Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dti cięzko odpala


piter161

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Meganka 1.9dTi 2002r. ok. 105tyś przebiegu (przebieg oryginalny). Od jakiegoś czasu samochód ciężko odpala po dłuższym postoju. Nie ważne czy bak jest pełen pod korek czy połowa. Wymieniona została gruszka do pompowania paliwa, założony zaworek zwrotny przed pompą paliwa i wymieniony zaworek (ten gdzie paliwo idzie na przelew) przy pompie wtryskowej BOSCH. Świece żarowe wszystkie są nowe mają rok i były sprawdzane są dobre, sterownik świec również jest dobry. Po długim kręceniu gdy już odpali to pojawia się chmura dymu kolor taki biały/siwy, potem już nie dymi. Czy to nie będzie coś związanego z kątem wtrysku? Jak odkręciłem rurkę od wtrysku paliwo leci od samego początku kręcenia rozrusznikiem. W internecie przeczytałem sporo tematów o tym odpalaniu i są różne przyczyny tego nie odpalania. Pod komputer był podpięty mechanik mówił, że nie ma żadnych błędów. Dziś odpaliłem auto i zaraz zgasiłem to po 1h postoju odpalił na strzała a silnik był zimny. Nie chciał bym wymieniać wszystkiego po kolei bo przewyższy to pewnie wartość całego samochodu.

Za każda pomoc z góry dziękuje

Edytowane przez piter161
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniałeś pasek rozrządu to przyczyną jest może być to, że nie było robione ustawienie statyczne pompy za pomocą czujnika zegarowego. Dla tego silnika wyprzedzenie tłokorozdzielacza wynosi 0,32 mm. Nieustawienie kąta statycznego jest to bardzo często przyczyną trudnego rozruchu tego silnika po dłuższym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś; Wymieniona została gruszka do pompowania paliwa,założony zaworek zwrotny przed pompą paliwa i wymieniony zaworek (ten gdzie paliwo idzie na przelew) przy pompie wtryskowej BOSCH. 1.9dTi 2002r ok.105 tyś przebiegu (przebieg oryginalny).To się nie trzyma kupy .

Trzeba jechać do mechanika z clipem gdyż ;

Głównymi sprawcami ciężkiego odpalania po dłuższym postoju są ;

czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, regulator ciśnienia paliwa i jego uszczelnienie, złej jakości paliwo, lejące wtryski, zawór odmy, pochłaniacz par paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównymi sprawcami ciężkiego odpalania po dłuższym postoju są ;

czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, regulator ciśnienia paliwa i jego uszczelnienie, złej jakości paliwo, lejące wtryski, zawór odmy, pochłaniacz par paliwa .

Tu jest mowa o silniku 1,9 dti i tak:

czujnik temperatury płynu - owszem

czujnik położenia wału - gdyby był uszkodzony to problem występowałby cały czas lub losowo a nie tylko po dłuższym postoju

regulator ciśnienia paliwa - brak takowego

złej jakości paliwo - raczej nie w tym silniku a pewnie było tankowane różne

lejące wtryski - możliwe ale wówczas dymił by cały czas

zawór odmy - nie ma wpływu na uruchomienie silnika

pochłaniacz par paliwa - nie ma takiego czegoś w dieslu.

Chmura siwego dymu pojawiająca się po odpaleniu to skutek spalania się wcześniej nie spalonego paliwa przy próbie rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w serwisie renault ustawiają tą pompę za pomocą zegara? Czyli najlepiej podłączyć pod clipa? Inny program nie będzie współpracował z meganka? Nie pytałem mechaników jakie mają programy, po prostu na tym się nie znam.

PS. jak psiknę lekko plaka w dolot to odpali prawie na strzała (tzn. zrobi z 2 obroty wałem) i chodzi równo bez żadnego dymku.

Za każda pomoc z góry dziękuje.

Edytowane przez piter161
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest bardzo ważny tylko przy rozruchu silnika. Po uruchomieniu kąt wyprzedzenia wtrysku jest regulowany elektrozaworem sterowanym sterownikiem silnika.

Jeżeli nie masz fachowca to możesz sam pobawić się w ustawienie kąta statycznego.

Najpierw dokładnie zaznacz obecne położenie pompy. Następnie poluzuj trzy śruby mocujące pompę i obróć ją w fasolkowych wycięciach o powiedzmy milimetr, dwa w którąś ze stron. Jak silnik po dłuższym postoju będzie odpalał bez problemu to tak zostaw. Możesz tak próbować do skutku a jak to nie pomoże to ustaw pompę na starym ustawieniu i szukaj fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'aniewa'

 

Tu jest mowa o silniku 1,9 dti i tak:

- czujnik temperatury płynu - owszem

czujnik położenia wału - gdyby był uszkodzony to problem występowałby cały czas lub losowo a nie tylko po dłuższym postoju;

-czujnik ten ma w wielu przypadkach tzw.swoje chimery, proszę zobaczyć tu ;problemy z uruchomieniem na zimnym i rozgrzanym silnikiem.

 

złej jakości paliwo - raczej nie w tym silniku a pewnie było tankowane różne ;

-miałem na myśli pod pojeciem jakość, również stan paliwa w zbiorniku; osady, brud i inne ,

lejące wtryski - możliwe ale wówczas dymił by cały czas ;

-początki nieszczelności nie są widoczne lub są niezauważalne ,

 

zawór odmy - nie ma wpływu na uruchomienie silnika ;

-opary oleju powodują syf na ; świecach, wtryskach, trzonkach zaworów, FAP-e, EGR-e a ten jak wykazuje życie potrafi namieszać ;

-opary oleju mieszając się ze spalinami tworzy bardzo twardy nagar wokół niego i zaczynają się inne kłopoty z błędami itd. ,

- wymieniłem pół samochodu, żeby się dowiedzieć, że EGR to jest główny problem mojego samochodu; odpalania, falowania obrotów, kopcenia, mulenia, duszenia się, dymków, chmurek, braku mocy lub spadków mocy itd. Taki cudowny wynalazek a jak życie potrafi uprzykrzyć

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa napisał ze kąt wtrysku powinien wynosić 0,32. W innym temacie spotkałem się z 0,11 i chyba 0,82 czy to zależy od numery silnika? Powie ktoś gdzie szukać tego numeru silnika, aby dowiedzieć się na ile to ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od kodu silnika i pojazdu w którym jest zamontowany silnik. Według mojej wiedzy powinno być: 0,32mm w silniku F9Q 710,716 w lagunie z pompą VE 4/11 E2125 R803-1; 0,45 mm w silniku F9Q 730, 734 w megane I ph IIz pompą VE 4/11 E2000 R672; 0,11 w megane z silnikiem F9Q 744 z pompą BOSCH VE 4 / 11 E 2125 R880

Myślą, że 0,1 mm w jedną lub drugą stronę nie stanowi większego błędu, tym bardziej, że pasek rozrządu w miarę zużycia i tak zmienia tę wartość w większym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!