Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie przyśpiesza płynnie


LICHU

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Panowie, mam pytanko. Na całkowicie zimnym silniku podczas dość mocnego przyśpieszania autku chwilowo jakby brakowało mocy a później jest strzał jakby turbo się włączyło (którego oczywiście nie ma) Dzieje się to na całkowicie zimnym silniku, jeżeli silnik się rozgrzeje takowy objaw nie występuje. Jakby to jeszcze dokładniej opisać hmmm? Coś w rodzaju ślizgania się sprzęgła. Mam znajomego co pracuje w ASO i także jeździ meganą II z 2004r, powiedział mi, że to normalny objaw w tymże modelu na zimnym silniku. Jakie wy macie doświadczenie w tym temacie ? Tak samo przy zmianie biegów czy ruszaniu kule zawsze mi szarpnie autem. Chyba jeszcze nie wyczułem sprzęgła. I nie mam takowego problemu ze szarpaniem na zimnym jak był opisywany w innym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak i długo się męczyłem aby znaleźć rozwiązanie. u mnie okazał się elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Po wymianie nie to samo auto. Nie masz czasem sytuacji że czasami Ci zgaśnie? U mnie raz na kilka dni potrafił zgasnąć na zimnym silniku właśnie w momencie tego jak by dławienia kiedy dojeżdżałem akurat do świateł i wrzucałem luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o coś takiego, że pierwsze dynamiczne przyspieszanie autem na zimnym silniku powoduje coś na zasadzie turbo dziury? Ja coś takiego u siebie zauważyłem jak zaczęło się robić zimno, latem tego nie było. Pierwsze 2-3 dynamiczniejsze przyspieszenia wyglądają tak, że przez chwilę "wciska w fotel", w pewnym zakresie wciska w fofel dużo mniej bo gorzej przyspiesza i po chwili znów jest dobrze. O tym mówisz? Co ciekawe w Megane I 1.6 8v miałem dokładnie to samo na zimnym silniku i przy niższych temperaturach przez całe 5 lat użytkowania auta.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może coś w tym jest, że "ten typ tak ma", choć i tak ciekawe jaki jest tego powód. Megane II mam od maja tego roku i zaskoczyło mnie gdy spotkałem się z identyczną przypadłością jak w mojej poprzedniej megance, ale przyzwyczajony do takiego stanu rzeczy w ogóle się tym nie przejąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, swoją meganką jeżdżę od roku i podzielam Wasze opinie i spostrzeżenia.

Latem problemu niema, zimą niestety trzeba miec dużo cierpliwości a zarazem umiejętności w operowaniem pedałem gazu.

W moim przypadku szybkie "przygazówki", na zimnym silniku, nie wchodzą w gre.

Zauważyłem, że po przejechaniu kilkuset metrów i dosłownie lekkim dodaniu gazu, silnik dławi się, jakby nie miał mocy.

Wszystkie problemy nikną jak silnik osiągnie temperaturę około 30 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to już jest w naszych meganach :) Kolejna sprawą jest piszczące łożysko oporowe przy odpaleniu (zimny silnik, minusowe temperatury) to tak niestety też jest :) No cóż... rekompensuje za to wygoda jazdy i dość tania eksploatacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!