Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Auto mam akurat ze stolicy, kupiłem je jako 3-letnie, poleasingowe z udokumentowanym przebiegiem 135kkm. Owszem, mamy BP, ale ja się do nich zraziłem w czasie, kiedy jeszcze miałem benzynowego Focusa i od tamtego czasu tankuję na lokalnej stacji, która jest uczęszczana i ma niezłe opinie.

 

Jak dotąd rozmawiałem z kilkoma mechanikami i ogólne podejście jest takie, że w sumie nikt nie chce się podjąć załatwienia sprawy "jak należy". Bardzo chętnie zostawiłbym auto u człowieka, który najpierw je solidnie zdiagnozuje, a później stwierdzi, co rzeczywiście jest do wymiany/naprawy/przeprogramowania. Jak któryś wtrysk zdechł - trudno, zapłacę za jego wymianę, tylko niech ów mechanik weźmie odpowiedzialność za swoją diagnozę. Najczęściej jednak rozmowa zaczyna się właśnie od tematu wtryskiwaczy, ale według mnie wygląda to tak, że ktoś chce eksperymentować na częściach zakupionych przeze mnie i zaleca wręcz w ciemno wymianę albo regenerację wtryskiwaczy. Sam zawodowo zajmuję się automatyką przemysłową i w mojej dziedzinie rzucanie hasłami "kup Pan tą część i tą, to wtedy zobaczymy" jest traktowane co najmniej jako niepoważne, dlatego też takie podejście mnie denerwuje i sam staram się w jakiś sposób zdiagnozować auto i szukam uzasadnienia dla obecnego stanu. Jesteś w stanie polecić jakieś ASO w okolicach W-wy, w którym obsługa serwisowa jest na niezłym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak działają "garażowcy", przywieź może tą część, a potem się z nią bujaj.

Ja najbardziej polecam ASO na Puławskiej w Wawie, prawie przed Piasecznem.

Ogólnie w tym ASO nie skasują Ciebie za błędne decyzje , tylko za to co zrobią.

ale przygotuj się na zostawienie auta "na noc" jak będzie odpowiedni mróz.

Ja kiedyś miałem tez problem z rozruchem megane 2 w zimne poranki i zostawienie auta u nich "na noc" rozwiązało temat.

W ASO zapłacisz może więcej 200 zł niż w garażu w Ciechanowie, ale będziesz albo pewny naprawy, albo będą przyjmowali reklamacje z pełną powagą sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, będę miał te ASO na względzie.

Dziś zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy. Odpaliłem zimny silnik po nocy (-3 stopnie) na 5 minut, pracował cały czas na biegu jałowym. Wyniki są następujące:

I: 25 ml

II: 23 ml

III: 27 ml

IV: 28 ml

Nie widzę tu, żeby ewidentnie któryś z wtrysków lał na przelew. Również na początku, zaraz po rozruchu żaden z nich nie dawał na przelew zwiększonej ilości paliwa. Miałem przeźroczyste wężyki równej długości i widziałem, że paliwo napływało do nich równo.

Dzisiaj zatankowałem jeszcze 2/3 baku na innej stacji i zobaczę, jak auto zachowa się jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Dziś na dworze było około - 10 w nocy, odpaliłem samochód wszystko było ok, ruszam przejechałem 500 m hamuję przed znakiem stop, a on jakby chciał zgasnąć, jakby się dławił. Dodałem gazu kilka razy i pojechał dalej, ale czuć było jakby go szarpało trochę. Po kilku minutach problem ustąpił, samochód normalnie przyspieszał i nie było problemu. Wymieniłem niedawno świece żarowe, filtr paliwa też był wymieniany 2 tys km temu co może być przyczyną ? Słabej jakości paliwo? Podpinałem go pod kompa i jako takich błędów nie ma, że uszkodzony czujnik itp... Proszę o poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

W ostatnim czasie podjąłem następujące kroki:

- zmieniłem stację benzynową

- do pełnego baku paliwa dolałem jakieś 0,4l oleju Mobil 2T Racing - zmieniło to zdecydowanie pracę silnika (z początku wydawało mi się, że jest lekko przytłumiony, ale finalnie o wiele mniej słyszę pracę wtryskiwaczy), ale na problemy z odpalaniem nie pomogło

- zrobiłem silnikowi porządny przepał (jakieś 50km na III biegu z prędkością 80-100 km/h) - wypalił mi się FAP, wtryski przesmarowały się olejem, ale palił nadal z grubsza tak samo

- przy pomocy stworzonego przez naszych kolegów zza wschodniej granicy skryptu PyRen wykonałem procedury o nazwie Resets -> RZ051-RZ054 Parametry dostosowawcze wtryskiwacza 1 ... 4. Wygląda na to, że to działanie znacznie wpłynęło na poprawę sytuacji. Przy temperaturze -9 (najniższa po resecie) auto zapaliło mi całkiem kulturalnie i od razu weszło na równe obroty. Muszę pojeździć jeszcze i potestować temat, ale na chwilę obecną jestem raczej zadowolony.

