Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dogrzewacz/ogrzewacz postojowe


peugeot206.88

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie , idą mrozy tzn już są

Mam firmowego Scenica 1.6 16V i tak sobie myśle czy nie zastosować czegoś typu webasto, może to głupie , ale technologia idzie w górę może coś jest na rynku?

Myslałem nad tym najpierw :

http://allegro.pl/dogrzewacz-ogrzewacz-plynu-chlodniczego-12v-i6517578733.html

Ale czy jest sens?

Potem myśle może to :

http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-termowentylator-300w-i6636571440.html

Lub coś oryginalnego i samemu podłączyć :

http://allegro.pl/show_item.php?item=6599354577&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż dodatkowego ogrzewania do auta jak piszesz firmowego , czyli myślę że prawie nowego to nie takie proste . Bo Sceniki mają instalację elektryczną sterowaną i zarządzana magistralą CAN. A w przypadku takim dołożenie - zamontowanie dodatkowego urządzenia które będzie pobierało prąd nie z gniazda akcesoryjnego nie jest takie proste. Mam tu na myśli to co pokazałeś na odnośnikach zewnętrznych . Np.Scenic mający fabrycznie ( mój tak ma ) zamontowane grzałki elektyczne to ma inną - większą moc alternatora .U mnie ma 200A. Wiem na pewno że np. zamontowanie ogrzewania postojowego , takiego czegoś jak Webasto , czy cos podobnego wymaga w większości przypadków wymiany na mocniejszy alternatora i montaż akumulatora o większej pojemności. Tak że jak widać temat drogi i skomplikowany i nie zawsze opłacalny. Często spotykany w autach importowanych z krajów skandynawskich - ja tak trafiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewacz jest stosowany standardowo w Scenicu/Megane I PH II 1,9 dci. LINK

Oczywiście jego działanie jest podyktowane określonymi warunkami jak temperatura zewnętrzna, ładowanie itd.

Teraz pytanie czy w wersji benzynowej jest miejsce żeby dołożyć przekaźnik sterujący i podpiąć to w ten sam sposób.

Można zrobić sterowanie manualne, ale wtedy trzeba pamiętać o jego wyłączaniu. No i druga rzecz akumulator, taki podgrzewacz szarpie dużo prądu a akumulator dużo mniejszy niż w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże na pewno. U mnie w dci jak poprawiłem masę i wymieniłem świece żarowe to ciepełko się robiło szybciej niż u kolegi w benzynie.

Jak zamontujesz to z głową to będzie hulać :)

Jak już zamontujesz to pochwal się jaki dało efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są sprawne to nie wymieniaj. Sprawdza się najlepiej za pomocą prostownika.

Minus zapinasz do obudowy a plus do złącza każdej świecy. Jak zaiskrzy przy podpinaniu tzn. że jest sprawna.

Po chwili zrobi się czerwona.

Odnośnie części to nie sugeruj się linkiem możesz kupić gdzie chcesz LINK

Jeżeli chodzi o umiejscowienie to jest zaraz za termostatem LIKN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to będzie z podłączeniem tego? bo rozumiem że cały czas nie mogą one grzać ? najlepiej tak podłączyć aby nie zapomnieć wyłączyć ,

Kupiłem :

 

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-renault-scenic-1-9-dci-i-fl-2002-i6615062212.html?snapshot=MjAxNi0xMi0xMFQxMToxMTo1OVo7YnV5ZXI7OGY4N2UwYjZhYTkzMGY0YWY3ZDcxYWU3MDliMjdhZjE0MTk0ZmVhZDU0Njk0Yjk5MTU0MjRhNjZlMDk4ODkyNg==

 

Przyjdzie zamontuję i zdam relację .................

 

i znalazłem jeszcze maty , co mówicie o tym?

wg mamy gdzieś manuala jak rozebrać fotel ?

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-foteli-12v-uniwersalna-jafra-i6247686134.html

Edytowane przez peugeot206.88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dokładką takich grzałek trzeba uważać. W fabrycznej instalacji do dci jest większy akumulator, alternator oraz układ kontroli który potrafi odłączać takie odbiorniki aby nie rozładować aku.

Jeżeli ktoś cyklicznie używa auta, np na dojazdy do pracy o jednakowej porze i ma dostęp do sieci 230V ciekawym rozwiązaniem jest grzałka z pompką. Montowana jest w obiegu chłodzenia i posiada termostat do automatycznego wyłączenia po rozgrzaniu obiegu. Podłączona przez programowalny zegar zapewnia start nagrzanego silnika. Nie każdy chce, lub sobie pozwoli ale jest taka alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!