Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph I 1.6 16V zgasła w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa ma się tak. Żona wracając z pracy autkiem nie dojechała do domu. Na prostej drodze zgasł jej silnik i tylko silnik. Światła i całe podświetlenie wnętrza jak również radio działało. Trzeba było dopchać go do domu. Nie można było wyłączyć elektroniki, tzn. nie działało wyłączenie przyciskiem Start/Stop. Musiałem zdjąć klemę. Potem po każdorazowej próbie odpalenia aby wyłączyć światła trzeba było zdejmować klemę.

Jak odpalam za pomocą karty to zapalają się światła, wskaźniki ale nie próbuje odpalać silnika. Z czasem na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Electronic fault" :angry: Próbowałem podłączać go pod kompa ale nie wchodzi w moduł silnika.

Dzisiaj zdemontowałem skrzynkę bezpieczników i znalazłem taki element na płytce.

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach dodawania zdjęć :!: - Prezes

 

Na powyższych zdjęciach dziwnie wygląda ten element tak jakby czymś zalany. To zalanie ma strukturę jakby zastygły bąbelki po zagotowaniu. Czy tak powinien ten element wyglądać?

Na tej płytce taki sam element jest niczym nie zalany, jest czysty, można na nim odczytać te same oznaczenia co na zalanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przekaźnik. Jeśli jesteś pewien że on padł to tutaj masz chyba identyczny (jeśli dobrze odczytałem zdjęcie) http://sklep-elektronik.pl/przekazniki-kontaktrony-i-gniazda-przekaznika/5693-przekaznik-g8n-1h-12v-5-nozkowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest tak zalany. Ja miałem sytuację o tyle podobną, że auto nagle potrafiło sobie zgasnąć bez żadnej przyczyny. Po kilku kręceniach i braku chęci do życia też dosłownie na sekundę wyświetlało się Electronic Fault, ale to dosłownie na sekundę i gasło. Trzeba było mu dać chwilę spokoju i w końcu zapalał, ale z tymi światłami to nie miałem takich wałków. Ja miałem zapasowe UPC, jak je założyłem problem nigdy nie powrócił, więc myślę, że faktycznie tyczy się on modułu i u Ciebie pewnie będzie to samo. Miałem zawieść to UPC do elektryka na diagnozę, ale jakoś było mi nie po drodze. Jeśli będziesz drążył temat i próbował naprawiać UPC to daj znać o postępach, może i swoje UPC wskrzeszę.

Ogólnie jedyne co zrobiłem w międzyczasie to gdzieś po miesiącu przeleciałem UPC kontaktem. Ku mojemu zdziwieniu po jego założeniu nie tylko auto nie odpalało, ale i nie było świateł mijania oraz długich, tylko pozycyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten przekaźnik na znanym portalu aukcyjnym. Jak dojdzie, to dam do przelutowania. Zobaczymy co i jak z tego wyjdzie :)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji to ktoś na forum ma może rozpiskę wszystkich przekaźników znajdujących się w tym module? Znalazłem na forum tylko jedno zdjęcie, gdzie opisana jest garstka przekaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że i dla mnie byłaby to przydatna rzecz :)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

Dodano: 20 gru 2016 - 17:19

No cóż. Jestem po przelutowaniu tego przekaźnika. Dalej nie odpala, poza tym, że już nie świecą się światła po wyłączeniu auta kartą. Prawdopodobnie ten przekaźnik miał coś wspólnego ze światłami, ale nie mając schematu mogę sobie gdybać.

Zapomniałem wcześniej dodać, że jak naciskam Start/Stop to jest cisza i po paru sekundach są dwa sygnały dźwiękowe. Ktoś wie, co taka liczba tych sygnałów może oznaczać bądź ma spis tych sygnałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Właśnie w ogóle nie kręci. Może źle to opisałem za co przepraszam. Pojawiają się dwa sygnały dźwiękowe (których znaczenia nie mogę znaleźć w sieci). We wtyczce PPH1 GREY znalazłem upalony slot nr 2, a na płycie pin od tego slotu jest czysty. Tam gdzie jest upalony styk na wtyczce - dochodzi z wiązki do niego kabel taki biały gruby). Czy wcześniej ten slot był upalony to naprawdę nie wiem, bo tam nie zaglądałem bez potrzeby.

 

Podłączyłem znowu wszystko i zebrałem objawy. A więc :

1. Po próbie włączenia auta (przycisk start/stop) :

- dwa sygnały dźwiękowe

- nie odpala awaryjnie na gazie

- światła, podświetlenie zegarów i wskaźniki się włączają.

 

2. Po wyłączeniu i zamknięciu kartą auta:

- dalej palą się światła mijania

- chodzi wentylator

- świeci się podświetlenie zegarów i wskaźników

- nie można wyłączyć nawet ręcznie radia (po wyłączeniu auta przyciskiem start/stop i wyjęciu karty ze slotu)

- trzeba zdejmować klemę z akumulatora aby wyłączyć elektrykę w aucie.

