku ma rok. Został wgrany nowy system. Mechanik nie doszukał się żadnych błędów czy wad mechanicznych.

Czy ktoś rozwiązał ten problem? Co robić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek powinieneś sprawdzić, czy na problemy z rozruchem nie wpływa ulatnianie się gazu przez wtryskiwacze gazowe pomimo ich blokady. Do tego celu należy zakręcić butlę i wypalić LPG z instalacji. Po nocnym postoju sprawdzisz jak odpali na samej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że to dużo częściej reduktor puszcza podciśnieniem niż wtryskiwacze. W pierwszej kolejności zdjąć wężyk podciśnienia z reduktora od razu po zgaszeniu i podłączenie go po postoju . Jeśli odpali normalnie to wiadomo. Jeśli nie wtryskiwacze do kontroli. Chodź ja bym wolał fizycznie zdjąć opaskę np z filtra FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2022 o 22:25, jabrze napisał:

Zakładam, że układ chłodzenia jest odpowietrzony.

Co masz na myśli? Bo w zbiorniczku wyrównawczym mam tak jakby pęcherzyki powietrza ale mechanik mówił, że to nic takiego, żadna usterka. Po prostu przy wysokich temp. Się tak dzieje. Prawda to co mówił czy nie?

 

Nie jeżdżę na lpg od 3 dni i się nie poprawiło. Czy to nie dowod na to że to nie pływ lpg? Dolałem też ostatnio środek do czyszczenia wtryskiwaczy i zalałem pb98 zeby sprawdzić jak zachowa się auto-rada mechanika, bez efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!