Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór KZFR


Colt1255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno ściągnąłem z Niemiec Megankę II, rocznik 2004.

Przy kupnie wyświetlał mi się "Check", podpiliśmy pod kompa - wskazuje właśnie zawór jak w tytule.

O co mi chodzi. Generalnie błąd skasowałem, a auto jeździ normalnie. Jaki może być wpływ jazdy z niesprawnym zaworem KZFR?

Pytam, bo nie wiem czy go wymieniać, jego ceny nie są małe, a auto w sumie zachowuje się normalnie.

Może on trochę "zamulać" auto ? Zwiększa się spalanie? Proszę o podzielenie się jeśli ktoś cokolwiek wie ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niesprawnym zaworze KZFR silnik ma mniejsza moc w niektórym zakresie obrotów, ponieważ brak jest sterowania fazami rozrządu. Wg mnie w dalszej eksploatacji, zepsuty zawór może zepsuć koło ZFR które nie będzie smarowane. Możesz podać jeszcze dokładnie jaki komunikat wyświetla podpięty komputer?

Edytowane przez mireczek01
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto faktycznie trochę zamula gdy się nim rusza. Powyżej 3k obrotów. tj prawie 100km/h idzie jak strzała. Ale ruszanie jest jakby zamulone. Przy zmianie biegu z 1 na 2 przy 2.5k obrotów silnik jakby się przydusza. Generalnie ogólny błąd tego to "Check Injection", ale kumpel po wnikliwym sprawdzeniu tego wykazał właśnie tez zawór. Nie sądzę, żeby to była cewka.. ciężko powiedzieć. A padnięcie cewki jest sygnalizowane przez komputer w Meganie, czy nie?

 

 

EDIT. Dodam, że czasami koło lubi zagrzechotać delikatnie przy odpaleniu po całej nocy. Nie za każdym razem, ale co kilka dni. Było wymieniane.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagrzechotać delikatnie przy odpaleniu po całej nocy

Czyli nie musi to być zawór tylko koło ZFR. Ale koło uszkadza się czasami samo w sobie, a czasami przez uszkodzony zawór. Może być też uszkodzony czujnik wałka rozrządu. Najlepiej podłącz samochód pod oryginalnego CLIPA i odczytaj dokładne błędy. Jak cewka jest konkretnie zepsuta to CLIP pokaże odpowiedni błąd.

Edytowane przez mireczek01
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odłączę wtyczkę od zaworu i zobaczę czy będzie różnica w jeździe.. Tak czy owak dzięki za odpowiedzi ;)

Dam znać jak coś się wyjaśni, to będzie pomoc dla innych w przyszłości.

 

Dodano: 01 sty 2017 - 16:22

Elektrozawór wymieniony na nowy. Auto odżyło, szczególnie na mniejszych zakresach obrotów. W ogóle inna jazda. Można zamknąć.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!