 

Dodano: 22 gru 2016 - 08:38

Co do usuwania zdjęć przez adminów,

lapka2.gif

Regulamin pkt. 8.1 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- dalej palą się światła mijania

- chodzi wentylator

- świeci się podświetlenie zegarów i wskaźników

- nie można wyłączyć nawet ręcznie radia (po wyłączeniu auta przyciskiem start/stop i wyjęciu karty ze slotu)

- trzeba zdejmować klemę z akumulatora aby wyłączyć elektrykę w aucie.

Objawy takie jak przy konkretnie uszkodzonym module UPC. Jego reanimacja chyba nic nie da.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynki bezpieczników?

Skrzynka bezpieczników, taka z nazwy, to chyba jest w kabinie. Tutaj też są bezpieczniki, ale wszyscy nazywają ją UPC.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fakt. Masz rację. Chodziło mi o tę w komorze silnika nad lewym kołem :)

 

Dodano: 03 sty 2017 - 16:52

Ratunku, już nie wiem o co biega <dobani>

Zamówiłem używane UPC, podłączyłem i kicha. Nie odpala, objawy te same no i komunikat "Electronic fault" :angry: A po tych dwóch sygnałach o których pisałem wcześniej - to zostają świecące się kontrolki (czerwone) :

- STOP

- lampka kontrolna ładowania akumulatora

- lampka kontrolna ciśnienia oleju

- od immobilizera (cały czas, nie mruga).

Co mam następnego sprawdzić? Z tego co się zorientowałem, to przy próbie odpalenia pompa paliwa chyba chodzi bo szumi(słuchałem przy podniesionym tylnym siedzeniu i słyszałem szum, który ustał po naciśnięciu START/STOP i wyjęciu karty).

Co do samego UPC to przyszła z takimi samymi kodami dokładnie jaką mam (również wersja wyposażenia), tylko od silnika 1.5 dci, a u mnie jest 1.6 16V. Czytałem, że jak meganka jest przed liftem, to nie trzeba podłączać jej, aby zrobić CLIPem adaptację. Dobrze piszą?

Poniżej zdjęcia UPC, która dzisiaj przyszła. Powiem tak, wizualnie jest w gorszym stanie jak moja.

 

thumb_hosting_zdjec_1483457353__15878066_1400524889966161_1533228968_o.jpg

 

Coś jakby wylane, stare ślady po zalaniu?

thumb_hosting_zdjec_1483457360__15902622_1400525029966147_2050118778_o.jpg thumb_hosting_zdjec_1483457344__15878036_1400525113299472_990243813_o.jpg thumb_hosting_zdjec_1483457335__15877813_1400524956632821_305963961_o.jpg

 

Na zdjęciu poniżej takie coś jak od wilgoci

thumb_hosting_zdjec_1483457327__15857616_1400524909966159_182280215_o.jpg thumb_hosting_zdjec_1483457313__15857303_1400524999966150_1892776300_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim uszkodzonym UPC dokładnie takie białe plamy zrobiły się po przemyciu kontaktem, właśnie przede wszystkim pod złączami. Zastosowanie sprayu uśmierciło mi to UPC. Wcześniej był problem z jednym światłem mijania i czasem gaśnięciem auta, a teraz nawet nie odpala i nie ma żadnych świateł poza pozycjami. Może to przypadek, a może sprzedawca też to wymył wcześniej. Nie wiem dlaczego taki osad się zrobił i czy to faktycznie on powoduje problemy.

 

Dodano: 03 sty 2017 - 17:08

Co do zamienności UPC to prawda, nie trzeba podłączać pod CLIP-a, wersja wyposażenia musi się zgadzać tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny problem. Po próbie odpalenia wyświetlał się komunikat o niskim ciśnieniu oleju, braku ładowania a wentylator chłodnicy wkręcał się na wysokie obroty.

Początkowo radziłem sobie "bypass'em", czyli podawałem kabelkiem napięcie 12V na odpowiedni styk w UPC (był brak zasilania wtrysków) ale w końcu autko trafiło do mechanika... niestety na elektryce się nie znał i auto stało u niego pół roku. Naciągnął mnie na nowe UPC, jakieś wtyki do UPC bo niby nie stykały a jak nie odpalało tak nie paliło... a naciągnął mnie na 750,- zeta... bolało... zwłaszcza że nie naprawił.

Jak w końcu poszło na K...wy to odebrałem auto i naprawiłem w 2 godziny... aż w brodę sobie plułem... winna była wiązka kabli co idzie od kompa silnika do UPC. Jakieś zwarcie na kablu co odpowiada za blokadę rozruchu. ECU daje sygnał do UPC a to z kolei zasila resztę układu i daje sygnał do rozruchu.

Tak więc zalecam przelecieć kable miernikiem z instrukcją w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!