@kowalikd:

Kolego, Twój 1.5 dCi jest na Siemensie, więc to trochę inny silnik niż u mnie, ale w Twoim przypadku chyba można sprawdzić korekty wtrysków - robiłeś to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzałem ciśnienie na listwie wtryskowej i wszystko jest w porządku. Nie wiem, wydaje mi się, że on tak się dławi jakby świece żarowe przestały grzać bo one chyba grzeją chwilę też po odpaleniu, muszę sprawdzić przekaźnik tylko nie wiem gdzie on jest. Podejrzewam też, że mogło być jakieś kiepskie paliwo, niby z shella, ale mieszkam przy wschodniej granicy więc może być różnie.

 

Dodano: 30 sty 2017 - 20:51

Witam, udało mi się dzisiaj nagrać nierówną pracę mojego samochodu. Samochód odpala normalnie, normalnie pracuje, a po jakimś czasie przez chwile tak właśnie dziwnie pracuje jak na filmie, popierdzi i potem wszystko wraca do normy o co mu chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro objawy pojawiają się po chwili, to prędzej stawiałbym na problem z ukł. paliwowym. Świece grzeją, żeby zapewnić początkową temperaturę w cylindrze, która pozwoli na samozapłon. Jeżeli chodził na początku równo, to znaczy że temperatura była wystarczająca, a podczas pracy raczej już nie spadnie (przynajmniej w samym cylindrze)

 

U mnie nierówna praca jednak nadal występuje, ale zaraz po odpaleniu i widzę, że u Ciebie szarpanie jest większe i bardziej dokuczliwe. Postaram sie jutro z rana wrzucić film z mojego cold starta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dolałem depresatora do paliwa, ale już po fakcie jak były mrozy więc pewnie niewiele to dało chociaż teraz trochę mniej szarpie. Podejrzewam, że może gdzieś coś przymarza przy większym mrozie w okolicach baku i zanim pompa zassie paliwo to może dlatego tak się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie trzymam go w garażu podziemnym gdzie temp jest około 5 stopni i wtedy nie mam tego problemu ale czasem jadę w trasę i stoi pod chmurą i tu się zaczyna. Im zimniej tym gorzej

 

Dodano: 31 sty 2017 - 13:37

Za pierwszym razem zatankowałem na shellu do full. W miarę jazdy dolewałem 2 razy na BP po około 20 litrow bo staram się mieć zawsze przynajmniej pół baku. Mimo dotankowywania to paliwo z shella nadal może stanowić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2017 o 12:45, kowalikd napisał:

U mnie dziś to maskra aż zgasł jak go rano odpaliłem już nie mam siły nie wiem co jest

0

Nie bądź mięczak ;

Jeżeli podejrzewasz paliwo to spuść go trochę i zobacz czy;

1/Paliwo - Piana - Kasza ; to objaw letniego paliwa .

     a/Ciepły garaż, depresator typu Diesel-skyd albo Klen-Flo i dolanie zimowego paliwa, wymiana filtra paliwa,

     b/Spuszczenie całego paliwa ze zbiornika i filtra paliwa oraz zalanie zimowym paliwem ,

     c/Jeździsz na pustym baku ??

     d/Jeżeli masz małą ilość paliwa w baku to dolewka do pełnego baku paliwa zimowego + przegląd filtra paliwa ,

2/Jeżeli to nie paliwo to ;

     a/zabrudzona przepustnica oraz nieszczelność na kolektorze dolotowym.

          Delikatnie przeczyścić drucik oporowy w przepływomierzu i czujniku temperatury + szczelność

           układu dolotowego ( opaski zaciskowe )

     b/zaśniedziałe złącza elektryczne przekaźników ,czujników

     c/ dobry stan akumulatora -konieczny

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!